فرهاد ظریف:سرنوشت صعود در لیگ جهانی  دست خودمان است/کروش برود فوتبال ایران آسیب می بیند

ملی پوش والیبال ایران می گوید از خودش در مسابقات لیگ جهانی والیبال راضی نیست.

مرتضی رضایی:لیبروی اول تیم ملی خداحافظی اش تنها چند ماه دوام آورد.با شروع اردوها داورزنی رئیس فدراسیون از او قول گرفت در بازیهای لیگ جهانی به میزبانی تهران  بازی کند. او هم قول داد و البته به قولش وفا کرد.با اینکه تنها دو هفته تمرین کرده بود اما در دو بازی با ایتالیا خوب از پس کارش برآمد. هر چند خودش راضی نیست:«توقع خودم را برآورده نکرده ام.معمولی بودم.»با ظریف گفت و گوی نسبتا بلندی درباره والیبال و البته فوتبال انجام دادیم.ظریف هم مثل هر ایرانی دیگری دوست دارد ایران در رقابت های جام جهانی موفق باشد.

*خداحافظی ات خیلی دوام نداشت؟

ظاهرا که برگشتم.فعلا که بازی می کنم اما نمی دانم گه می شود. اگر واقعا کمک حال تیم ملی باشم خوشحالم و گرنه ...

*با اینکه خیلی وقت نیست تمرین می کنی اما در دوبازی خوب کار کردی.

من راضی نیستم. هنوز توقعی که از خودم دارم ،برآورده نشده.باید خیلی بهتر از این باشم. البته تمرین زیادی نداشته ام.من با دوهفته تمرین تنها با 50 درصد امادگی بدنی و فکری ام بازی کردم.فکر می کنم عملکردم معمولی بود.هنوز آن طور که دوست دارم کار نکرده ام.

*به خاطر  حریفان لیگ جهانی امسال با سال قبل فرق دارد؟

بازی با تیم های بزرگ لذت دیگری دارد. وقتی با تیم های برزیل،ایتالیا و لهستان همگروه هستیم بنابراین شرایط فرق می کند.حالا والیبال ایران برای همه قابل احترام است . همه بزرگی والیبال ایران را قبول دارند. البته باید این روند ادامه پیدا کند و به همین امسال و بازیها ختم نشود.

*تو در دو بازی مقابل ایتالیا بازی کردی.چطور بود؟

 بازی اول که استثنایی بود. یکی از بهترین بازیهای  عالی تیم ملی در چند سال اخیر.بچه ها در سرویس،دریافت و دفاع خوب کار کردند و ایتالیا هم حرفی برای گفتن نداشت.به نظرم حتی اگر بازیکنانی مثل زایتسف ،کواری و... هم می آمدند باز هم نمی توانستند کاری کنند.بازی دوم هم مشخص بود که برنده ایم تنها در ست سوم شل گرفتیم  و در ست اخر ایتالیا با سرویس های ریسکی کار کرد.

*چقدر برای صعود ایران به فینال شانس قائلی؟

اصلا هیچ چیزی مشخص نیست.بازی به بازی معلوم می شود.یعنی خودمان سرنوشت صعودمان ار تعیین می کنیم.

*بازی با لهستان را چطور می بینی؟

هنوز تیم لهستان را ندیده ام.تنها یکی،دو بازیکن قدیمی اش را می شناسم.اما فکر می کنم از امروز که تمرین کنیم و فیلم بازیهای ان را انالیز می کنند. به هر حال لهستان سبک اروپایی بازی می کند.

*کواچ را چطور دیدی؟

کواچ  با ارتباط  خوب و رفاقتی که با بچه ها دارد،فعلا شرایط خوبی را فراهم کرده.فعلا که همهچیز خوب است.مگر اینکه باختی اتفاق بیفتد و اوضاع برگردد. اما به نظرم والیبال یاران آن قدر سطحش بالاست که تنها یک مدیر می خواهد. بچه ها کارشان را بلندن و کواچ هم از جنس خودمان است حرفه ای این کار را انجام می دهد.

*شما بازی های فوتبال را هم تماشا می کنی؟

هر دو بازی ایران را دیده ام.به نظرم بچه ها عملکرد خوبی داشته اند.

*فکر می کنید با شرایطی که به دست آمده ایران بتواند به مرحله بعد صعود کند؟

شانس داریم،آن طور نیست که هیچ شانس نداشته باشیم اما شرایط سخت است.در بازی با نیجریه و بوسنی من برای نخستین بار دیدم که تیم ایران دارد روی تاکتیک بازی می کند.کروش تیمش را شناخته و دارد از روی برنامه کارهایش را انجام می دهد.الان شرایط فوتبال طوری شده که مردم هم راضی هستند.

*در بازی با آرژانتین ایران می توانست امتیاز بگیرد اما مسی...

مسی است دیگر.نیازی نیست من درباره مسی چیزی بگویم.مسی که حتما نباید در بازی با ایران 10 تا گل به ما می زد.بازیکنان بزرگ در یک لحظه کار خودشان را می کنند.مدافعان ایران در کل دقایق بازی به مسی چسبیده بودند.به خصوص نکونام و آندرانیک تیموریان.اما نمی دانم در آن لحظه آخر چه اتفاقی افتاد که فقط قوچان نژاد پیش روی مسی بود.

*پس از رفتن ولاسکو همه ناراحت بودند که با رفتن او ممکن است والیبال افت شدیدی کند.این شرایط دارد برای فوتبال هم تکرار می شود.شاید کروش در ایران نماند.

در والیبال آسیبی جدی به بدنه این رشته وارد نشد.والیبال کارهایش از پایه شروع شده است اما فکر نکنم در فوتبال چنین اتفاقی بیفتد.مگر اینکه با رفتن کروش یک مربی بهتر و بزرگتر از او را برای تیم ملی بیاورند.

 

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    6 117
    تودیگه حرف نزن...ولاسکو رفت خط خودری از تیم مگه جایگزین بهتر از نبود؟؟؟دلسوزی میکنی برای حقیقیما یه مربی تهاجمی میخوایمگذشته باید به تاریخ بیوند ما بیشتر از این باید بهتر نتیجه بگیریمچون لیاقتمون تدافعی بازی کردن نیست.....
  • بی نام IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    15 3
    جناب بي نام بهتره يه نگاه به منفيات بندازي