تسنیم نوشت:

شهین‌دخت مولاوردی شامگاه چهارشنبه در کارگروه تخصصی زنان و خانواده لرستان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های محوری دولت تدبیر و امید، اصلاح و تغییر اساسی و هدفمند در نحوه کارکرد و فعالیت دفاتر امور زنان و خانواده است.

وی با انتقاد از ارایه آمار و عملکرد نمادین در بخش مرتبط با بانوان، افزود: همزمان با گرامیداشت هفته زن، بیش از ۱۴۰ هزار فعالیت و برنامه متنوع در سطح کشور اجرا شد که حجم بالایی از این برنامه‌ها فاقد اثربخشی مشخص و قابل بررسی است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به اینکه فعالیت در امور بانوان باید کیفی و اثر بخش باشد، تصریح کرد: دراین زمینه توجه به نقش، قابلیت و جایگاه بانوان در جامعه و زمینه‌سازی برای مشارکت مردم در روند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های فرهنگی، بسیار مهم و قابل توجه است.

وی عنوان کرد: باید از تبلیغ به تعمیق و از باید به باور برسیم و با تغییر نگرش دینی جامعه از ظاهر به معنا، نسبت به تدوین و اجرای برنامه‌های هدفمند و اثر گذار در حوزه زنان اقدام کرد.

مولاوردی با تاکید بر اینکه رویکرد فعالیت‌های فرهنگی باید از فعالیت محوری به اثربخشی تغییر یابد، افزود: ترویج فرهنگ غنی عفاف و حجاب و نهادینه کردن آن در جامعه، نیازمند فعالیت‌های باورمدار و اثرگذار است.

وی به ضرورت توجه به موضوع عدالت جنسیتی در جامعه اشاره کرد و گفت: توازن میان کار و زندگی و نقش و حقوق زن و مرد بسیار مهم و قابل توجه است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به توجه ویژه دولت یازدهم به نقش زنان در جامعه و لزوم استفاده از توانمندی‌های مدیریتی این قشر، گفت: بازنگری در برخی قوانین با هدف فراهم کردن بستر مناسب برای حضور و مشارکت فعل بانوان در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف یکی از سیاست‌ها و رویکردهای محوری دولت تدبیر و امید است.

وی با تاکید بر تضمین امنیت شغلی زنان و ضرورت ایجاد راهکارهایی در این خصوص، اظهار کرد: اشتغال مساوی با استخدام نیست و در حال حاضر نیز بسته اجرایی اشتغال پایدار در دست تدوین است که ظرف سه ماه آینده، تدوین می‌شود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فاطمه IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
    1 2
    سرکار خانم دکتر مولاوردی ،ضمن عرض خسته نباشید ، جنابعالی قول دادید که ورود بانوان به سالن های ورزشی را پیگیری کرده و مجوز ورود آنها را به ورزشگاه بگیرید. لطفآ هر چه سریعتر به قول خود عمل کنید. با تشکر جمعی از زنان ورزش دوست.