ایسنا نوشت:

رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت با اعلام تولید چند قلم داروی مهم وارداتی در کشور طی سال‎جاری درباره زمان رونمایی از این داروها گفت: برای رونمایی از داروهایی که همچون دوره‌های گذشته رونمایی می‌شد اما مردم هرگز آن‌ها را در بازار نمی‌دیدند، برنامه‌ای نداریم.

رسول دیناروند در جمع خبرنگاران گفت: اولین بسته‎ای که با سازمان‎های بیمه‎گر و وزارت رفاه تفاهم کرده‎ایم هفته گذشته ابلاغ شده و از روز شنبه بیمه‎ها در سامانه کامپیوتری خودشان قیمت‎های جدید را درج می‌کنند که شامل حدود ۳۰۰ قلم دارو می‎شود.

وی تصریح کرد: این داروها مربوط به بیماران خاص، مزمن و صعب‎العلاج هستند. هرچند تعداد آن‌ها کم است اما نزدیک به ۳۰ درصد کل بازار دارو را شامل می‎شود، بنابراین خیلی داروهای گران قیمتی هستند.

دکتر دیناروند ادامه داد: حمایتی که بیمه‎ها و وزارت بهداشت در مورد این داروها انجام می‎دهند، کاهش شدید پرداختی بیماران را به دنبال دارد و تقریباً برخی از این داروها که عمدتاً مربوط به بیماران خاص بوده، رایگان است. فرانشیز برای بیمارهای صعب‎العلاج حدود ۵ و ۱۰ درصد است و داروهایی که مشابه تولید داخلی دارند فرانشیز آن‌ها کمتر از ۵۰ درصد است. به طور میانگین فرانشیز پرداختی بیماران برای تمام این فهرست دارویی حدود ۱۷ درصد است که ۵۰ درصد آن را بیمه‎ها و ۵۰ درصد دیگر را وزارت بهداشت تقبل می‎کند.

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: در این مرحله ما حدود ۱۱۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از بیمارها اختصاص داده‎ایم و همین میزان را نیز بیمه‎ها پرداخت می‎کنند. در این تعداد قیمت دارو به حد زیادی کاهش داشته و در گام‎های بعدی که برداشته شود در بسیاری از بیماران مزمن و صعب‎العلاج پرداخت هزینه دارویی در حد توانشان خواهد بود و آن‌ها را به زحمت نمی‎اندازد.

وی با بیان اینکه قبلاً هم گفته‎ایم که ما هیچ موقع رونمایی از دارو نخواهیم نداشت و زمانی که داروهای جدید وارد بازار شود آن‌ها را معرفی می‎کنیم، در پایان گفت: به شیوه گذشته که داروها رونمایی می‎شدند اما هرگز مردم آن‌ها را در بازار نمی‎دیدند، برنامه‎ای نداریم. کارهای خوبی در حال اجراست که ارزشمند هستند و اطمینان دارم برخی از داروهای بسیار مهم که تا الان وارداتی بودند در سال ۹۳ تولید می‎شوند و موقعی که وارد بازار شدند آن‌ها را اعلام می‎کنیم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 357464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جیم جارموش IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    4 0
    به نظرم این کار یکی از اساسی ترین کارایی بود که دولت برای مردم انجام داد و باعث شد حداقل باری از دوش مردم برداشته بشه . واقعا دستشون درد نکنه