باراک اوباما از آمادگی آمریکا برای همکاری با ارتش عراق و اقدام نظامی علیه داعش خبر داد.


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی بی بی سی انگلیسی، باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا اعلام کرد در صورتی که زمینه را مساعد ببیند، کشورش آماده است تا اهداف داعش در عراق را مورد حمله قرار دهد. اوباما با این حال بر روی این مسئله تأکید که نظامیان آمریکا برای جنگ به عراق بازنمی گردند. رییس جمهور آمریکا اعلام کرد کشورش آماده است سیصد مشاور نظامی به عراق اعزام کند.
اوباما افزود: ما آماده هستیم برای شراکت جدید مقابله با تروریسم با کنگره همکاری کنیم تا تجهیزات اضافی فراهم کنیم. ما در عراق از طریق سفارت ما مشاورانی داریم و آماده هستیم گروه کوچک از مشاوران نظامی اضافی تا سیصد نفر را به عراق اعزام کنیم. این گروه قرار است بهترین شیوه آموزش، مشاوره و حمایت از نیروهای امنیتی عراق را ارزیابی کنند.
رئیس جمهور آمریکا گفت: رهبران عراق باید فراتر از تفاوت هایشان قرار گیرند و با هم بر سر یک طرح مشترک سیاسی در راستای ساختن آینده عراق، توافق کنند. آمریکا اقدامی نظامی در جهت حمایت از یک فرقه در درون عراق را به بهای فدا کردن فرقهای دیگر دنبال نخواهد کرد.
باراک اوباما در سخنرانی خود در کاخ سفید درباره اوضاع عراق افزود: آمریکا اقدامی نظامی در جهت حمایت از یک فرقه در درون عراق را به بهای فرق دیگر دنبال نخواهد کرد و کشورش آماده اجرای یک اقدام نظامی هدفمند در عراق است.
اوباما افزود: نخست این که ما در حال تلاش برای حفظ امنیت سفارت و پرسنل مشغول کار در داخل عراق هستیم. اولویت مهمتر من به عنوان رئیس جمهور آمریکا تامین امنیت مردان و زنان ما است که مشغول خدمت در خارج از کشور هستند. بنابراین من گام هایی برای تغییر جای پرسنل سفارت برداشتم. ما به صورت قابل توجهی منابع اطلاعات و پایش خود را برای داشتن تصویر بهتر از حوادث در عراق افزایش دادیم واین موجب خواهد شد درک بهتری درباره کارهایی داشته باشیم که داعش در حال انجام آن است و این که در کجا مستقر است و چگونه می توانیم از تلاش ها برای مقابله با این تهدید حمایت کنیم.
و دیگر اینکه آمریکا به افزایش حمایت از نیروهای امنیتی عراق ادامه می دهد. ما آماده هستیم مراکز اقدام مشترک در بغداد و شمال عراق ایجاد کنیم تا اطلاعات خود را تبادل و با تهدید تروریستی داعش مقابله کنیم.
رئیس جمهور آمریکا گفت: اگر ضرورت ببینیم با هماهنگی مسوولان عراقی به گروه داعش حمله نظامی خواهیم کرد اما به هیچ وجه نیروهای زمینی آمریکا به عراق باز نخواهند گشت و عراقی ها خود باید راه حلی برای مشکل شان بیابند و عراق باید دولت جدیدی شکل دهد که نماینده بهتری برای همه عراقی ها باشد.
باراک اوباما همچنین گفت: پرواز هواپیماهای اطلاعاتی خود بر فراز عراق افزایش می دهیم و بهترین کارشناسان خود را برای مشخص کردن مواضع تروریست ها به عراق می فرستیم. وی افزود: تصمیم به باقی مانده برخی از نیروهای آمریکایی در عراق باید با درخواست مسوولان عراقی صورت گیرد.
5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    2 0
    خودش داعش رو متولد کرده حالا هم فیلم مبارزه با تروریست بازی می کنه لعنتی