معضلی بنام صید "لیزراندازان" در امریکا با جایزه 10 هزار دلاری اف بی آی

اف بی آی با افزایش مبلغ جایزه صید "لیزراندازان" به 10 هزار دلار در سراسر امریکا، گوام و پورتوریکو از مردم خواست تا در مبارزه با این معضل کمک کنند.

 

هر چند برنامه اف بی آی علیه افرادی که با انداختن لیزر به چشم خلبانان از سال 2005 شروع شده، اما اخیرا با افزایش مبلغ جایزه برای معرفی لیزراندازان به 10 هزار دلار مبارزه جدی و ملی با این مشکل در امریکا آغاز شده است.

آلبوکرک، شیکاگو، کلیولند، هوستون، لس آنجلس، سن آنتونیو، سن خوآن در پورتوریکو و واشنگتن از مناطق پرخطر یاد می شوند که لیزراندازان در این مناطق بیشتر از سایر مناطق امریکا، لیزراندازی کرده و جان مسافران هواپیماهای مختلف را به خطر می اندازند.

هر چند مسخره به نظر می رسد اما حجم لیزراندازی در سطح ملی در امریکا علیه هواپیماها، بالگردها و سایر خودروها به طرز بی سابقه ای افزایش پیدا کرده و به عنوان معظل ملی در امریکا مطرح شده است تا جایی که اف بی آی مجبور به افزایش جایزه برای صید این افراد و توسعه برنامه های خود علیه لیزراندازان شده است.

در سه ماهه اول 2014 روزی 9.5 حادثه لیزراندازی به اف بی آی گزارش شده است و رقمی بالغ بر 17 هزار مورد نیز در سال 2013 ثبت شده است.

خلبانان می گویند خطر لیزر بدلیل اینکه باعث خطای دید و ندیدن منطقه پرواز به صورت موقت می شود می تواند موجبات مرگ را برای سرنشینان هواپیماها ایجاد کند.

اف بی آی با برگزاری کمپینهایی از ماه فوریه بدنی سو سعی کرده مردم را با این خطرات آگاه ساخته و عواقب قانونی علیه لیزراندازان را گوشزد کند.

اخیرا دیوید والتر فی 22 ساله اهل فرسنوی کالیفرنیا بدلیل انداختن 50 بار لیزر و ثبت شکایت در این باره بازداشت شد.

مناطق پرخطر در بحث لیزراندازی در امریکا شناسایی شده و اف بی آی مترضد است تا این رفتار ضد اجتماعی را ریشه کن کند.

 

 

منبع: ارس تکنیکا

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 358615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    یه معضلی هم تو پروازای خودمون دیدم و البته ممکنه در کشورهای دیگه هم باشه استفاده از موبایله. هر چقدر میگن موقع برخواستن و نشستن موبایلتونو خاموش کنید یا در حالت پرواز بذارید بازم یه عده انگار میخوان زرنگی کنن یواشکی با موبایلشون تماس میگیرن
    • سعید A1 ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
      46 26
      این یه باور غیر علمی بود که هیچ گاه ثابت نشده بود. تحقیقات چند سال اخیر هم ثابت کرد این ادعا بی اساسه و اکثر خطوط هوایی دنیا دارن کم کم این قانون رو حذف میکنن.
    • بی نام A1 ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
      27 27
      این مورد یه دروغه که سازمان های هوانوردی ساختند هیچ مشکلی برای سیستم ناوبری پیش نمی آد چون اصلا تو ارتفاع بالا انتن نمی دهند
    • بی نام A1 ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
      44 17
      زرنگی نیست . این کار بی شعوری و بی شخصیتی و از روی نفهمیه . مسافری که این کار رو میکنه باید با چک و لگد از هواپیما بندازنش بیرون .
    • بی نام A1 ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
      32 9
      آخه آدم نابغه چرا دروغ بسازن سود داره براشون مگه اونا فکر جون امثال شما هستن حتی احتمال کم تاثیر گذاری هم هم به نفعه ما هست که خاموش کنیم حالا این جماعت زرنگ نظر میدن
    • بی نام NL ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
      17 1
      مدتی قبل خبرآنلاین خبرش را گذاشت که این موضوع در امریکا رد شد مردم میتونند بدون مشکل استفاده کنند.
  • بی نام A1 ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    54 8
    تو ارتفاع بالا منظور نبوده فقط موقع برخواستن و نشستن و تا زمانی که ثابت نشه باید احتیاط کرد. حالا شما تو همون چن دقیقه موبایلتو خاموش کنی چه اتفاقی برات میفته؟
  • مهراد IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    13 3
    وشي ها و لوازم الكترونيكي نه بخاطر آنتن دهيشون بلكه بخاطر جريان الكترو مغناطيسي كه دارند منع مي شوند، اين باور هم اشتباه نيست بلكه با جديد تر شدن سيستم هاي ناوبري، هواپيماهاي جديد دچار اختلال كمتري مي شن و بدليل همين هست كه تنها در بعضي از پروازها شما هنگام نشست و برخواست اجازه استفاده رو داريد، اما . اين قانون هم مثل قانون استفاده نكردن موبايل در پمپ بنزين هست، متاسفانه همه مردم فكر مي كنند استفاده نكردن از موبايل بدليل امواجش هست كه باعث شعله ور شدن بنزين مي شود طي آزمايش هاي زيادي كه انجام شده يك همچين موردي نه واقعيت داره و نه هيچ وقت اتفاق افتاده، استفاده نكردن از موبايل در پمپ بنزين فقط بدليل اينه كه شما حواستون كاملا جمع باشه، مخصوصا وقتي باك خودرو پر مي شود در هواپيما هم همينطور
  • بی نام IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    16 0
    تو ايران همه بدنبال زرنگين وهمچنين تو رانندگي خيلي عجله دارن حال انكه هيچ كاريم إنجام نميدن
  • بی نام IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    19 1
    این دوستانی که حتی برای چند لحظه نمی تونن موبایلشون رو خاموش کنن، آیا با موبایل به عنوان عضوی از بدن به دنیا آمدن یا از طریق تماس، کشتیهای تجاریشون رو در آبهای بین المللی ردیابی می کنن؟ بابا یادمون نرفته تا همین چند وقت پیش همه مون دنبال دوزاری برای تلفن عمومی سر کوچه بودیم ها
  • بی نام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    21 0
    حالا انگار مطلب در مورد معضل موبایله نه لیزر ..ملت جوگیر
    • اهل منطق IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
      11 1
      همیشه یکی پیدا شده ما را از مسیر اصلیمون خارج کنه وما هم داستانو فراموش کرده ایم