وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی نامه ای به روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور اختصاص یک تا سه درصد اعتبارات دانشگاه های علوم پزشکی به حوزه پژوهشی را مورد تاکید قرار داد و خواستار حفظ و افزایش رشد شتاب علمی کشور شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، دکتر سید حسن هاشمی در این نامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ رشد شتاب علمی ایران، خاطرنشان کرده است: به منظور اجرای مصوبه هیئت امناء دانشگاههای علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی مبنی بر افزایش توان پژوهشی دانشگاهها، انتظار دارم حداقل یک درصد و در صورت امکان تا 3 درصد از اعتبارات کل دانشگاه (اعم از جاری و درآمدهای اختصاصی) علاوه بر ردیف‌های اعتباری پژوهشی مشخص شده در طول سال، در اختیار حوزه پژوهشی دانشگاه قرار گیرد.

وزیر بهداشت در این نامه یادآور شده است: این فرآیند توسط معاونت تحقیقات و فناوری پایش و در حمایت‌های مالی آینده و رتبه‌ بندی و ارزشیابی سالیانه توسط آن معاونت تأثیرگذار خواهد بود.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    8 1
    تشکرمی کنم ازاین اقدام بجاوشایسته امابهتراست که درمسیرپژوهش های جدیدونواورانه هزینه شودتابدردبخورد
  • بی نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    5 0
    چه پژوهشي؟ اوني كه يه استاد خاص بياد طرح چند ميليوني تصويب كنه و نتيجش بشه يه مقاله و هيچ دردي رو دوا نكنه؟ يا اون طرحي كه دردي از جامعه دوا كنه؟