فارس نوشت:

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در رابطه با مراحل پذیرش با آزمون و بدون آزمون ورودی برگزیدگان جشنواره‌های معتبر علمی منتشر شد.

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در رابطه با مراحل پذیرش با آزمون و بدون آزمون ورودی برگزیدگان جشنواره‌های معتبر علمی (از قبیل خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی و فارابی) واجد شرایط آیین‌نامه شماره 22354/و در تاریخ دوم خردادماه سال 92 درسال تحصیلی 94-93 بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به ابلاغیه شماره 34789 در تاریخ 30 اردیبهشت ماه سال 93 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پذیرش و جایابی متقاضیان در سال جاری براساس آئین‌نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر به شماره 22354/ و در تاریخ 2 خردادماه سال 91 و سایر دستورالعمل‌های مربوطه با تایید نهایی این سازمان صورت می‌پذیرد.

بر اساس این گزارش، برگزیدگان جشنواره‌های معتبر علمی می‌توانند به دو طریق برای بهره‌مندی از تسهیلات آئین‌نامه و مصوبات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام کنند.

رتبه‌های اول تا سوم کشوری جشنواره‌های معتبر علمی (از قبیل خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی و فارابی) در صورت شرکت در آزمون سراسری ورود به مقطع تحصیلی بالاتر، با مشارکت حداقل 30 درصد و کسب حدنصاب علمی لازم، می‌توانند برای ورود به دوره‌ کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) و کارشناسی‌ارشد ناپیوسته اقدام کنند.

همچنین متقاضیان پس از شرکت در آزمون و اعلام نتایج نهایی آزمون مقطع مربوط به خود ( آزمون‌های سراسری کارشناسی پیوسته، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد) از تاریخ 20 تا 30 شهریورماه امسال اقدام به پذیرش از طریق سازمان سنجش کرده (با ارسال مدارک مطابق بند 3) و این سازمان نسبت به جایابی متقاضیان واجد شرایط، اقدام می‌کند.

رتبه‌های اول تا سوم کشوری جشنواره‌های معتبر علمی (از قبیل خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی و فارابی) نیز در رشته یا گروه آموزشی مرتبط با طرح ابتکاری خود یا زمینه‌ای که در آن برگزیده شده‌اند با معرفی دبیرخانه هریک از جشنواره‌ها با مشارکت حداقل 35 درصد می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

نحوه پذیرش برگزیدگان جشنواره‌های معتبر علمی بدون شرکت در آزمون ورودی نیز به دو صورت امکان پذیر است.

متقاضیان می‌توانند از هم اکنون با مراجعه به دانشگاه‌ها، اقدام به اخذ پذیرش برای رشته مرتبط با طرح برگزیده خود کنند و دانشگاه‌های پذیرنده با رعایت تمام شرایط و ضوابط آئین نامه شماره 22354/و در تاریخ 2 خرداد سال 91 و مصوبات مربوطه از نامبردگان ثبت‌نام بعمل آورده و اطلاعات متقاضیان را برای تایید نهایی به سازمان سنجش آموزش کشور، اعلام خواهند کرد.

همچنین رتبه‌های اول تا سوم جشنواره‌های معتبر علمی (از قبیل خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی و فارابی) که به طور مستقیم از طریق دانشگاه‌ها پذیرش نشده‌اند، می‌توانند از تاریخ 2020 تا 30 شهریورماه اقدام به پذیرش از طریق سازمان سنجش نموده (با ارسال مدارک مطابق بند 3) و سازمان پس از جایابی متقاضیان واجد شرایط، اسامی آنان را اعلام خواهد کرد.

 

23503

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =