ایسنا نوشت:

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در مورد امکان توقف پروژه‌های عمرانی شهرداری با توجه به افزایش قیمت‌های ناشی از شروع سال جدید و اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، اظهار کرد: پروژه‌هایی که قیمتش افزایش می‌یابد، اصلاح قیمت در مورد آن‌ها بر اساس قوانین موجود انجام می‌شود.

مهدی چمران با بیان اینکه در سال گذشته نیز پروژه‌ مصوبی نبود که به دلیل افزایش ناشی از قیمت‌ها متوقف شود، گفت: قیمت و هزینه پروژه‌ها با آغاز سال جدید بالاتر می‌رود و متاسفانه شهرداری به تبع آن موضوع باید هزینه‌های بیشتری بپردازد، در سال گذشته نیز اگر پروژه‌ای متوقف شده دلایل دیگری داشته است.

وی علت توقف پروژه‌های شهر در سال گذشته را مسائلی همچون مشکلات حقوقی، معارض داشتن، آماده نبودن زمین، سند و مسائلی از این قبیل دانست.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر با اشاره به اینکه پیش‌بینی اضافه قیمت‌های مربوط به تورم در پروژه‌ها دیده شده است، بیان کرد: پیش‌بینی افزایش قیمت پروژه‌ها دیده شده، اما افزایش قیمت ناشی از حامل‌های انرژی پیش‌بینی نشده است، بنابراین باید منتظر ماند و بر اساس آن اصلاح قیمت داشت.

چمران افزود: برخی از نرخ‌هایی که تصویب کرده‌ایم تغییر خواهد کرد و زمانی که قیمت حامل‌های انرژی افزایش یابد هزینه‌ها نیز اضافه می‌شود، که این موضوع دیده نشده است.

به گزارش ایسنا، در زمان اجرای مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها که همزمان با افزایش تحریم‌ها بود افزایش قیمت‌ها، تغییرات قابل توجهی را در هزینه‌های تمام شده پروژه‌های شهرداری تهران ایجاد کرد به نحوی که تعدادی از پروژه‌های مشترک سرمایه‌گذاری شهرداری تهران متوقف ماند و هنوز هم اجرایی نشده است. در عین حال شورای شهر تهران از شهرداری خواست تا در سال ۹۰ و ۹۱ پروژه جدیدی را آغاز نکند و فعلا پروژه‌های نیمه‌کاره خود را به اتمام برساند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =