مهر نوشت:

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) گفت: پیچیدگی‌ها و سختی فنی و اجرایی کار در توسعه خطوط مترو تهران اقتضا می‌کند که امور این بخش متفاوت از شیوه‌های معمول مدیریتی پیش برود و لذا تنها نسخه برای توسعه مترو، مدیریت جهادی است.

هابیل درویشی در گردهمایی مدیران بازرسی حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان ان مطلب گفت: سیستم بازرسی، بازوی مدیران اجرایی است که امیدواریم نظارت دقیق و همکاری بیشتر بازرسی ما را در پیشبرد اهداف و برنامه‌های توسعه مترو بیش از پیش یاری کند.

وی همچنین توجه ویژه و همزمان دولت، شورای شهر و شهرداری تهران به حمل ونقل عمومی با محوریت مترو را فرصت خوبی برای پیشبرد برنامه‌های توسعه مترو یاد کرد و افزود: در این خصوص برنامه ۵ ساله مترو را که شامل توسعه و بهره برداری ۲۰۰ کیلومتر خط جدید است ارائه کرده‌ایم و برای تحقق هر چه دقیق‌تر آن برنامه‌ریزی دقیق داریم.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) ادامه داد: کارخطوط متروی شهرک‌های اقماری که منابع مالی آن از دو محل شهرداری و دولت است در چند مسیر کلید خورده است؛ پروژه اسلامشهر - پاکدشت در دست مطالعه است، خط حرم امام (ره) - پرند در دست اجراست و امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم و به موقع تا پایان سال به طول ۵۰ کیلومتر به بهره‌برداری برسد،  پروژه تهران - ورامین و گرمسار هم در دو فاز به طول ۱۱۰ کیلومتر با تامین اعتبارات لازم اواخر سال ۹۴ و اوایل سال ۹۵ بهره‌برداری خواهد رسید.

درویشی در خصوص آخرین مراحل پیشرفت کار در خطوط مترو در حال ساخت داخل تهران و نیز برنامه یک ساله جاری هم اعلام کرد: ۱۷ کیلومتر باقیمانده از خط ۳ و ۱۲ کیلومتر از خط ۷ در سال جاری و باقیمانده خط ۷ و ۱۰ کیلومتر از خط ۶ تا پایان سال ۹۴ و باقیمانده خط ۶ در سال ۹۵ به شرط تامین بودجه و اعتبارات مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل شرکت مترو در بخش دیگری از سخنانش به سختی‌ها و پیچیدگی‌های کار در ساخت و توسعه مترو آن هم در کلانشهر تهران به خاطر بافت‌های فرسوده شهری و تاسیسات اشاره کرد و گفت: جنس کار در مترو جز از طریق مدیریت جهادی و میدانی به سرانجام نمی‌رسد و مفتخریم که توانستیم به اتکای همین روحیه کاری بسیاری از غیرممکن‌ها را در این چند سال اجرایی کنیم که مصداق عینی آن بخش جنوبی خط ۳ مترو است.

به گفته درویشی شرکت مترو تهران به اتکای مهندسی بومی و برنامه‌ریزی دقیق توانایی ساخت و بهره‌برداری بیش از ۳۰ کیلومتر خط جدید در سال را دارد و این نیازمند تخصیص اعتبار لازم و به موقع است و چنانچه این اتفاق بیفتد بی تردید تا ۳ سال دیگر همه خطوط در دست ساخت به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) تاکید کرد که فرهنگ کار در این شرکت همسو با رهنمودهای رهبری معظم انقلاب پیش می‌رود و سال جاری هم برنامه‌ریزی و پیشبرد امور شرکت مترو نیز در ذیل پیام سال ۹۳ «فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی» خواهد بود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    3 1
    جهادی یعنی اینکه بدون بودجه کار کنی وگرنه با پول که هر کسی میتونه کار کنه و هنر نیست
  • بی نام IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    0 2
    مگر گرمسار چقدر مسافر داره كه براش مترو مي كشيد بايد اين خط فقط تا ورامين كشيده بشه،بودجه احداث خط تا گرمسار را بديد براي احداث مترو تا اسلامشهر يا يا مترو پرديس بومهن كه هركدام چندين برابر مسافر دارند،چون روزانه كلي مسافر بي اين دوشهر به تهران جابجا ميشه ولي گرمسار اصلا مسافر زيادي به تهران نميفرسته