وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شب گذشته ضمن بازدید از بخش‌های مختلف مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور، در جمع مدیران، کارشناسان و امدادگران اورژانس حضور یافت و در جریان نقطه نظرات و مشکلات آنان قرار گرفت کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دكتر سيدحسن هاشمي در اين ديدار 3 ساعته كه تا پاسي از شب ادامه داشت، در نشستی صمیمانه با مدیران و کارکنان مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور با اشاره به سخت بودن کار اورژانس و وجود نیروهای خاص و علاقمند به خدمت رسانی در این حوزه، گفت: براساس گزارشاتي كه از مردم گرفته شده، مسئوليت شناسي، تعهد به مردم، وظيفه‌شناسي و رضايتمندي مردم از اورژانس حاكي از آن است كه اورژانس كشور توانسته است با تمام سختي‌ها و كاستي‌ها وظيفه خود را به خوبي انجام دهد.

دكتر هاشمي با تاکید بر ضرورت تغييرات اساسي به منظور ارتقاء اورژانس پیش بیمارستانی افزود: با همكاري سازمان‌هاي مرتبط از جمله شهرداري، هلال احمر و نيروي انتظامي بايد تغييرات مناسبي در اورژانس بوجود آيد تا اورژانس بتواند مجهزتر، به روزتر و با مهارت لازم به مردم خدمت‌رساني کند و شاخص‌ها در اين حوزه ارتقاء يابد تا میزان رضایتمندی مردم از ارائه خدمات اورژانس افزایش یابد.

دكتر هاشمي، با تأكيد بر ضرورت تامین کمبود نیروی انسانی در اورژانس و دستور بررسی برای این کمبودها گفت: نیروهای جدید باید به سرعت جايگزين شوند.

وزير بهداشت گفت: ساختمان جدید اورژانس تهران به زودي تحویل مي‌شود و سیستم مخابراتي جديد نيز به زودي جايگزين سيستم فرسوده قبلي اورژانس خواهد شد.

اورژانس پيش بيمارستاني تابلوي وزارت بهداشت است
وزیر بهداشت ضمن اشاره به اهمیت اورژانس پیش بیمارستانی به عنوان تابلوی وزارت بهداشت، افزود: اگر در حوادث و تصادفات، اورژانس پيش بيمارستاني كار خود را با مهارت و آگاهي انجام دهد اين اقدام در کاهش ميزان مرگ و ميرها و معلوليت‌ها تأثير به سزايي دارد و باعث كاهش معلوليت و در نتيجه كاهش هزينه براي كشور مي‌شود.
وی یادآور شد: با نجات يك فرد، يك خانواده و فاميل نجات پيدا مي‌كند و در اينجاست كه ارزش كار امدادگران اورژانس مشخص مي‌شود.

ایجاد باشگاه کارکنان مرکز اورژانس 115
دكتر هاشمي خطاب به معاونین توسعه مدیریت و منابع و درمان که در این نشست حضور داشتند، ایجاد باشگاهی برای نیروهای اورژانس را مورد تاکید قرار داد و افزود: به منظور جذب نيروهاي جايگزين و ماندگاري اين نيرو ها در اورژانس و ارتقاء عملكرد و همچنين آموزش نيروهاي پيش بيمارستاني و ايجاد انگيزه و ارتقاء حرفه‌اي كار و کسب مهارت‌هاي لازم، برنامه ریزی های مناسب صورت گیرد.

راه اندازی استودیو اورژانس برای اطلاع رسانی مستمر در شبانه روز
دكتر هاشمي در ادامه از نهایی شدن قرارداد اورژانس هوایی با هوانیروز خبر داد و گفت: این قرارداد تا 2 هفته دیگر عملیاتی می شود.
وی در ادامه از تشكيل استوديو اورژانس جهت اطلاع‌رساني و نشر اخبار به طور مرتب در شبانه‌روز با همکاری سازمان صدا و سیما خبر داد و افزود: اورژانس دريايي نيز به زودي در كشور راه‌اندازي مي‌شود.

وزیر بهداشت در ادامه بر ضرورت رسيدگي به امدادگران اورژانس كه در حين انجام وظيفه معلول شده‌اند، گفت: بايد مشكلات اورژانس هرچه سريعتر حل شده تا اورژانس بتواند بهتر و مجهزتر به مردم خدمت رساني كند

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =