مروری بر اخبار فناوری اطلاعات جهان در روز یکشنبه 14 اردیبهشت 1393

 

شکایت تازه از گوگل به اتهام انحصارطلبی

یک شرکت حقوقی مدافع مصرف‌کنندگان شکایتی را علیه گوگل تقدیم دادگاه کرده و این شرکت را به کنترل انحصاری و غیرقانونی بازار جستجوی همراه و اینترنت در ایالات متحده متهم کرده است.فارس به نقل از پنینسولا، در این دادخواست ادعا شده که گوگل دامنه انحصارطلبی خود در بازار جستجوی اینترنتی را روز به روز گسترش داده و با نصب پیش‌فرض برنامه‌های همراه خود بر روی گوشی های مجهز به سیستم عامل آندروید به شیوه های مختلف فضا را برای صاحبان دیگر مشاغل تنگ کرده است. در بخش دیگری از این دادخواست تصریح شده که فروشگاه آنلاین Google Play و همین طور سایت YouTube در این زمینه نقش تعیین کننده‌ا‌ی دارند. جالب آنکه اقدامات گوگل عامل بالا بودن قیمت برخی گوشی‌های مجهز به سیستم عامل اندروید و از جمله گوشی‌های ساخت سامسونگ و اچ تی سی دانسته شده است.

 

اخراج یکی از مدیران پی‌پال به علت ارسال پیام‌های اینترنتی توهین‌آمیز
ارسال پیام‌های توییتری از سوی راجش آگراول مدیر واحد استراتژی شرکت پی پال در مورد یکی از همکارانش که محتوایی توهین آمیز داشت، موجب اخراج وی از این شرکت شد.

 

رشد قابل توجه کاربران سیستم عامل اندروید نسخه کیت کت

میزان استفاده از سیستم عامل اندروید 4.4 موسوم به کیت کت، در میان کاربران همراه در ماه‌های اخیر رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است. فارس به نقل از اندروید اندمی، در حالی که در ماه فوریه تنها 1.8 درصد از کاربران اندروید از این سیستم عامل استفاده می‌کردند، درصد کاربران این سیستم عامل در ماه مارس به 2.5 درصد افزایش یافته است. این رقم در ماه آوریل به 5.3 درصد افزایش یافته که نشانگر رشدی سریع و قابل ملاحظه است.

 

 

برنامه‌ای برای ثبت موقعیت مکانی روی موبایل
شبکه اجتماعی همراه foursquare قرار است دچار تحولاتی تازه شود و از جمله برای استفاده از قابلیت ثبت موقعیت مکانی آن از برنامه همراه تازه‌ای استفاده خواهد شد. فارس به نقل از اینفورمیشن ویک، این برنامه که Swarm نام دارد برای ثبت موقعیت مکانی کاربران در اماکن عمومی که در آن حضور یافته‌اند شامل رستوران‌ها، سینماها و .... به کار گرفته خواهد شد.

 

سیسکو بعد از یک دهه به سراغ فناوری‌های جدید می‌رود
شرکت سیسکو بزرگترین تولیدکننده تجهیزات شبکه ای از تصمیم خود برای پایان ارائه خدمات WebEx Social و جایگزین کردن آن با یک محصول جدید موسوم به Jive Software خبر داده است.

 

نقشه‌برداری سه‌بعدی از فضا با موبایل
گوگل با همکاری سازمان فضایی ناسا، فناوری نقشه‌برداری سه بعدی خود را از طریق گوشی هوشمند تانگو به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد برد.

 

رونمایی از سیستم عامل‌های تازه اپل
شرکت اپل در جریان برگزاری کنفرانس سالانه خود قصد دارد نسخه‌های جدیدی از سیستم عامل‌های مختلف خود را در دسترس علاقمندان قرار دهد.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =