ایرنا نوشت:

مدیرعامل شرکت داروپخش گفت: تولید هورمون رشد در داخل کشور تا پایان امسال ۲۰ میلیارد و سال ۹۴، ۸۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی ارزی برای کشور به همراه دارد.

نخستین خط تولید هورمون رشد در کشور روز جمعه نهم خرداد ماه سال جاری در شرکت دارو پخش با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری راه‌اندازی شد.

دکتر ناصر نقدی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: کل مصرف هورمون رشد در کشور در سال ۹۲ بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان است که تا پایان امسال به میزان یک چهارم این رقم یعنی ۲۰ میلیارد تومان در کشور تولید و عرضه می‌کنیم.

دکتر نقدی همچنین گفت: قرار است با توسعه تجهیزات شرکت دارو پخش تا پایان سال ۹۴ کل نیاز کشور در تولید هورمون رشد را تامین کنیم که با این اقدام ۸۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی ارزی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر هورمون رشد به دو کشور اوکراین و سوریه صادر می‌شود و درصدد فروش به عراق نیز هستیم.

وی تصریح کرد: درحال حاضر توانسته‌ایم هورمون رشد را در اوکراین به ثبت برسانیم و با این اقدام وارد بازار اتحادیه اروپا می‌شویم.

نقدی اظهار داشت: یکی از معضلاتی که با وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی داریم، واردات هورمون رشد به داخل کشور است که در مواردی برخی از این واردات از کشورهایی خریداری می‌شود که از کیفیت پایین برخوردارند.

به گفته وی واردات هورمون رشد از کشورهایی مانند کره جنوبی و دانمارک باعث می‌شود که شرکت‌های رقیب خارجی بازار ایران را در دست بگیرند.

مدیر عامل شرکت دارو پخش گفت: مصرف هورمون رشد برای افرادی که با کمبود این هورمون در بدنشان مواجه هستند ضروری است که در صورت مصرف نکردن دچار کوتاهی قد می‌شوند.

به گفته وی در ایران حدود ۱۲۰ هزار بیمار از این موضوع رنج می‌برند و نیاز به تزریق روزانه هورمون رشد دارند.

نقدی همچنین یاد آور شد: این افراد می‌توانند تا سن ۱۵ سالگی و تا زمانی که صفحه استخوانی آنان بسته نشده است از این هورمون استفاده کرده و ۱۵ تا ۲۰ سانت به قدشان اضافه شود.

وی به افراد کهنسال نیز اشاره کرد و گفت: هورمون رشد در افراد کهنسال برای رفع چین و چروک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عضو هیات علمی انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه باشگاه‌های بدنسازی نیز از هورمون رشد استفاده می‌کنند تاکید کرد: استفاده از هورمون رشد برای بدن‌سازی بسیار زیان‌بار است و باعت عقیمی و نازایی می‌شود.

نقدی ادامه داد: این افراد در بدنشان هورمون رشد ترشح می‌شود و با تزریق هورمون رشد بیشتر سعی می‌کنند که متابولیسم بدنشان را بالا ببرند.

وی اظهار داشت: ۷ سال کار تحقیقاتی برای تولید داروی هورمون رشد در شرکت داروپخش انجام شده و هم اکنون در دنیا جزو ۴ کشوری هستیم که تمام مراحل تولید این دارو را به طور کامل انجام می‌دهیم.

نقدی افزود: هزینه تمام شده این خط تولید ۵ میلیارد تومان و ۵۰۰  هزار دلار امکانات و تجهیزات خریداری شده است.

مدیر عامل شرکت دارو پخش اظهار داشت:قیمت هر آمپول ۳۲ هزار تومان است که می‌توان با توسعه این خط تولید در آینده قیمت آن را کاهش داد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 357999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    1 0
    این صرفه جویی ها کجا میرن؟