شفاآنلاین نوشت:

رئیس جامعه متخصصین داخلی کشور گفت: جمعیت بالای70میلیون نفری ایران درحال حاضر دستکم به 10هزار پزشک متخصص داخلی نیاز دارد حال آنکه امروزه فقط حدود 2هزار متخص داخلی به مردم کشور خدمت رسانی می کنند که در صورت ادامه این روند در آینده نه چندان دور با کمبود جدی متخصصین داخلی روبرو خواهیم بود.

دکترایرج خسرونیا گفت: متاسفانه ازآنجا که تعرفه های پزشکان داخلی طی سالهای متمادی رشدمحسوسی نداشته است از این رو گرایش به این رشته در میان جوانان نخبه و علاقمند به شدت کاهش یافته است. 

معاون نظام پزشکی تهران افزود: باتوجه به وضعیت اسفناک درآمدی این رشته در سالهای متمادی تعدادی از متخصصین برجسته کشور، شغل پزشکی رارها کرده و به سراغ حرفه های دیگرازجمله ساختمان سازی، کشاورزی و دامداری رفته اند.

عضو هیات مدیره نظام پزشکی تهران گفت: درحال حاضربخش قابل توجهی از پزشکان داخلی حتی هزینه های مطب شان را نیز نمی توانند تامین کنند که این وضعیت برای کل جامعه اسفناک است.

وی گفت: قبلابهترین ونخبه ترین جوانان جذب رشته داخلی می شدند. متاسفانه در حال حاضر شاهد ورود برخی جوانان ضعیف به این رشته هستیم که این موضوع یک چالش جدی برای سلامت آینده کشور است.

خسرونیا گفت: بسیاری از متخصصین نیزبه سوی رشته های فوق تخصصی سوق پیدا می کنند. همانطورکه بارها گفته ام تعرفه های پزشکی نسبت به اول انقلاب باید دستکم 5هزار برابر شود. چراکه قیمت تمام کالاها و خدمات در این سالها چند صد برابر و بیش از هزار برابر شده است، اما تعرفه های پزشکی رشد بسیار ناچیزی داشته است که یک زنگ خطرجدی است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    24 17
    قشر پزشك بخصوص متخصصين ، جزء پردرآمدترين افراد كشور مي باشند و در بعضي موارد ، داراي درآمد چند صد ميليوني در ماه مي باشند . درحاليكه بسياري از اين افراد مستحق اين درآمدها نمي باشند.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    28 15
    تعرفه های پزشکی نسبت به اول انقلاب باید دستکم 5هزار برابر شود. چه فرموده اند...؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    21 10
    با این همه بیمار میشه همه را جبران کرد نه اینکه فقط دستمزد را زیاد کرد
  • بی نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    38 23
    مگه درآمد بقیه رشته ها 5 هزار برابر شده که پزشکی شه همین الآنم پزشکی بالاترین درآمدو بعد از دلالی تو ایران داره
    • بی نام IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
      17 14
      پزشکی که برای پول درآوردن وارد این حرفه مقدس شده هیچ وقت از درآمدش راضی نخواهد بود و همه عمر، چند سال درس خواندش را توی سر ملت می زند. مگر بقیه رشته ها کم درس می خوانند یا درآمد بیشتری دارند. همین الان درآمد پزشکی از همه رشته ها بیشتر است وگرنه این همه برای پزشک شدن خودشان را خفه نمی کردند.
  • حسن FR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    23 15
    والا ما هر کدومشونو دیدیم ماشالا ماهی کمتر از 20 میلیون در نمیارند..اونی که درامدش پایین باشه میره دنبال برج سازی یا ساختمان سازی
    • بی نام A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
      10 3
      اولا شماازکدام کشوری که خبرنداریدوما شماوضع تهران وچندمتخصص رامیبینیازفیش حقوق پزشکان درمراکز دولتی ومحروم که هیچکس حاضر به زندگی دران مناطق نیست خبرنداری
  • رجب A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    15 11
    اگر براي هر ويزيت 10 دقيقه اي پانصد هزارتومان هم بهشان بدند باز هم ميگن تعرفه واقعي نيست دريافتي پزشكان را بايد از ليست هاي مربوط ومستند از نزديك ببيني آخه چرا اينقدر غير واقعي آمار ميدهيد
  • بی نام IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    9 7
    كشاورزي و دامداري براي هيچكس ايراد نيست بلكه لياقت هم ميخواد براي پزشك هم از بيكاري كه بهتره.
  • دكتر زينلي از لاهيجان A1 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    23 0
    والا بنده متخصص داخلي هستم و بورد تخصصي هم دارم و دارم تو لاهيجان كار ميكنم، درامدم بد نيست ماهي ٤ ميليون ولي اين حقوقهاي ٢٠ ميليوني مال درصد كمي ازپزشكانه اكثرا همين ٣ تا ٤ ميليون داريم، خداراشكر راضيم
    • بی نام IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
      13 8
      خدایا شکرت که نمردیم و یک پزشک راضی و صادق که درآمدش را گفت دیدیم.
  • بی نام IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    5 11
    اگرمی خواست چوپانی کند چرا سرمایه مملکت را هدر داد و جای یک نفر دیگر را که می توانست در این رشته خدمت کند، گرفت؟ مدیون ملت اند.
    • سوسن A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      4 0
      نگفت چوپانی جانم گفت دامداری یعنی اینکه رفته دامداری صنعتی زده با مثلا هزار راس گاو و صدتا کارگرو یا رفته مرغداری زده با مثلا چند هزار جوجه و صدها کارگر
  • بی نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    6 11
    مطب مال جایی است که درمانگاه و بیمارستان ندارد. در هیچ کشور پیشرفته ای چیزی به نام مطب وجود ندارد مگر در روستاهای بسیار دورافتاده شان. مطب ها استاندارد و بهداشت بیمارستان و درمانگاه را ندارند و معلوم نیست ابزارشان را به خوبی ضدعفونی می کنند یا اصلا واقعا ضدعفونی می کنند یا نه. ان وقت شما می گویید پول مطبشان را هم در نمی آورند. آن 60 سال پیش بود که در بیشتر شهرها درمانگاه و بیمارستان وجود نداشت و مطب توجیه علمی داشت نه الان که سطح بهداشت و درمان کشور بالا رفته و شهرهای کوچک و گاهی حتی شهرک ها هم بیمارستان و درمانگاه دارند. می خواهند با پول ویزیت و تعرفه های گران گاز، خرج مطبشان را دربیاورند؟
  • بی نام IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    8 7
    پزشک ها تحصیل کردگان رشته های کشاورزی را آدم های فله و عمله می پندارند بعد می روند دامپروری و کشاورزی را که درس و کار تحصیل کردگان کشاورزی است، انجام می دهند.
  • پزشك عمومي EU ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    16 6
    در جامعه ي ما متاسفانه شغل هاي كاذب بالاترين درآمدها رو دارن،و برخي با يا بدون اهداف خاصي درآمد اقشار تحصيل كرده رو زير سوال ميبرند پزشكان متخصص ،كه من اطمينان دارم باهوشترين و با استعدادترين و پر كارترين و پرمسئوليت ترين قشر تو جامعه ما هستند بعد از سال ها كار مجاني براي دولت و مردم اصلا درآمدي كه ميبايست ندارند و اگر هم درصدي از آنها درامد خوبي دارند،به زور خركاري بسيار است.
  • مطلع A1 ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    5 14
    درآمدودریافتی اکثریت پزشکان خیلی زیاد است این همه عاجزنلی چرا مطلع هستم دستم تو کار درمان است برا خودمان هم بی حساب میگویید
  • حسینی A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
    10 6
    من متخصص داخلی گلپایگانم و با اینکه خانم هستم درامدم خوب و راضی کننده است.
  • علی معصوم خانی A1 ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    2 2
    تو شهر ما یک دکتر متخصص داخلی هست که در روز بالای 800 تومان در امد داره . یعنی در ماه 24 میلیون بنظر شما این بده ؟