محصولات این کتابخانه را آنلاین و رایگان مطالعه کنید

حجت الاسلام روزبه برکت رضایی گفت: کتابخانه تخصصی - دیجیتالی حج همزمان با راه اندازی پایگاه بعثه رهبری در سال ۱۳۸۲ راه اندازی شد و نسخه جدید آن نیز مدتی است در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین، مدیر پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری ادامه داد: این کتابخانه تمامی محصولات مکتوب حج حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در سی سال گذشته را به صورت تمام متن و آنلاین در اختیار کاربران اینترنتی و زائران خانه خدا و عتبات عالیات قرار داده است.

وی اظهار داشت: در نسخه جدید، امکانات بهتری جهت دسترسی آسان کاربرانی به این کتابخانه فراهم شده است، در این نسخه فهرست الفبایی، فهرست موضوعی، فهرست نویسنده و ناشر و امکان جستجو در عنوان، متن و فهرست کتاب، نویسنده و ناشر کتاب وجود دارد.

رضایی گفت: نمایش تصاویر جلد کتاب، امکان مطالعه متن کتاب به صورت تمام صفحه، مشاهده پربازدیدترین کتاب‌ها و مشاهده جدیدترین کتاب‌ها از دیگر امکانات جدید این کتابخانه مجازی - تخصصی است.

وی افزود: این پایگاه همزمان با نشر کتاب، نشریات، فصلنامه‌ها، ویژه نامه‌ها و بروشورهای حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت را به صورت تمام متن بارگذاری و در اختیار عموم علاقمندان قرار می‌دهد.

رضایی خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از یک‌هزار عنوان کتاب در این پایگاه در حوزه حج و زیارت قابل مشاهده است. که به ترتیب فراوانی موضوعات به این شرح است: اعتقادات و پاسخ به شبهات ۲۶۶ عنوان، اسرار و معارف ۱۱۹ عنوان، نشریات ۱۱۶ عنوان، مرجع ۷۹ عنوان، تاریخ مکه و مدینه ۶۳ عنوان، احکام و مناسک، ۵۵ عنوان، عتبات عالیات و سوریه ۴۶ عنوان، مباحث اجتماعی و سیاسی ۴۳ عنوان، سفرنامه و خاطرات ۳۳ عنوان، ادعیه و حدیث ۲۱ عنوان و منابع فقهی - حدیثی ۳۱۹ عنوان.

وی ادامه داد: کتب منابع فقهی-حدیثی اثار فقهای صدر اسلام تاکنون در باب الحج بوده که به همت مرکز کامپیوتری علوم اسلام نور تهیه شده است به عنوان مثال کتاب الحج شرح لمعه و کتاب الحج وسایل الشیعه تقطیع و بارگذاری شده است.

مدیر پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری افزود: در آینده نزدیک فایل pdf و فایل قابل دریافت در تلفن همراه با فرمت اندروید تمامی کتاب‌ها و محصولات فوق در پایگاه حج بارگذاری خواهد شد.

کتابخانه حج به عنوان بزرگترین کتابخانه تخصصی حج و زیارت در فضای مجازی اینجــــا به صورت رایگان در اختیار تمامی علاقه‌مندان و زائران خانه خدا و عتبات عالیات است.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =