60 ناشر در بخش الکترونیک ثبت نام کردند / اخبار کوتاه از نمایشگاه کتاب

بیش از 60 ناشر تا 17 فروردین در بخش الکترونیک بیست‌ و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ثبت‌نام کردند.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی بیست‌ و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، این تعداد درخواست‌کننده، ﺗﻘﺎﺿﺎی ﺑﯿﺶ از ۱۲۰۰ ﻣﺘﺮﻣﺮﺑﻊ ﻏﺮﻓﻪ از کمیته ناشران الکترونیک بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را برای عرضه محصولات خود داشتند.

همچنین ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻣﻘﺮرات و ﺿﻮاﺑﻂ اﻋﻼم ﺷﺪه ﺑﺮای ﺣﻀﻮر ﺷﺮﮐﺖ‌ﻫﺎ و ﻣﺤﺼﻮﻻت آﻧﺎن در ﻧﻤﺎﯾﺸﮕﺎه ﮐﺘﺎب، ﻫﻢ زﻣﺎن ﺑﺎ ﺛﺒﺖ ﻧﺎم ﺑﺮرﺳﯽ ﺗﻘﺎﺿﺎی ﺣﻀﻮر ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎ و ﻣﺤﺼﻮﻻت ﻗﺎﺑﻞ ارائه آﻧﺎن آﻏﺎز ﺷﺪه اﺳﺖ. ﺗﻌﺪاد ﻣﺤﺼﻮﻻت درﯾﺎﻓﺖ ﺷﺪه از ۶۰ ﺷﺮﮐﺘﯽ ﮐﻪ ﺗﺎ اﯾﻦ ﺗﺎرﯾﺦ ﺛﺒﺖﻧﺎم ﮐﺮده‌اﻧﺪ، ﺑﯿﺶ از ۲۲۰۰ ﻣﺤﺼﻮل اﺳﺖ.

ﻣﻬﻠﺖ ﭘﺎﯾﺎن ﺛﺒﺖ‌ﻧﺎم در این بخش تا تاریخ ۲۱ فروردین‌ است و ﭘﺲ از آن ﻋﻤﻠﯿﺎت ﻏﺮﻓﻪ‌ﺑﻨﺪی ﺳﺎﻟﻦ‌ﻫﺎ و ﺗﺤﻮﯾﻞ ﻏﺮﻓﻪ‌ﻫﺎ آغاز خواهد شد. ﭘﯿﺶ‌ﺑﯿﻨﯽ ﻣﯽ‌ﺷﻮد ﺗﻌﺪاد ﻣﺘﻘﺎﺿﯿﺎن بیش از ۱۰۰ ﺷﺮﮐﺖ و ﻣﻮﺳﺴﻪ و فضای ﺑﯿﺶ از ۲۰۰۰ ﻣﺘﺮﻣﺮﺑﻊ ﺑﺎﺷﺪ.

بازدیدهای کنترل ایمنی آتش‌نشانی از مصلی

سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران بازدیدهای کنترل ایمنی از مصلی امام خمینی (ره) محل برپایی بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را آغاز کرد.

امیر مهدیانی مدیر منطقه ۶ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه بازدیدهای کنترل ایمنی از مصلی امام خمینی (ره) آغاز شده است، ‌ اظهار کرد: «تا کنون جلساتی با مسئولان اجرایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار و اقداماتی نیز برای آماده‌سازی خودروهای ایمنی آتش‌نشانی برای استقرار در مصلی امام خمینی (ره) انجام شده است.»

او نصب خاموش‌کننده در غرفه‌ها، جمع‌آوری موارد سریع‌الاشتعال از محیط نمایشگاه، ‌ رعایت استاندارد سیم‌کشی، ممنوعیت استعمال دخانیات و روشن کردن وسایل گازسوز در غرفه‌ها را از جمله موارد ایمنی دانست که به همه شرکت‌کنندگان در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ‌ ابلاغ شده است.

به گفته مهدیانی، در روزهای آینده مانور می‌دانی سازمان آتش‌نشانی با هدف ارزیابی عملکرد این مرکز در صورت بروز حوادث با حضور مسئولان بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود.

اهورا ایمان: مردم ایران نیاز به نمایشگاه دائمی کتاب دارند

یک ترانه‌سرا با انتقاد از تفکیک نشدن «نمایشگاه» و «فروشگاه» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ابراز امیدواری این رویداد پررونق برگزار شود.

 اهورا ایمان با بیان اینکه جمعیت ۷۰ میلیونی ایران، نیاز به نمایشگاهی دائمی برای کتاب دارد، اظهار کرد: «سال‌هاست که نویسندگان، شاعران و اهالی قلم این مساله را گوشزد می‌کنند و معتقدم باید برای این مساله فکری جدی کرد زیرا نیاز یک جمعیت ۷۰ میلیونی یک نمایشگاه دائمی است نه یک نمایشگاه کتاب در طول سال.»

او افزود: «یکی از مهم‌ترین مسائل نمایشگاه کتاب تهران تفکیک نشدن «نمایشگاه» و «فروشگاه» بوده و این رویداد در کشور ما حالتی میان نمایش و فروش دارد.»

ایمان با بیان اینکه دلیل اصلی برگزاری نمایشگاه شکل نمایشی آن است تا ناشران و اهالی قلم زشت و زیبای کارشان را در معرض دید قرار دهند، افزود: «متاسفانه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیش از نمایش، شکل فروشگاهی به خود گرفته که باید با گنجاندن بخش‌های تخصصی‌تر چون نقد و بررسی آثار در هر زمینه‌ای، هر چه بیشتر آن را به نمایشگاهی واقعی نزدیک کرد.»

این ترانه‌سرا در ادامه با ارزیابی مثبت از اتفاقات و انتصاب‌های فرهنگی در چند ماه اخیر، ابراز کرد: «من به شدت به این فضا امیدوارم و فکر می‌کنم این شرایط تاثیر مثبت خود را بر همه حیطه‌های فرهنگی و از جمله نمایشگاه کتاب نیز خواهد گذاشت و به نظر می‌رسد امسال، شاهد سال پررونقی در این رویداد باشیم.»

او در پایان اظهار امیدواری کرد، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با نزدیک شدن به فضای تخصصی هرچه بیشتر شکل یک نمایشگاه حرفه‌ای و واقعی را به خود گیرد.

بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روزهای ۱۰ تا ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

58247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =