روحانی:هیچ بندزنی نمی‌تواند کاسه شکسته تحریم را به حالت اول برگرداند/دولت هیچ تصمیم فردی نمی گیرد

رئیس‌جمهور با حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای گفت:کاسه تحریم شکسته شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن با تاکید بر عزم دولت برای مهار تورم و خروج کشور از شرایط رکود، به آمارهای ارائه شده از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره رشد تولید در برخی حوزه‌ها، اظهار کرد: بر این اساس، اولین گام برای شکستن رکود برداشته شده است.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش دولت و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اشاره کرد و گفت: من قول می‌دهم که کاسه تحریم شکسته شده است و هیچ بندزنی نمی‌تواند این کاسه شکسته را به حالت اول بازگرداند.ما به راه مان ادامه می دهیم. به همه دوستان و به همه ارزشمداران و به همه عزیزان و با زبان روان و آرام عرض می کنیم، ما انقلاب مان را می شناسیم، عزت ملی را پاس می داریم، خیلی غصه نخورید، ما می دانیم چه کار می کنیم.

وی با بیان اینکه دولت، وزارت امور خارجه و تیم مذاکره‌کننده، در مذاکرات می‌دانیم که چه می‌کنیم و به حول و قوه الهی به نتیجه نهایی خواهیم رسید،افزود: وزارت خارجه و تیم مذاکره کننده کاملا تخصص لازم را برای حرف زدن در برابر 6 قدرتی که روبروی ما قرار گرفته اند، دارد و سبک مذاکره را می داند و تجربه کافی را دارد و می دانیم سخت است اما راه را تا موفقیت نهایی به حول و قوه الهی ادامه خواهیم داد.

"رئیس جمهور با بیان اینکه کشور دارای بزرگترین مخازن نفت و گاز جهان است و به آبهای آزاد متصل بوده و از مزیت‌های تجاری و مراکز تحقیقاتی متعددی برخوردار است"، گفت: با این وجود چگونه است که ما هنوز نمی‌توانیم بگوییم ما کشوری صنعتی هستیم؟

وی همچنین افزود: آیا اشکال از برنامه اول و دوم و چهارم و پنجم است یا برنامه‌ریزی دولت یا قانون مجلس یا سیاست‌های کلی و چشم‌انداز 20 ساله است؟ اگر انرژی را به قیمت جهانی تحویل دولت دهیم، آیا تولید کشور قدرت صادرات دارد؟ اگر درهای کشور را باز و تعرفه را کنار بگذاریم، تولید کشور توان رقابت با منطقه و جهان را دارد؟

دیگر اظهارات رئیس جمهور در این مراسم به نقل از تسنیم به شرح زیر است:

*ما روابط مان را با کشورهای همسایه مان نزدیک و نزدیک تر خواهیم کرد اگر یکی دو همسایه هم داریم که هنوز آنها تمایل نشان نداده اند، ما علامت خود را برای یک رابطه خوب به آنها داده ایم و ما می خواهیم با همسایگان مان رابطه خوبی داشته باشیم و این را به نفع کشور، به نفع همسایگان و به نفع ملت های منطقه می دانیم.

*ما برای جلوگیری از جنگ و اختلاف در منطقه همه توان خود را بکار گرفته و بکار می گیریم. می دانیم افراطی گری، درشت گویی و دخالت در امر این و آن،‌به نفع هیچ کشوری نیست. ما روابط خوب، امنیت منطقه، ثبات منطقه نه تنها برای صنعت و کشورمان بلکه برای مردم کشورمان و مردم منطقه را ضروری می دانیم و این راه را همچنان ادامه خواهیم داد.

*بانک های ما در حد لازم توانمند نیستند و باید توانمند شوند و برای این کار جلسات متعددی را گذرانده ایم و خواهیم داشت.
*ما از معوقات بانکی در برخی موارد، طرف مقصر نبوده، باید او را یاری کنیم البته برخی موارد هم مقصر بوده و کسی هم که مقصر بوده باید تاوان تقصیرش را پرداخت کند، همه را نمی شود یک جور نگاه کرد.

*دولت بر اعتقاد خودش ثابت است که باید تولید قدم به قدم در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد البته تولید ما با تولیدهای دنیا متفاوت است. برخی از بنگاه های ما بزرگ متولد شده اند، 40 ساله متولد شده اند و برخی تولدها هم رشد نکرده اند.

*والله، بالله و تاالله سال‌های بین 84 تا 92 گذشت و دیگر تکرار نمی‌شود. دولت یازدهم خود را خادم مردم می داند و هیچ تصمیم فردی نمی گیرد.
*برای آنهایی که دولت نقد کنند و فریاد بکشند و بگویند دولت اشتباه کرده، به آنها هم احترام می‌کنیم، هم تواضع می‌کنیم و هم دست آنها را می بوسیم.

*راه و روش بانکها باید اصلاح شود. برای ورود سرمایه های خارجی هم کار خواهیم کرد. سرمایه خود ایرانیان که برخی گذاشتند این ور آب و آن طرف آب، لطفا هم بیایند این طرف. خارجی ها و ایرانیان خارج را تشویق به سرمایه گذاری کنیم.

*امروز هیچ اختلاف نظری بین دولت و مجلس و قوه قضائیه و سیاست های کلی مقام معظم رهبری از جمله اقتصاد مقاومتی و سیاست های چشم انداز، نیست. هم اتفاق نظر داریم و حتی کشاورزی ما هم باید صنعتی شود. کشور باید صنعتی شود و صنعت باید همه جا را فرابگیرد.

*صنعت چگونه باید روی پای خودش بایستد. آنهایی که تجربه بلند و طولانی در تولید و صنعت دارند، بیاییم با هم بنشینیم و گفت و گو کنیم. مذاکرات برد - برد تنها با خارجی ها نیست، دولت و بخش خصوصی، دولت و تولیدگر و دولت و قانون گذار هم باید مذاکره برد-برد داشته باشند.
*اگر سرمایه طبیعی ما نبود و نباشد، معادن، جایگاه جغرافیایی کشور ایران نباشد و اتصال کشور به آبهای آزاد جنوب به راه آهن و جاده و مسیر هوایی که کشور را به همه جا متصل می کند، نوبد ما دچار مضیغه بزرگی می شدیم.

*باید به آینده اعتماد داشته باشیم. باید همه به قانون احترام بگذاریم و باید ثبات و امنیت را در آینده کشور ببینیم. باید مطمئن شویم، دولت دولتی نیست که در یک جلسه بدون مشورت و مطالعه تصمیمی گیری کند. باید مطمئن شویم که این دولت توانمند است و قادر است ثبات و آرامش بازار را نگه دارد.

*در موضوع تورم، می بینید که دولت به آنچه که قول داده و اعلام کرده است، بدان عمل کرده است. امروز تورم نقطه به نقطه کشور 14.7 است یعنی از 43 -44 درصد به زیر 15 درصد رسانده ایم.

*ما روند کاهشی تورم را در سال جاری ادامه خواهیم داد. در ماه خرداد، مواد خوراکی نه تنها افزایش قیمت نداشته بلکه در مواردی کاهش هم داشته است.
*ما با مشورت به این نظر رسیدیم که در زمانی که تورم حرکتش سریع است و هم زمان رکود هم داریم، در قدم اول باید تورم را مهار بزنیم.
*ما ناچاریم یکسری خودرو را وارد کنیم با سوخت بسیار کم، ناوگان ما نیاز به تحرک دارد و ما نمی توانیم مداوم بگوییم که باید در زمینه خودرو یک حرکت سریع کیفی رخ بدهد و این حرکت رخ ندهد.
*در زمینه صنعت یکسری محدودیت ها دولت ایجاد می کند که این محدودیت ها به نفع کشور است ویکسری محدودیت ها به ضرر است و باید برداشته شود بعشی از محدودیت ها عقلانی نیست و ناصحیح است برخی محدودیت ها هم درست است و هم عقلانی. در زمینه تولید اگر پیچ و خم های غیر ضرور برای دادن مجوز پیش پای ما باشد، به معنای محدودیت غیرعقلانی است باید این را برداریم.

*اگر ما برای صنعت محدودیت قائل می شویم برای مسائل زیست محیطی، این محدودیت ضروری است و باید انجام بگیرد. صنعت باید به نفع مردم تمام شود.
*اگر محدودیت برای امنیت بالای مردم است و اگر ما در خودرو چیزی را ضروری می دانیم برای حفظ جان مردم، این محدودیت ضروری است.

امروز در شرایطی هستیم که تولید با مشکلاتی مواجه است و برخی از این مشکلات حلش برعهده دولت است. دولت در مینه سیاست خارجی قدم های درستی را در 11ماه گذشته برداشته و شرایط را برای تولید مناسبت تر کرده است. ما دیدیم به خاطر برخی مشکلات، تحریم توانست متاسفانه در برخی بخش ها حتی صنعت خودرو با سابقه طولانی اش، اثر بگذارد.

*ما نیاز به توسعه داریم، ما نیاز به رشد داریم و امسال یعنی سال 93 انشالله باید رشد ما مثبت شود، سال گذشته رشد ما رشد مثبتی نبود و سال قبلش هم که می دانید، چه وضعی بود. همه باید دست به دست هم بدیهم و این کار را انشالله انجام خواهیم داد و کشوری آباد و توسعه یافته پیش روی مردم ما خواهد بود.

 

/212 212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 363039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 46
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید رضا IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    آقای روحانی ، یکی از این بازارها که آرامشش باید حفظ شود ، بازار بورس است.دولت شما تاکنون موفق بوده است ولی در مورد بورس باید تصمیمات دولت به نحوی باشد که اثرات آن بر بورس ستجیده شود تا کمترین زیان را برای بورس به ارمغان داشته باشد.
    • مهدی A1 ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
      59 53
      اقا حمید زضا دولت در کدام سیاست موفق بوده است مذاکرات هسته یا در کنترل گرانی یادر دادن یارانه صد رحمت به دولت قبل با توجه بشدت تحریم ولی باز مردم اتفدر زجر نگشیدن
  • بی نام A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    خدا شما را برای نظام و مردم حفظ نماید
    • روحيه A1 ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
      81 3
      رئيس جمهور : حمایت باید در کنار رقابت باشد ، اگر حمایت باشد ولی در کنار آن رقابت نباشد، این حمایت مخرب است. چرا بسیاری از صنایع ما بعد از 40، 50 سال قدرت رقابت ندارند؟ .... سوال بنده و امثالهم : آيا حمايت از خودروسازاني كه رقابتي با يكديگر ندارند و كلا ً انحصاري هستند و خروجي آن بازي با جان و مال و روان مردم و سالي نزديك به 20 هزار كشته است ، آيا اين حمايت مخرب نيست ؟ چرا در اين مورد و طي چندين سال از گذشته تا كنون به خواست بر حق مردم توجهي نميشه ؟ به قول رئيس كميسيون صنايع مجلس ، خودروهايي كه ساخت آن چندين سال است در دنيا تمام شده ، توليد آن منت بر سر مردم نيست و جاي حمايت هم ندارد
    • هدي A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
      58 7
      با سلام ، در حالي كه بدنه دولت به نوعي دائم از گران نشدن اقلام و مهار تورم و شيب ملايم و ... صحبت ميكند ، آنوقت گران شدن شير و جالب تر از آن افزايش چندين درصدي سريع محصولات لبني در عرض چند ساعت ، كجاي برنامه هاي اقتصادي دولت و در سفره مردم قرار دارد ، آيا باز تمايلي براي ازدياد نسل و بچه دار شده وجود دارد ، تو خرج خودمون مونديم ، كاش يك كشور ديگه اي به دنيا آمده بوديم
    • ب بی نام A1 ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
      48 12
      جناب روحانی از حقوق شهروندی هم بگویید
  • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    215 6
    آقای رئیس جمهور اگر مذاکرات شکست بخورد جو بسیار بدی در کشور حاکم خواهد شد و خوب میدانید که غرب نیز به راحتی مجددا تحریم ها را برقرار خواهد کرد
  • بی نام A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    29 25
    آقای روحانی دیگر صدای استاد شجریان به مانند قبل از انتخابات دوست ندارید؟ ربنای استاد باز پخش نمی شود؟
  • بی نام IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    اقای روحانی بزرگترین ناراحتی ما بیکاری جوانان است ممنون از زحمات شما
  • بی نام A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    فعلا که بورس ترکیده ، قیمت ها که تغییری نکرده فقط طلا اومده پایین ، مسکن که رفته بالاتر ، یارانه ها هم که مثل گذشته هست ، سوخت هسته ای هم که به فنا رفته ، تحریم ها هم که برداشته نشده ، معوقات بانکی هم که جمع نشده ، پول های بلوکه شده هم که برگشت نخورده و... کم شعار بدید
    • بی نام JP ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
      عزیزم خودت داری میگی قیمت ها تغییری نکرده ینی قبول داری تورم اومده پایین تحریم ها هم خیلی هاش لغو شده کی میگه هیچی نشده ؟ دیگه مگه انتظار داشتی تو 10 ماه همه چی درست بشه ؟
    • پوریا A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
      این دوستمون انگار فکر میکنه پول های بلوکه شده همه باید بیاد تو حساب داخل ایران . خوبه آدم اول سواد انتقاد داشته باشه بعد انتقاد کنه .
  • بی نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    جناب آقای روحانی، اینجانب با افتخار به جنابعالی رای دادم و از این رای خود خوشحالم اما متاسفانه برخی تصمیم گیریها در دولت شما به نظر صحیح نمی رسد . به عنوان مثال تصمیم گیری غلط تیم شما در مورد میزان ساعات کار در ماه مبارک رمضان واقعا برای افراد روزه دار نه افراد روزه خوار مشکل است. کاری هم به بخش دولتی و خصوصی نداریم ، واقعا برای کسانی که سحر جهت روزه گرفتن بر می خیزند ساعات کاری فعلی مشکل است. یک نکته مهم هم این است که تصمیمات این چنینی هم محبوبیت شما را کاهش میدهد و هم باعث بهانه گیری عده ای دلواپس می گردد. خواهش همه روزه داران مسلمان از جنابعالی تجدید در تصمیم مذکور است.
    • بی نام IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
      87 6
      دوست عزیز مشکل اینجاست که دولت قبلی فرهنگ تنبلی و کم کاری را بخصوص در ادارات دولتی نهادینه کرده است ولی قبول کنید که برای پیشرفت کشور بایستی خیلی بیشتر از قبل تلاش کرد...
    • بی نام IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
      48 8
      عزیز من خدا گفته روزه بگیرید که سختی بکشید دیگه اصلا فلسفه روزه گرفتن همینه. بعد توقع دارید از همه لحاظ بهتون فشاری نیاد؟ میخواید به خدا هم بگیم کلا ساعات روزه داری رو کم کنه شما راحت شی
  • علی ابراهیم ... A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    آقای روحانی خوبی؟ گفتی از بورس حمایت می کنیم اله می کنیم بله میکنیم... 200 تومن آوردم تو بورس الان 85 تومن شده. یعنی بیچاره شدم . این چه بورسیه؟
    • دولت آبادی IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
      دوست من. من هم سهامدار هستم. سهام من هم افت کرده. ولی یه بخش از افت قیمت مربوط به مسایل سیاسیه و عمده افت قیمت مربوط به افزایش سرمایه شرکتها. مسلما وقتی شرکتی افزایش سرمایه میده و تعداد سهامش دویا سه برابر میشه به همون نسبت قیمتش میشکنه. خوب بود موقع انتقاد کردن میگفتیسهامت چند برابر شده. مشکل امثال شما اینه که تا میبینید یه نفر تو بورس سود کرده سریع وارد این بازار میشید. در حالیکه لازمه این کار مطالعه زیاد و صبوری است. بارها سها.م من افت کرده ولی پس ازچندین ماه صبوری سود خوبی کسب کرده ام. پیشنهاد میکنم چنانچه خواهان سود هایکوتاه مدت وقطعی هستید سپرده گذاری در بانکها را انتخاب کنید.
    • اورملی A1 ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
      7 3
      اقای دولت ابادی وقتی تو کاری سررشته نداری لطف کن حرف نزن اینجوری خیلی سنگین تری. زیان سنگین سهامدارا چه ربطی به افزایش سرمایه شرکت ها داره؟
    • بی نام IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
      1 5
      شما کی رفتی که سهامت از 200 تومن شده 85 تومن بورس پارسال دوبرابر شد و امسال حدود 30 درصد افت کرده یعنی شما اگر سال 91 اومدی تو بازار با 200 تومن انتهای 92 پولت شدب ود 400 تومن و امروز حدود 350 تومن میبود
  • بی نام A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    35 5
    200 تومن یعنی 200 میلیون تومان یا 200 هزار تومان؟
  • بی نام EU ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    درود بر دکتر روحانی.... جایی که گفتین والله بالله سال های بین 84 تا 92 تکرار نخواهد شد عالی بود...عاااااالی....
    • جلیل IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
      الان اکثر مردم در آرزوی بازگشت احمدی نژاد و تکرار شدن سال 84 تا 92 هستند نگاه نکنمید به این سایت خبرآنلاین چون روحانی کلا 1000 نفر بیشتر طرفدار نداره
    • امیر A1 ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
      65 89
      جلیل جان عالی بود نظرت کلی خندیدیم :
  • بی نام IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    حقيقت اينه كه آقاي روحاني خيلي وظيفه سختي رو دوششون است، هم بايد به منافع و مصالح ملي و رضايت مردم و رهايي از تحريم هاي ناجوانمردانه فكر كنن، و هم بايد رضايت و اجازه محافظه كاران قدرتمند را كه معمولا مخالف كوچكترين توافقي هستند همزمان با آن داشته باشند، خدا به ايشان خير بدهد
  • بی نام A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    پس چرا دلار ارزن نمیشود؟؟
    • بی نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
      چون توافقي نشد
  • علي IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    من طرفدار روحانی هستم ولی ایشونم شروع کرد به گفتن حرفای ریءس جمهور قبلی بند زن و....
    • بی نام IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
      32 10
      نظراتو تا پایین خوندم فقط میتونم بگم مردم ما چقدر زود خسته میشن و چقدر عجول و بی حوصله هستند
    • سیاری A1 ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
      14 41
      بابا چرا ندونسته اظهار فضل میکنی؟ بند زنی درقدیم به نوعی یه شغل بوده. یه عده میفتادن تو کوچه و بازار و چینی شکسته و ظروف مردمو بند میزدند و یا بعضی لوازم خانگی که فلزی بودند و خراب شده بودند تعمیر میکردند.
  • بی نام A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    منم از خدام هست تحریمها برداشته بشه .به هر حال ما هم با این مشکلات اقتصادی دست به گریبانم ولی متن مبهم و ضعیف توافق و عهدشکنی و اقدامات ضعیف و زبان درازی آمریکا برای برگرداندن حقمون تو این 6ماه نگران کننده هست.امیدوارم زیر بار تبعیض علمی نریم .
  • محسن A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    27 3
    آقای روحانی من به شمارای دادم ولذاپیشنهاد شفافم رابپذیرید: بانکهابایدخصوصی شوندتابیخودپول ملت را به دزدان بیت المال وام ندهندکسانی که وام راباکلک پس نمیدهند بانکهابایدازبنگاه داری منع کامل شوندتاپولهارابه مردم وام دهندوخودشان بسازبفروشی نکنندوملک نخرند هرکس فقط مجازباشد یک خانه داشته باشدچون نیازی به آن نداردپس مالیات بسیارزیادی ازمالکان بیش ازیک خانه بگیریدتاپولهای سرگردان به تولیدات مفیدجاری شودوازسوداگری مسکن که تورم زاست خارج شود قوانین اضافی مانع کسب وکارراحتماحذف کنید دولت الکترونیک راخیلی سریع توسعه داده وپایگاه داده هارالینک کنیدچون بسیاری ازکم کاریهاورانت خواری ومفاسد ورشوه گیری راحذف میکندومحبوبیت دولت راچندبرابرمیکند
  • کاوه IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    29 85
    من نمیفهمم ما ایرانیها چرا انقدر عجولیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هنوز نه به بار است نه به دار است........
  • بی نام A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    20 26
    دکتر روحانی ما به شما رای دادیم و میدانیم و درسته که باید سنجیده و با تدبیر عمل کرد و همه قبول داریم ولی باید تو کار سرعت داشت و زمان را از دست نداد ۰۰ وقتی آقای سیف رییس بانک مرکزی دولت شما جلوی ارزان شدن دلار را گرفت باید تو دو ماه دوباره به نزولی شدن ارز ادامه میدادید . اگر دلار ارزان بشه تولید خود به خود راه می افته و رکود شکسته میشه۰۰۰ دلیل وجودی رکود نرخ بالای ارز است که همه را از خرید و فروش و تولید منصرف کرده
  • کسرا IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    اتفاقا خیلی هم خوب بند زده میشود، شدیدتر از قبل، چون آن موقع وضع ارزی ما بد نبود، الان افتضاح است. آقای روحانی، من نمیدونم شما تاجری؟ شرکت داری؟ چیه داستان؟ ما که تجارت خارجی میکنیم، میگیم آب از آب تکون نخورده، با اینکه به ما گفته شده امکان تجارت هست و جوابمان را میدهند، ولی بانکها، پولها را برگشت میزنند. تا تحریم بانکی رفع نشود، اوضاع تغییری نمیکند. البته منکر بهبود وضع روانی جامعه نیستم. ولی نه با جشنهای هسته ای، ما هسته ای شدیم، نه با سخنرانی که تحریمها ترک خورد، تحریمها برداشته میشود و دهانها شیرین
  • بی نام NL ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    34 6
    دستمون به دامنتون...تحریم ما نمی خوایم...چرا ما نمی تونیم از ترکیه اونطرف تر بریم..این چه بساطیه؟
  • علی IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    والله بالله تالله همش حرف هست فرق شما و با اون یکی اینه که اون بد حرف می زد شما خوب
    • حمید دهشوری A1 ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      0 1
      داداش علی؛ خانه ات آباد، بنده خدا هنوز یه سالش تموم نشده بذار یه مدت بگذره بعد با اون مقایسش کن تازه همین الآن هم خداییش جلو سر به فلک کشیدن قیمتها رو گرفته حد اقل حالا دیگه مردم دنیا یه جور دیگه روی ما حساب می کنن
  • بی نام A1 ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    36 18
    آقای روحانی حرف و شعار بس است آن چیزی که مردم می بینند همان و ضعیت و گرانی و تورم آن دوره است و همان سیاستهای غلط سیاسی و اقتصادی همان دوران مثل جلوگیری از کاهش ارز و رانت که هر دو دولت برای در آمد خود از جیب مردم بچاره تامین می کند و افزایش قیمت حاملها انرژی و بنزین، گمرکی و مالیاتها،کالاها،همه چی.. ...در سیاست داخلی هم وزیر کشور اصولگرا و احمدی نژادی و فرمانداران و استانداران احمدی نژادی او گویا همه چی و ادامه همان دوران خفقان است...
  • بی نام A1 ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    تا دلار ازان نشه همش در حد حرف باقی میمونه۰۰۰۰ به شما رای دادیم که زود اوضاع را درست کنی نه اینکه منتظر دکتر ظریف بشینی ببینی ایشان چی کار میکنند۰۰۰۰ هنوز از دست گرانی دلار و سخنرانی آقای سیف که مانع ارزان شدن دلار شد ناراحتیم ۰۰۰ چرا شما هیچ واکنشی نسبت به حرف ایشون که کل جامعه رو هدف گرفت نداشتید۰۰ به شما رای دادیم ولی مثل اینکه شما هم وقت تلف میکنی۰۰ پراید بیست میلیونی و پرشیا چهل میلیونی جشن و کف و سوت نداره
    • بی نام IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
      27 13
      مگه دولت جادوگره که تو یکسال همه چیز رو دگرگون کنه؟
  • بی نام IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    33 2
    خدا کنه این تحریم ها زود تمام شود این گرونیها دمار از روزگار من دراورده
  • بی نام IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    7 3
    خبر آنلاین. چی میشه که دو ساعته کلی کامنتهای مخالف دکتر روحانی با ادبیات مشابه درج میکنی و یه دفعه کامنتها قبلی که مثبتهاشون بیشتر بود چند برابر منفی میگیرند ؟ یه فکری به حال خودت کن. ظاهرا حفره بزرگی داری
  • لاله A1 ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    4 1
    آقای روحانی به شما رای ندادم اما واقعاا دلم نمیخواد برگردیم به تحریمهای قبلی ..همین الان هم بیشتر از همیشه تحت فشارن ملت ، نمیدونم چی میخواد بگذره در دور جدید مذاکرات
  • بی نام A1 ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    11 1
    خيلى ساده اين كه فكر ميكنين اگه تحريما برداشته بشه باز ارزونى ميشه
  • محمدرضا A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    2 2
    نشریه محترم چه میشود صدای مردم هم منعکس کنید: ما نمیدانیم قسم حضرت عباس قبول کنیم و یا دم خروس مردم وعده 100روزه دولت را دیدند و تا کنون هم گشایشی در اقتصاد خانواده هم نمی بینند؛ فقط دیدند در گزارش 100روزه این همه سیاه نمایی؛ واکنون هم داره میگه کشور به84 تا92 برنمیگرده یعنی بجز این است که در دولت گذشته هیچ خدمتی به ملت نشده است؟
  • بی نام IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    0 0
    سلام آقای ریئس جمهور .ما ملت ایران به فضل اللهی و به همت تیم دولت در همه بخشها موفق وپیروز خواهیم شد واطمینان کامل به حرفهای شما داریم و مثل کوه پشت سر شما ایستاده ایم .که زمان زمان پیشرفت است وپیروزی شما را از درگاه خداوند متعال خواهانیم.پس شما به داد مظلومین برسید که تمام تفکر امام ره هم همین بود.