مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393

انفجار گاز شهری در پاساژی پنج طبقه واقع شهر اندیشه شهرستان شهریار منجر به تخریب سه باب مغازه و آسیب دیدگی جزئی 20 مغازه شد، همچنین 24 نفر از مالکین و افراد شاغل دچار جراحت شدند.
به گزارش مهر، در اثر انفجار گاز شهری در زیرزمین پاساژ گلدیس فاز یک اندیشه، تعداد24 نفر از مالکین و افراد شاغل دچار جراحات سطحی شدند.
این حادثه که در ساعت 19 روز چهارشنبه دهم اردیبهشت ماه جاری در اثر انفجار گاز شهری در پاساژی پنج طبقه واقع در فاز یکم اندیشه ار نواحی شهر شهریار رخ داد موجب تخریب سه باب مغازه و آسیب دیدگی جزئی 20 مغازه شد، همچنین 24 نفر از مالکین و افراد شاغل دچار جراحت شدند.
بلافاصله نیروهای امدادی، هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس و شهرداری در محل حاضر و مصدومان به بیمارستان های تامین اجتماعی و امام سجاد(ع) اعزام شده و تعداد 8 نفر از مجروحان به صورت سرپایی مداوا و مابقی جهت ادامه درمان در بیمارستان بستری شدند که حال عمومی آنها رضایت بخش گزارش شده است.

 

برق‌گرفتگی 4 قربانی گرفت
برق‌گرفتگی در داخل چاه آب در شهرستان زهک، چهار کشته و دو مصدوم برجا گذاشت.
به گزارش نسیم آنلاین،‌ مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در تشریح جزئیات این حادثه گفت: دو نفر برای بررسی وضعیت آب‌دهی وارد چاه آب کشاورزی خود شده و دچار برق‌گرفتگی شدند. با بروز این حادثه، دو نفر دیگر که شاهد صحنه بودند، بلافاصله برای نجات آنان وارد چاه شده که آنان نیز دچار برق‌گرفتگی شده و جان سپردند؛ در ادامه، دو نفر دیگر برای نجات آنها وارد چاه شدند که دچار گازگرفتگی و برق‌گرفتگی شدند.
رسول راشکی افزود: با تلاش امدادگران و عوامل آتش‌نشانی، هر شش نفر از چاه بیرون کشیده شده و دو مصدوم این حادثه، به بیمارستان منتقل شدند.

 

ریزش آوار یک کشته برجا گذاشت
رعایت نکردن اصول ایمنی و رخداد حادثه ریزش آوار در محل ساختمان در حال تخریب موجب مرگ کارگر 55 ساله ای شد.
به گزارش پایگاه  اطلاع رسانی آتش نشانی، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی در ساعت 11:20 دقیقه دیروز چهارشنبه با دریافت خبر وقوع این حادثه بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه های 11، 89 و همچنین گروه امداد و نجات 4 را به محل حادثه در خیابان پاسداران، خیابان دلیلی، کوچه یاسمن اعزام کرد.
محمود شادکی، مدیر منطقه 2 آتش نشانی تهران گفت: یک کارگر 55 ساله در حال تخریب ساختمانی یک طبقه بود که به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی، ناگهان قسمتی از دیوار و سقف خر پشته این ساختمان فرو ریخت و او را در زیر خروارها سنگ و آجر گرفتار کرد.
وی بی احتیاطی و رعایت نکردن اصول ایمنی در هنگام تخریب را علت بروز این حادثه ذکر کرد و افزود: آتش نشانان بی درنگ پس از ایمن سازی محل با رعایت نکات ایمنی اقدام به آوار برداری کرده و پیکر این کارگر را از زیر آوار خارج کردند که با معاینه اولیه عوامل اورژانس مرگ کارگر تایید شد.
جسد این کارگر جهت انجام اقدامات قانونی و ادامه تحقیقات تحویل نیروی انتظامی مستقر در محل شد تا به پزشکی قانونی انتقال یابد.

 

حادثه ریزش دیوار در مشهد سه کشته بر جا گذاشت
در جریان دو حادثه ریزش دیوار در شهر مشهد سه نفر جان باختند.
مدیر حوزه یک سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد به ایرنا گفت: نخستین حادثه ساعت 10:40 امروز پنجشنبه اعلام و بلافاصله آتش نشانان و گروه امداد و نجات به محل حادثه در بلوار دانشجوی مشهد اعزام شدند.
مهدی رضایی افزود: محل حادثه زمینی به مساحت تقریبی 250 مترمربع بود که به عمق سه متر گودبرداری شده و کارگران در آن مشغول کار بودند. در این حادثه به علت عدم گودبرداری مناسب و نبود نظارت کافی نسبت به اصول صحیح خاکبرداری باقیمانده دیواره بتنی ساختمان ریزش کرد و حجم زیادی از مصالح ساختمانی بر روی یک کارگر 20 ساله فرو ریخت.
مدیر حوزه سوم سازمان آتش نشانی مشهد نیز به ایرنا گفت: در حادثه ای دیگر ریزش دیوار در شهرک صنعتی طرق جان دو کارگر را گرفت.
ابوالفضل تیموری افزود: این حادثه ساعت 11:18 امروز پنجشنبه به ستاد فرماندهی آتش نشانی اعلام و بلافاصله مامورین از سه ایستگاه به محل حادثه واقع در شهرک صنعتی طرق اعزام شدند.
وی گفت: دو کارگر جوان که در محل گودبرداری یک پروژه ساختمانی مشغول کار بودند به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی و ریزش قسمتی از دیوار محل گودبرداری در جریان این حادثه زیر خاک گرفتار شدند. نجاتگران بلافاصله پس از ایمن سازی محل اقدام به آواربرداری کرده و پیکر بی جان حادثه دیدگان را از زیر آوار خارج کردند.

 

300 سکه عتیقه متعلق به اوایل دوران اسلام در خراسان شمالی کشف شد
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی خراسان شمالی از کشف بیش از 300 سکه عتیقه متعلق به اوایل دوران اسلام در شهرستان مانه و سملقان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین بدری گفت: در پی گزارش رسیده مبنی بر نگهداری اموال عتیقه در منزل فردی در یکی از روستاهای سطح شهرستان مانه و سملقان ، بلافاصله موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
ماموران انتظامی با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی فرد مورد نظر را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی وی را در منزل خود دستگیر کردند. در بازرسی های بعمل آمده از منزل متهم ،بیش از 300 سکه عتیقه که متعلق به اوایل دوران اسلام(ایلخانیان)بود کشف شد.
سرهنگ بدری افزود: متهم در بازجویی های بعمل آمده به همدستی 3 نفر دیگر نیز اعترف کرد و اذعان داشت که سکه های عتیقه را در حین شخم زدن زمین پیدا کرده است.
این مقام انتظامی در ادامه گفت: ماموران بلافاصله سه متهم دیگر را نیز دستگیر و کلیه متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شدند.
بدری در پایان با اشاره به اینکه ارزش سکه های مکشوفه بیش از 6 میلیارد ریال برآورد شده است ، خاطرنشان کرد: سکه های کشف شده به اداره میراث فرهنگی شهرستان تحویل داده شد.

 

انتقام‌گیری به روش انتشار عکس‌های خصوصی

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه کیش گفت: فردی که برای انتقام‌گیری از صاحب کار خود، قصد انتشار عکس‌های خصوصی همسرش را داشت، شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش ایسنا، سروان محمد ابوالحسنی افزود: فردی با هویت معلوم به این پلیس مراجعه و اظهار داشت دارای غرفه‌ای در یکی از بازارهای جزیره کیش می‌باشد و چندی پیش فردی را به عنوان فروشنده استخدام کرد.
غرفه‌دار یادشده در ادامه اظهاراتش گفت که پس از گذشت تنها 20 روز بدلیل داشتن مشکلات اخلاقی عذر فروشنده مذکور را خواستم و نامبرده بعد از گذشت این ماجرا ، چندین بار با انتشار پیام‌های گوناگون در صفحه فیسبوک فروشگاه که بعنوان اعتبار فروشگاه می‌باشد اقدام به انتشار مطالب توهین‌آمیز می‌کند.
رئیس پلیس فتای کیش اضافه کرد: فروشنده اخراج شده در آخرین پیام ارسالی اعلام کرد که تمامی اطلاعات لپ تاپ شخصی همسر صاحب غرفه را بدون اجازه کپی‌برداری کرده و تهدید به انتشار آنها در صفحات اجتماعی کرده بود.
ابوالحسنی ادامه داد: ماموران این پلیس پس از اقدامات فنی و کارشناسی و بهره‌گیری از دانش تخصصی، هویت کامل و آدرس متهم را شناسایی و  او را دستگیر کردند.

 

انتقام‌گیری با توهین در اینترنت
ماموران پلیس فتا استان خراسان شمالی فردی را به جرم انتشار تصاویر غیراخلاقی خصوصی در فضای مجازی، شناسایی و دستگیر کردند.
به گزارش ایسنا، سرگرد سهیل خاکشور - رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی در رابطه با جزئیات این خبر گفت: یکی از شهروندان بجنوردی با ارائه شکوائیه ای مبنی بر انتشار تصویر غیراخلاقی منتسب به وی در فضای مجازی و نشر اکاذیب، تهمت و افترا در محل کارش ، درخواست رسیدگی به این پرونده را داشت.
وی با اشاره به اینکه این موضوع باعث بهم خوردن اوضاع محل کار و زندگی شخصی شاکیه شده بود، افزود: بررسی های فنی و تخصصی در خصوص صحت و سقم موضوع آغاز و مستندات و ادله لازم در خصوص عامل انتشار تصویر و مطالب موردنظر جمع آوری شد. با توجه به سرنخهای بدست آمده فردی ساکن یکی از روستاهای مجاور شهرستان بجنورد شناسایی و دستگیر شد.
متهم در بازجویی بعمل آمده اذعان داشته تصاویر و مطالب مورد نظر را با هدف انتقام به دلیل برهم زدن رابطه وی با دوستش توسط شاکیه منتشر کرده است و بزه انتسابی را قبول دارد.
خاکشور خاطرنشان کرد: پرونده متشکله به همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی و ارشاد قضایی تحویل مراجع قضایی شهرستان بجنورد شد.

 

حسادت؛ انگیزه توهین اینترنتی
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: فردی که بدلیل حسادت ، در فضای مجازی به یکی از شهروندان توهین کرده بود شناسایی وتحویل دستگاه قضایی شد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ کامبیز اسماعیلی افزود: خانمی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و اظهار داشت که فردی ناشناس در وبلاگ شخصی‌اش نظراتی را درج می‌کند که همه توهین، افترا و تهمت است.
با طرح این شکایت، پرونده قضایی تشکیل و پس از انجام یک سری اقدامات فنی پلیسی و بررسی محتوای موضوعات درج شده، مشخص شد که این نظرات از محل کار شاکی در وبلاگ وی درج شده است.
وی با بیان اینکه در ادامه تحقیقات پلیسی، عامل بارگزاری مطالب شناسایی و به این پلیس احضار شد. گفت: پس از حضور این فرد و ثبت اظهاراتش، حسادت را مهمترین انگیزه جرم خود در بارگزاری مطالب توهین آمیز در وبلاگ شاکی عنوان کرد.
وی بیان کرد: پرونده تشکیل شده برای تصمیم‌گیری و اجرای مفاد قانونی تحویل دستگاه قضایی شد.

 

سرعت غیر مجاز ،43 فقره تخلف و خلافی ۲۴ میلیون ریالی زانتیا!
زانتیا بدلیل سرعت غیر مجاز و ثبت تخلفات مکرر در سامانه کنترل پلیس راه، متوقف و روانه پارکینگ شد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رضا رضایی، رئیس پلیس راه انتظامی استان اصفهان گفت: تیم کنترل سرعت پلیس راه استان حین کنترل خودروهای عبوری در محور نایین به اردکان، یک زانتیا را که با سرعت غیر مجاز 210 کیلومتر بر ساعت در حرکت بود متوقف کردند، که طی استعلام صورت گرفته مشخص شد این خودرو علاوه بر سرعت غیر مجاز ،دارای بیست و چهار میلیون و صدو پنجاه هزار ریال خلافی است.
وی با اشاره به اینکه خودرو به پارکینگ منتقل شد ،تصریح کرد: زانتیا مجموعا 43 فقره تخلف مرتکب شده که بیشترین آن مربوط به سرعت غیر مجاز و حرکت به صورت مارپیچ است.

 

آتش سوزی در زیرزمین ساختمان شش طبقه مسکونی
آتش نشانان با عملیات به موقع خود 25 نفر از افراد گرفتار در دود حاصل از آتش سوزی در یک ساختمان 6 طبقه اداری را نجات دادند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی در ساعت 16:46 دقیقه دیروز چهارشنبه با دریافت خبر وقوع این حادثه بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه های 18، 46، 40 به همراه دستگاه بالابر و خاور حامل دستگاه های تنفسی را به محل حادثه در خیابان انقلاب اسلامی، خیابان ایرانشهر اعزام کرد.
رحیم سلیمی فر، فرمانده آتش نشانان اعزامی گفت: هنگام رسیدن نیروهای آتش نشانی به محل حادثه، از زیرزمین یک ساختمان شش طبقه اداری دود فراوانی به بیرون متصاعد می شد.
وی با اشاره به محبوس شدن تعداد زیادی از افراد در طبقات مختلف این ساختمان 6 طبقه، افزود: آتش نشانان بی درنگ پس از ایمن سازی محل با استفاده از تجهیزات خاموش کننده، شعله های آتش در زیرزمین این ساختمان را مهار و خاموش کردند.
گروه دوم از آتش نشانان نیز در طبقات ساختمان به جستجو پرداختند که در نهایت توانستند 25 نفر از ساکنان را از میان دود ناشی از این آتش سوزی به بیرون از ساختمان انتقال دهند.
آتش نشانان پس از مهار آتش و خارج کردن ساکنان، با استفاده از فن های فشار قوی، دود حاصله را از داخل طبقات این ساختمان به بیرون تخلیه کردند.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =