عراقچی: تا پایان تیرماه در وین حضور داریم تا حتی الامکان به نتیجه برسیم

عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران درباره نتیجه دور جدید مذاکرات هسته ای گفت :اگر اراده طرف مقابل بر تعامل باشد قطعا نتیجه مذاکرات امیدوارکننده‌تر خواهد بود بنابراین نمی‌شود پیش‌بینی کرد و باید تا زمان مذاکرات صبر کنیم.

سید عباس عراقچی با اشاره به اینکه مذاکره کنندگان ایران از یازدهم تا پایان تیرماه در وین حضور دارند، گفت: «در این مدت با طرف مقابل مذاکره می‌کنیم تا حتی‌الامکان به نتیجه برسیم.»

29 تیر ماه پایان زمان برنامه اقدام مشترک است. اظهار نظر های طرف های غربی نشان می دهد آنها به دنبال به توافق رسیدن با ایران  تا این تاریخ هستند.

 پایان دوران کاری اشتون و تلاش آمریکا برای بهره گیری تبلیغاتی از توافق در این مذاکرات در انتخابات بهمن ماه این کشور از جمله دلایلی است که کارشناسان مسائل بین المل درباره دلایل توافق بدان اشاره کرده اند.

روز گذشته نماینده روسیه در سازمان ملل خبر داد که زمان دور جدید مذاکرات ایران و1+5 طولانی تر از دوره های گذشته است . همه طرف های گفت وگو مایلیند تا 29 تیر ماه این مذاکرات به نتیجه برسد.

مذاکره کنندگان ایران چهارشنبه همین هفته تهران را به مقصد وین ترک می‌کنند.براساس اظهارات معاون حقوقی وزارت امور خارجه فعلا برای دیدارهای دو جانبه برنامه‌ای تنظیم نشده است.

عراقچی در گفت وگویی افزوده است:اینکه در این 20 روز "محمدجواد ظریف" وزیر خارجه کشورمان یا یک نفر از اعضای تیم هسته‌ای به پایتخت برگردند یا خیر به شرایط بستگی دارد و باید منتظر بمانیم و ببینیم در آینده چه پیش می‌آید.

در همین حال فارس به نقل از عراقچی اعلام کرد که تدوین متن پیش نویس توافقنامه جامع هسته‌ای به ریاست محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود ودر صورتی که توافقی حاصل شود همچون ژنو سه وزاری خارجه 6 کشور نیز برای توافق نهایی حضور خواهند داشت.

در همین حال نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در اظهار نظری در باره مذاکرات آتی گفت:طرفین موافقت کرده‌اند که تدوین را شروع کنند و موارد اختلاف را داخل پرانتز قرار دهند و با این ترتیب «فکر می‌کنم تمام طرح جامع پرانتز باشد و چیزی به جز پرانتز نداشته باشیم. »

در دور گذشته مذاکرات هسته ای به دلیل اختلاف های ایران و 1+5 دو طرف توافق کردند که موضوعات اختلاف برانگیز در پرانتز قرار گیرد.

محمد رضا باهنر نائب رئیس مجلس شورای اسلامی هم در گفت وگویی خواهان نقش فعال تر چین و روسیه در مذاکرات هسته ای شد و به خانه ملت، گفت:مواضع چین و روسیه در مذاکرات به جمهوری اسلامی نیزدیک ‌تر است ولی برای اعلام و اعمال این مواضع باید هزینه‌هایی بپردازند که حاضر به پرداخت آن نیستند.

/212 212

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    82 2
    انشاالله موفق باشیند و با دست پر برگردیند
  • بی نام A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    54 1
    خدا پشت و پناهتون. چشم امید مردم به شماست. از قیل و قال کاسبان هم نهراسید.
  • شهرام US ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    27 5
    رهبری و ملت پشت و پناه شماست با اقتدار باشید و از مذاکرات سربلند بیرون بیائید از اندک کسانی که منافعشان به خطر افتاده و قیل و قال میکنند نهراسید
  • ایرانی A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    7 41
    ما ملت غیور ایران اسلامی ازشما نمایندگان مذاکرات هسته ای می خواهیم از تمام حقوق هسته ای این ملت دفاع جانانه نموده وتا فتح آخرین سنگر در مذاکرات هسته ای بجنگید درصورت عدم توافق غرب ایران با تمام قدرت وتوان غنی سازی 60درصدی را برای استفاده ی سوخت کشتی های اقیانوس پیما آغاز نماید وبا این کار دشمن را گیج و تمام محاسبات دشمن را بهم بریزد انشاالله .
    • بی نام IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
      7 0
      تا الان که محاسبات تو بهم ریخته
  • nashenas AM ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    6 0
    خدا پشت و پناهتون.انشا‌الله با دست پر و خبر‌های خوب برگردین.به حرف کسانی‌ هم که کاملاً مشخصه منافعشون به خطر افتاده گوش ندین.
  • بی نام IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    5 0
    اقا این تحریم ها برای یک عده ای نون کرد
  • محمذ A1 ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    3 0
    تمام شود
  • بی نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    2 1
    خوش بگذره ما که چشمون آب نمی خوره
  • محمدرضا IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    2 0
    خداقوت زحمتکشان. ما ملت ایران همیشه آماده ایم