ضرورت دارد در نمایشگاه کتاب، سالنی به "معرفی کتاب" اختصاص یابد که حسب رسانه های نوشتاری و مجازی و دیداری و شنیداری، به روش های مختلف، کتاب هایی با موضوع های متفاوت، معرفی شود.

قانون، وکلا و پزشکان و سردفتران دفاتر اسناد رسمی و سردفتران ازدواج و طلاق را ممنوع کرده است که شغل و فعالیت صنفی شان را تبلیغ نمایند. اما پرسش این است؛ "کتاب" که خود، مهم ترین رسانه ی فرهنگی است، چرا تبلیغ نمی شود؟

چرا رادیو و تلویزیون و مطبوعات و دیگر رسانه ها، ابزار رسانه ای در اختیار خود را از معرفی کتاب، به نحو شایسته ی فرهنگ این مرز و بوم و بایسته ی مقررات و قوانین جاری، دریغ می دارند!؟

 چه نیک است که اگر تا کنون، سالن "معرفی کتاب" در نمایشگاه های کتاب نبوده یا در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منظور نشده، در این نمایشگاه، برپا شود.

یادآور می شود منظور پیشنهاددهنده از "معرفی کتاب"، تازه های کتاب و مانند آن، نیست. دقیقاً سالنی با این عنوان اختصاص یابد که حسب رسانه های نوشتاری و مجازی و دیداری و شنیداری، هم شیوه های معرفی کتاب را به نمایش بگذارد و هم به روش های مختلف، کتاب هایی در همه ی زمینه ها و با موضوع های متفاوت، به نحو مطلوب و جذاب، معرفی شود.

هرچند که نگارنده، اعتقادی به برگزاری نمایشگاه کتاب در محل مصلی ندارد ولیکن به عنوان مثال، رادیو فرهنگ، در نمایشگاه، فعال تر ظاهر شود.

 

...................................

یادآوری: بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مقرر است در روزهای 10 تا 20 اردیبهشت 1393 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار ‌شود. 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =