فارس نوشت:

پروفسور سمیعی با بیان اینکه مرکز علوم اعصاب ایران در آینده تبدیل به قطب علمی دنیا می‌شود، گفت: طی چند سال آینده اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها به خود می‌گویند برای اینکه بتوانیم در علم مغز و اعصاب پیشرفتی کنیم باید به تهران سفر کنیم و در ایران آموزش ببینیم.

پروفسور مجید سمیعی در حاشیه ششمین کنگره جراحی مغز و اعصاب گفت: خوشحالم که برای ششمین بار این کنگره را در ایران برگزار می‌کنیم و امسال سخنرانان بین‌المللی بیشتری از کشورهای سوئیس، آلمان،اتریش، اسپانیا، فرانسه، کلمبیا، برزیل، چین و... به تهران آمده‌اند.

او با بیان اینکه شاگردان زیادی را در کشور برزیل تربیت کرده است، گفت: برگزاری کنگره‌ها به پیشرفت علم در کشور بسیار کمک می‌کند و اگر ما می‌خواهیم علم روز دنیا را داشته باشیم باید به برگزاری همین کنگره‌ها بپردازیم و من خوشحالم که هر سال تازه‌های علم دنیا در بخش مغز و اعصاب از طریق این کنگره به ایران آورده می‌شود.

پروفسور سمیعی با طرح این مسئله که بعضی‌ها معتقدند اگر پروفسور سمیعی میخواهد به کشور کمک کند باید در ایران مطب داشته باشد و بیماران را ویزیت کند، گفت: این افراد در اشتباه هستند چرا که با تاسیس مطب من تنها یک بیمار را ویزیت کرده و وقتی که می‌توانم برای آموزش همکاران بگذارم را با ویزیت یک بیمار تلف کرده‌ام. اگر من همکارانم را آموزش دهم صدها بیمار به صورت همزمان در کشور مداوا می‌شوند و کمک اصلی که من به کشورم می‌توانم بکنم همین آموزش دادن است.

او ادامه داد: چه فایده‌ای دارد که من یک ساعت و نیم عکس‌های مغز یک کودک را ببینم که هیچ کمکی نمی‌توان به او کرد و بعد هم به پدر و مادرش بگویم متأسفم ، اما اگر این زمان را صرف آموزش کنم کمک بسیار بزرگی به کشورم کرده‌ام.

پروفسور سمیعی در ادامه در مورد مرکز علوم اعصاب ایران که با نام بیمارستان پروفسور سمیعی شناخته می‌شود، گفت: ساختمان این بیمارستان تقریباً به اتمام رسیده و تنها باید 100 شرکت مختلف با همکاری هم به کامل کردن بیمارستان کمک کنند.

به گفته وی قرار است 60 دانشجوی نخبه مغز و اعصاب کشور به مراکز معتبر علمی دنیا بورس شوند تا پس از کسب تجربه و بازگشت به کشور در مرکز علوم اعصاب ایران فعالیت کنند.

سمیعی همچنین به افتتاح این مرکز در پایان سال آینده میلادی اشاره کرد و گفت: فدراسیون جهانی مغز و اعصاب هماهنگی‌ های لازم را انجام داده تا متخصصان برتر مغز و اعصاب 160 کشور جهان برای افتتاح این مرکز به ایران بیایند.

او گفت: پیش‌بینی می‌کنیم ظرف چند سال آینده، این مرکز به بزرگترین قطب علمی دنیا تبدیل شده به طوریکه متخصصان اروپایی و آمریکایی برای کسب تجربه به خود بگویند حتماً باید به ایران سفر کنیم.

سمیعی همچنین به 30 صفحه فیسبوکی که به نام او راه‌اندازی شده است اشاره کرد و گفت: هیچکدام از این صفحات به من تعلق ندارد و هواخواهان من این صفحات را راه‌اندازی و اداره می‌کنند تا به نوعی نسبت به من ابراز لطف کنند، من تنها یک وب سایت رسمی دارم.

سمیعی در پاسخ به این سئوال که وضعیت پزشکان ایرانی را چگونه ارزیابی می‌کنید گفت: متأسفانه فرهنگ غلطی در جامعه ما وجود دارد که بیماران به پزشکانی مراجعه می‌کنند که تخصص آنها هیچ ربطی به بیماری آنها ندارد و با سماجت درخواست اظهارنظر می‌کنند و بعد هم به پزشک بی اعتماد می‌شوند در صورتی که طبیبان ما کاملاً کاربلد هستند و در تخصص خودشان چیزی از علو روز دنیا کم ندارند.

او یادآور شد: این فرهنگ باید اصلاح شود و افراد بدانند که باید به پزشک متخصص آن بیماری مراجعه کنند نه اینکه به هر پزشکی بخواهند مراجعه کنند.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • كيوان FI ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    پروفسور سميعي ، من نه خداشناسم و نه آخرت شناس ولي مطمئنم اگر بهشت و جهنمي هم باشه امثال شما كه ادعاي بهشتي بودن نداريد و با علمتون جون مردمو نجات ميديد جاتون در بالاترين جاي بهشته . خدا حفظتون كنه
  • مهراد IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    95 12
    افتخار ایران زمین... بو علی سینا و زکریای رازی زمان پروفسور مجید سمیعی
  • بی نام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    فرزنده گیلان افتخاره ایران
  • بی نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    افتخــــــــــــــــــــــار ایــــــــــــــــران و ایــــــــــــــــــرانی پرفسور سمــــــــــیعی خـــــــــــــدا حفظت کنه بزرگ مــــــــــــــــــــــــــــرد هر بار که از این دانشمند بزرگ مطلبی میبینم و یا می شنوم تازه میبینم که هیچی بلد نیستم و همیشه تشنه تر از قبل دنبال یادگیری و افزایش دانش خودم و سعی در انتقال اون مطالب به دیگران هستم
  • بی نام A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    زنده باد پروفسور سمیعی
  • بی نام A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    44 6
    این افراد در اشتباه هستند چرا که با تاسیس مطب من تنها یک بیمار را ویزیت کرده و وقتی که می‌توانم برای آموزش همکاران بگذارم را با ویزیت یک بیمار تلف کرده‌ام. اگر من همکارانم را آموزش دهم صدها بیمار به صورت همزمان در کشور مداوا می‌شوند و کمک اصلی که من به کشورم می‌توانم بکنم همین آموزش دادن است. او ادامه داد: چه فایده‌ای دارد که من یک ساعت و نیم عکس‌های مغز یک کودک را ببینم که هیچ کمکی نمی‌توان به او کرد و بعد هم به پدر و مادرش بگویم متأسفم ، اما اگر این زمان را صرف آموزش کنم کمک بسیار بزرگی به کشورم کرده‌ام.
  • ایرانی A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    66 6
    افتخار مایی...
  • بی نام A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    53 7
    در تاريخ كشور ما بزرگان زيادي در علم پزشكي بوده اند. ابوعلي سينا دكتر محمد قريب و ... اين علم در ايران سابقه اي كهن دارد. اگر پروفشور سميعي ميتواند اين كار رابكند و چنين اعتباري براي ايران كسب كند چرا پوفسور خدا دوست در چشم پزشكي و يا پروفسو ر صادقي در بيماريهاي قلبي اين كار را انجام ندهند. فراموش نكنيد كه هم اكنون بخش قابل توجهي از درآمد كشورمان از توريست پزشكي است. كافي است سري به بيمارستانهاي تهران رشت تبريز اروميه بزنيد تا ببينيد چه حجم بيماري از عراق آذربايجان تركيه و .. جهت معالجه به ايران ميآيند. بايد به اين مردان بزرگ افتخار كرد.
    • بی نام A1 ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
      3 25
      در خیلی از کشورها بزرگان زیادی در علم پزشکی داشته اند از ما خیلی جلوترن اون وقت ما تا کی می خوایم خودمون به خودمون افتخار کنیم.؟؟
  • نیما A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    65 8
    به خود می بالم که فرزند ایرانم ایرانی که پروفسور سمیعی فرزند آن است به ایرانی که با سمیعی ها باید آن را شناخت زنده باشی پدر دوست داشتنی همه ما
  • امیر IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    58 6
    درود درود درود
  • محمد IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    27 7
    ممکنه یکی از کسانی که منفی میده توضیح بده چرا ؟؟؟؟؟/
  • فاطمه IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
    15 2
    سلام چطور میشه به بیمارسان مرکز مغز کمک مالی کرد؟
    • بی نام US ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
      7 2
      با پول
  • ناشناس IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    8 1
    سلام مادرم توان راه رفتن نداره وضع مالی خوبی هم نداریم دیسک کمر،آرتروز،ضعیف بودن،دردشدیدو....از علایم این بیماره توی این عیدنوروز مثل بچه 2ساله چهاردست وپا راه میره شده مثل یه تیکه گوشت که هرجا میزاری همونجا میمونه نمی تونه حرکت کنه. از شما آقای دکتر سمیعی تقاضا میکنم اگه امکانش هست اگه یه خورده احساس کنید که مادرمنم مثل مادر شما هستش یه سری هم به ما بزنید یه نگاهی به مادرپیرم کنید که 58سالشه وهرروز گریه میکنه. حاظرم همه زندگیمونو بدم تا یه روز مادرمو سرپا ببینم. ممنون میشم.