گوگل با این دوربین قصد دیدن خانه و خانواده شما را دارد؟

بعد از معامله 555 میلیون دلاری و خرید کمپانی دوربین‌های سی سی تی وی Dropcam توسط Nest دوباره موضوع احتمال نقض حریم خصوصی توسط گوگل (مالک اصلی Nest) پیش آمده است.

 

آیا غول جستجو نیاز به دیدن خانه و خانواده شما دارد تا از طریق وب و ... برایتان تبلیغ بفرستد؟

کمپانی Nest با محصولات متصل به اینترنت خود در حوزه خانه هوشمند و عرضه سیستم های مانیتورینگ آگاهی دهنده نسبت به دود و آتش و ... فعالیت می کند و بعد از اینکه گوگل این کمپانی را خرید، اعلام شد ممکن است کاربران تبلیغات تجاری را از سوی گوگل دریافت کنند.

حالا با خرید کمپانی دوربین‌های امنیتی و "سی سی تی وی" با مالکیت گوگل، باید منتظر تحولات جدید در این خصوص بود و گوگل با هدف پول سازی دنبال راهکارهای تبلیغاتی است و ممکن است با نفوذ به خانه ها از طریق این دوربین ‌ها سعی کند گرایش تبلیغاتی کاربران را رصد کند.

گوگل مدعی است در پلتفرم به روز شده خود (Google's AdWords platform) فیلترهای مناسبی را برای جلوگیری از این نوع نقض‌ها تعریف کرده است و نیازی به ایجاد شک و تردید در کاربران نیست.

در ویژگی جدید تبلیغات گوگل، اینکه کاربر دارای بچه هست یا نه نیز وجود دارد و به گفته لری کیم مدیر تکنیکال WorldStream که مسوول این پروژه است سه سطح دسترسی به صورت "والدین هستم"، "والدین نیستم و "نامشخص" تعریف شده است.

جالب اینجاست برای کاربرانی که اظهار می کنند بچه دارند، پوشک بچه، مانیتور بچه (ارسال ایمیل به جی میل والدین در مواقع ضروری) و کتابهای کمکی برای مراقبت از کودکان به صورت تبلیغی ارسال می شود و در درازمدت به نفع گوگل و کاربر می شود چرا که هزینه اضافی تبلیغاتی برای گوگل حذف می شود و کاربر نیز تبلیغ غیر ضرور را نمی بیند.

 

نست

 

دراپکم

 

منبع: اسلش گی یر

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میکائیل IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    48 6
    پول و دیگر هیچ
  • بی نام A1 ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    95 10
    مگه خودش خواهر و مادر نداره....
    • جواد IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
      7 7
      حتما نداره :دی
  • بی نام EU ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    11 22
    توهم توهم ....
    • بی نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
      28 6
      شما ظاهراً سرتو كردي تو برف. آره بهترين موتور جستجوي دنياست، خدمات مجانيش خيلي عالي و كارآمد هستن و واقعاً اينترنت بدون وجود اون خيلي مسخره بنظر ميرسه، ولي ديگه از روز روشن‌تر شده كه همه اطلاعات دريافتيش از يوزر ها رو ميفروشه، به شركتهاي تبليغاتي به دولت به ...، خودش هم ديگه داره اعتراف ميكنه، مگه فكر كردي بقيه سايت ها مثل فيس‌بوك و ... اين كارو نميكنن؟ خودتم بودي همين كارو ميكردي، صحبت ميليون ها و ميليون‌ها دلار پوله،‌... توهم چيه ديگه ؟ برات اس ام اس تبليغاتي تا حالا نيومده؟ فكر كردي شماره موبايل و مشخصاتت از آسمون نازل شده واسه فرستنده اس ام اس؟
  • رعنا IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    8 9
    خاک برسرشون
  • محمد A1 ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    نمایندگی این دوربین ها در ایران کجاست ؟یا در شیراز کجاست؟