وزارت ورزش دیگر رسما نقشی در اداره استقلال و پرسپولیس ندارد.

 

مرتضی رضایی: وزیر ورزش رسما پیش روی میلیون ها بیننده یک گفت و گوی ویژه خبری تاکید کرد در نامه ای رسمی به وزیر اقتصاد و دارایی تمام اختیارات مدیریتی دو تیم محبوب پایتخت را به طیب نیا واگذار کرده تا شاید آخرین گره از گره های ناگشودنی خصوصی سازی این دو تیم باز شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ او که برای واگذاری این دو تیم ضرب العجل قانونی تا پایان سال دارد ، می گوید این روند خیلی سریع تر و تا آغاز نیمه دوم سال می تواند به نتیجه برسد. گودرزی که در ماه های گذشاه بارها نشان داده برای انجام این پروسه حداقل شخصا دغدغه هایی بزرگ دارد که مالکین بعدی این دو تیم چه کسانی هستند و چه نسبتی با دولت یا ورزش قهرمانی پیدا می کنند حالا می گوید این پروسه رو به اتمام است.  

وزارت ورزش که عید گذشته می خواست پرسپولیس را واگذار کند در لحظه آخر با چالشی بزرگ در سازمان خصوصی سازی روبرو شد. اینکه اساسا برند پرسپولیس بر خلاف آنچه گفته می شد به ثبت رسمی نرسیده بود و این قدر ساده همه نقشه های امیر خادم برای نهایی شدن واگذاری به باد رفت. برندی که حالا به ثبت رسیده و دیگر مشکل قانونی ندارد. برندی که البته همین حالا بیش از 70 میلیارد بدهی دارد. وزارت اقتصاد هم یکی از طلبکاران بزرگ این تیم است چون نزدیک به 20 میلیارد این مبلغ را تنها بدهی های مالیاتی تشکیل می دهد. این شرایط مشابه را استقلال هم دارد. آنها هم حالا با بدهی مشابه میلیاردی به مالک جدیدشان روبرو هستند. این دو تیم اما برای واگذاری نیاز به چه دستوری دارند؟ وزیر ورزش در این باره می گوید:« آخرین نامه ای که به من رسیده این است که من و آقای طیب نیا باید با وزیر محترم دادگستری نشستی داشته باشیم  تا در حضور آقای پورمحمدی این مکانیسم واگذاری تکمیل شود. پس حالا کلید واگذاری دو تیم استقلال و پرسپولیس دست پور محمدی است که در سال های حضورش در سازمان بازرسی کل کشور یک بار همکارانش حسابی همه اسناد مالی دو تیم را زیر و رو کرده اند! آیا این بار این وعده نخنما و تکراری عملی می شود؟

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =