وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم راه‌اندازی اولین مجتمع سلامت در حاشیه شهر تبریز گفت: سنگ بنای خدمات در سلامت با پیشگیری شروع می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب‌دا)، دکتر سیدحسن هاشمی ضمن بیان این مطلب گفت: افتخار داریم که امروز در جمع فعالان عرصه سلامت استان آذربایجان شرقی هستیم و امیدواریم بتوانیم بخشی از آرزوهای امام راحل که همان خدمت به محرومین و مستضعفین می‌باشد را در حوزه سلامت، بهداشت و درمان محقق سازیم.

وی با تاکید بر اینکه «معتقدیم پیشگیری مقدم بر درمان است» گفت: امیدواریم با همکاری بخش خصوصی و فعالان بخش بهداشت و درمان کشور در آینده‌ای نه چندان دور شاهد تحقق این هدف باشیم.

دکتر هاشمی با اشاره به راه اندازی این مجتمع در حوزه بهداشت و تاکید بر این که خدمات در سلامت باید با پیشگیری شروع شود، گفت: آنچه امروز با کمک مجلس محترم و همت دولت و کلیه کارگزاران و شبکه‌های بهداشتی کشور انجام می‌دهیم، باعث ارتقای ارائه خدمات در خانه‌های بهداشت خواهد بود.

وی همچنین ضمن تاکید بر لزوم تحول در آموزش بهورزان و کارکنان حاشیه‌های شهر گفت: در شهرهای بزرگ نیز باید آموزش پزشکان و پیراپزشکان و کارشناسان حوزه آسیب‌های اجتماعی و روانی مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: آنچه که امروز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد حاصل تلاش و مطالعه علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و با استفاده از تجارب قبلی دیگر کشورهاست و امیدواریم آن‌طور که شایسته است برنامه‌های پیش بینی شده عملیاتی شود.

دکتر هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصمیم جدی رئیس جمهور در کاهش مشکلات معیشتی و ارتقای سلامت مردم گفت: بزرگترین هدف ما، افزایش رضایت مردم و کاهش مشکلات بهداشتی است.

وزیر بهداشت با اشاره به لزوم کنترل و کاهش تصدی‌گری دولت گفت: ما مصر به استقلال دانشگاه‌های علوم پزشکی هستیم و باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی در جهت نیل به اهداف سلامت استفاده کرد.

 

503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 358231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =