۰ نفر
۱۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۱

درحالی که معاون وزیراقتصاد از بررسی حساب یارانه بگیران خبر داده است، بانک مرکزی اطلاعات بانکی مردم را محرمانه اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طی روزهای گذشته مقامات رسمی وزارت امور اقتصادی و دارایی از بررسی حساب یارانه بگیران خبر داده اند. شاپور محمدی معاون وزیراقتصاد در یک برنامه تلویزیونی این خبر را تایید کرد. البته او خبر داده که دولت تنها با اجازه رسمی یارانه بگیران به حساب های رسمی آنها سرکشی می کند. اما براساس گفته های او تکمیل فرم دریافت یارانه عملا این اختیار را به دولت می دهد تا وارد حساب های بانکی مردم شود:« تکمیل فرم خوداظهاری به دولت این اجازه را می‌دهد که به منظور راستی آزمایی وارد اطلاعات و حساب‌های بانکی مردم شود و برای محاسبه مجموعه درآمد مردم مجموع دریافتی‌های مستمر خانوار ملاک است نه آن رقمی که صرفا در حکم حقوق کارمندان لحاظ خواهد شد.»

همچنین مسعود نیلی مشاور رئیس جمهور اعلام کرده است:« اسامی کسانی که از دریافت یارانه انصراف می دهند به صورت رسمی اعلام می شود.» با این حال رئیس کل بانک مرکزی خبر داده که اطلاعات بانکی مردم محرمانه باقی می ماند. با این وجود سخنگوی قوه قضاییه خبر داده که براساس استناد به قانون پولشویی برخی نهادها و مقام های رسمی اجازه بررسی این حساب ها را دارند.

در صورتی که دولت قصد بررسی حساب های بانکی مردم را داشته باشد به طور حتم طی روزهای آینده موج تازه ای از انتقال سرمایه های مردم از بانک ها به بازارهای پنهانی تر آغاز می شود. دولت یازدهم طی چهار ماه گذشته تلاش بسیاری را برای کنترل روند صعودی نقدینگی صورت داده بود. بررسی ها نیز نشان می دهد در سال 91 که رشد نقدینگی با سرعت بالایی پیش می رفت، بانک ها تنها 23 درصد از نقدینگی موجود در جامعه را جذب کرده اند. براساس آمارهای بانک مرکزی 25 درصد از پول های مردم نیز در هیچ کدام از بازارهای رسمی مانند بورس، بانک و حتی بازار مسکن نرفته است. در صورتی که نگرانی های مردم از بررسی حسابهایشان افزایش پیدا کند، به احتمال فراوان روند انتقال پول ها از بانک ها کلید می خورد. در اینصورت و برخلاف پیش بینی های دولت رشد نقدینگی سرگردان هم شدت بیشتری پیدا می کند.  

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 47
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مینا IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    چه ربطی داره! اصلا همچین بحثی نیست و به هیچ عنوان دولت همچین خودکشی را نخواهد کرد. اما در صورت همچین کاری کوتاه مدت خواهد بود. چون کل یارانه دریافتی یک نفر در سال 500 هزار تومن خواهد بود و حساب های بانکی افرادی که بالای 100 میلیون با سود 24 درصد قرار داده اند نمیارزد که خای کنند. چون سود 1 ماه ان برابر 4 سال یارانه یک نفر ادم است. از طرفی داشتن خانه و حتی ماشین لوکس هم در ان مقوله قرار خواهد گرفت. با این اوصاف فکر میکند که مردم خانه و ملک و ماشین خود را میفروشند چون یارانه بگیرند؟؟؟ اگر اینطوری فکر میکنید که به نظر باید برید یه قول دو قل بازی کنید.
    • بی نام A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
      همين الان هم كسيكه پولش تو بانك هست داره ضرر ميده چون نرخ تورم بيش از سود بانكيه
    • م A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
      51 5
      اوني كه 100 ميليون داره درست ولي اوني كه مثلا 20 ميليون داره اين كارو ميكنه چون ير به ير ميشه واين يعني حماقت
    • worker A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
      9 1
      اقا این طرح واقعا نا معقول هست چون خیلی ها دارن با کل سرمایشون کار میکنند ولی خانه ، ماشین ندارند چه ربطی داره چقدر تو بانک داره؟؟؟/ باید درامد ماهانه مورد برسی باشه.
  • بی نام US ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    از لحاظ حقوقی دولت نمیتونه به حساب های مردم بدون اجازه سرکشی کنه
    • پرهام A1 ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
      10 1
      فکر کنم فیلم زیاد می بینی!! از لحظ حقوقی شو خوب اومدی!!!
    • بی نام A1 ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
      160 1
      حقوق؟ ایران؟
    • بی نام IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
      122 3
      خیال کردی اینجا فرانسه یا سوییسه که از نظر حقوقی حرف میزنی؟
  • بی نام IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    111 4
    به کجا داریم میریم چنین شتابان؟
  • حسین IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    37 22
    جناب آقای نویسنده کم اطلاع مستحضر باشید که غیرممکن است پول در ابعاد وسیع از بانک خارج شود. پول همواره در بانک است چون اساساً موجودیت فیزیکی پول (به شکل اسکناس و مسکوک) بسیار محدود است و عمده پول اعتبار بانکی (یا عدد) است که هیچوقت نمیتواند خارج شود چون اصلا چیزی فیزیکی نیست که بتوان آن را خارج کرد
    • mohsen A1 ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
      2 0
      چیزی که شما فرمودید صورت طبیعی و صحیح قضیه است. ولی اگر قرار بر تفتیش حساب ها و سرکشی به حریم خصوصی افراد باشه بهتره مثل زمان هخامنشیان پول رو به صورت سکه طلا و در بالش نگهداری کنیم !!! چون خواه ناخواه نرخ تورم بالاتر از نرخ سور بانکیه و نگهداری پول به صورت سکه طلا و در عمق 1 متری باغچه خانه !!!!! برای شما بیشتر صرفه اقتصادی و امنیتی داره !!! تازه یارانه یه سمت قضیه است ! پس فردا با همین بانک های اطلاعاتی دقیق ممیز های مالیاتی خر ملت رو میچسبن !!!!! خواهشن نظرم رو سانسور نکنید چون توش بی احترامی نداره !!!!!
  • بی نام A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    103 5
    آقایان التماس می کنیم باعث روند صعودی نقدینگی نشوید مطمئناً افراد ضعیف جامعه بسیار متضرر خواهند شد.اگر رایانه همه را قطع کنید به مراتب بهتر از رشد نقدینگی سرگردان در جامعه است و مردم عادی حتی نیازمندان به یارانه کمتر ضرر خواهند کرد.عاجزانه خواهش می کنیم نقدینگی را کنترل کنید.
    • بی نام IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
      2 4
      یارانه نه رایانه!!!!
  • بی نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    ما که خانوادگی امروز رفتیم پولهامونو خارج کردیم. کارمون هم خانوادگی دلالیه پس درآمدی نداریم که ثبت کنیم.
    • بی نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
      59 7
      دمت گرم کار خوبی کرده
    • بی نام IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
      10 0
      بهترین کار تو ایران دلالی هست تمام
  • بی نام A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    69 9
    یعنی کسی که پول بسیار زیادی در بانک دارد به این شدت به یارانه احتیاج دارد؟
    • ندا IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
      60 7
      عزيز من پول مفته تو بدت مياد بگيري از طرفي با گروني بنزين تمام اجناس هم دو برابر ميشن
  • بی نام EU ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    باید درامد ملاک قرار گیرد نه دارایی
    • ثمین IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
      4 0
      اکر قرار است ملاکی واقع شود؛چون صحبت از منابع و اموال ملی است؛خیلی چیزها باید معیار شود . اگر فردی ثروت انباشته اش از راه غیر قانونی بوده،قوه قضائیه پیگیر شود.در غیر اینصورت؛چون صحبت از توزیع منابع ملی است،باید تک تک آحاد ملت(چه در داخل و چه در خارج از کشور) ذینفع باشند.میزان منابع تخصیصی به اجزا جامعه نیز،باید به مساوات بین خانوار تقسیم شود و نه به ازای تعداد افراد.چون این خانوار است که از منابع ملی به طرق مختلف استفاده میکند( تعداد بیشتر اعضای یک خانوار؛به معنای هزینه بیشتر برای دولت جهت تامین خدمات اجتماعی است).یعنی،یک خانواده پرجمعیت،از چندین طریق دیگر از منابع ملی بهره بیشتری میبرد.این صحیح نیست که توزیع منابع ملی به روشی سطحی و بر اساس حق تعریف شده توسط افراد برای خود،صورت گیرد.
    • میثم IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
      5 0
      میشه توضیح بدهید دارایی با چه چیزی تهیه می شود؟ جز با درآمد و تبدیل آن به دارایی؟؟ به جای باید گفتن می تونانید حداقل به این موضوع فکر کنید که آیا دولت اطلاع کاملی از درآمد های مردم دارد یا خیر،آنهم در کشوری که بخش بزرگی از نقدینگی آن در اقتصاد زیر زمینی جریان دارد. راستی با منطق شما صاحبان پورشه و مازراتی باید نیازمند محسوب بشوند و یارانه بگیرند ،آن وقت آن کارمند، کارگر، بازنشسته و مستمری بگیری که با زجر اندکی از درآمد خود را برای روز مبادا پس انداز کرده از نظر دولت تدبیر و امید ثروتمند محسوب میشود.درسته؟ این است منطق شما؟
  • بی نام A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    94 5
    چقدر بين مسئولين و وزارتخانه هاي كشور هماهنگي وجود دارد يك سخن نسنجيده كافي است كه مردم تمام پولهاي خود را از بانك بكشند بيرون خدا آخر عاقبت ما را با اين مسئولين ختم به خير كند.
  • بی نام IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    17 11
    اونهایی که پول توی بانک دارن اونها رو خارج نمی کنن. اگر هم خارج کنن در حساب هاشون ثبت می شه و باز هم ردگیری آن ساده است. مبلغ یارانه ناچیز تر از اینهاست!!
  • بی نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    48 9
    پول نفت ملی است همه باید یارانه بگیرند
  • رضا A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    37 3
    عجب کلکی زدند ! یه مدت سودها رو بردن بالا تا مردم همه پول هاشون رو بذارن بانک ها تا آمار رو دربیارن ! حالا بعد از فاز دوم همچین نرخ سودها رو پایین بیارن که نگو و نپرس !!!!!!!!!
  • بی نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    32 0
    چه ربطی داره این کار دولت ظلمه من با سه فرزند دختر باید به فکر جهیزیه باشم به فکر اینده شون به فکر مریضی و.....انهم پولی که با حقوق 2500تومانی سال 1363 و الان بازنشستگی 1300000تومانی تمام زندگیم رو صرفا وقف کار و زحمت و عملگی همراه با تلاش شبانه روزی کردم . حتما باید میرفتم دنبال یللی تللی ؟ بخدا دولت اگر این کار را بکند ظلم کرده و در پیشگاه الهی باید پاسخگو باشد
  • آذري نام A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    اين كارباعث دوگانگي بين مردم ميشود . دولت اگرازدارائي ودرامد مردم اطلاع داردماليات قانوني راازآنهابگيردوكاري به يارانه دريافتي نداشته باشد.
  • بی نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    62 7
    بجاي اين كارها 1- به خانواده هاي بي سرپرست و فقير ماهي 800 هزارتومان بدهيد 2- حقوق كامندان را هم مثل كشورهاي خارجه (اروپا)كنيد 3- ..........
  • بی نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    3 0
    ما ایرانی باید چنین به ما توهین شود . آخه این رو دادند حالا به ما دزدی میزن. این حق همه هست.قیمتها رو به قبل برگردند بعد یارانه رو قط کنند.
  • بی نام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    31 11
    چه ربطی داره؟ من واسه برجی 135000 یارانه از سود دومیلیونی سپرده بگذرم؟ جاش تو بانک امنه. ثانیا پولو بیارم بیرون خونه بخرم نمیفهمن خونه دارم؟
    • بی نام IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
      33 2
      اگه سرمايه هارا از بانگها خارج كنند و دلار و سكه و... بخرند چى؟
  • بی نام IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    49 4
    کسانی هستند که مبالغی زیادی در حساب خود دارند اما این مبالغ مال دیگری است آن ها چه گناهی کرده اند
  • بی نام A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    38 3
    مطمئن باشید برای بعد از خروج پول از بانکها هم برنامه ریزی شده. همتون یادتونه خرید و پنهان کردن دلار و سکه و ثبت نام موبایل و خودرو و حالا بعید نیست بره به سمت داستانی جدید برای بیشتر پولدار شدن آقازاده ها.(( هردم از این باغ بری میرسد))
  • بی نام A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    7 0
    این "تدبیر" دولت خیلی جالبه!!!! آخه از کجا معلوم کسی که مثلا درآمد بالای دومیلیون تومان داره چقدر هزینه توی زندگیش هست؟؟؟ این اصلا ملاک درستی برای حذف افراد نیست. شاید یکی پولی در حساب داره که مال خودش نیست! شاید یکی ملکی به نامش هست که اصلا به خودش تعلق نداره! روش دولت اصلا اصولی نیست
  • بی نام A1 ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    8 0
    بنده بازنشسته هستم..با هزار مکافات 15 میلیون وام بانکی گرفتم که یه ماشین بخرم،پول هم الان توی حسابمه تا زمانی که ماشین مناسب پیدا کنم...پس بنده جزء مستکبران هستم ویارانه به من تعلق نمیگیره!!؟
  • درگز IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    32 8
    من تصمیم گرفتم برم بانک پولموبردارم برم طلابخرم،چون درآینده ضررخواهم کرد.
  • جاجی A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    2 0
    بعضی از بادنشستگان با حداکثر سی میلیون سنوات سی ساله شان امورات خوذ را میگذرانند که اگر این پول را نداشتند بعضی از انها با این حقوق ماهی شیصد یا هفصد هزار توما ن میبایست گدایی کنند با این حساب این افراد هم سرمایه دار بحساتب می ایند اما من نمی دانم این سرمایه دار با انهایی که فقط روزی چندین میلیارد سرمایه روی هم گذاشته اند چیست نمونه اش بابک زنجانی بنده چند سال است باز نشسته شده ام یعنی زمانی که بنده کار میکردهام هنوز بابک زنجانی هایی به دنیا نیامده بودند خدا را شکر ماها هم با انها با یک چوب راندهمی شویم
  • سید عباس مظلومی A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    28 3
    حذف یارانه کارمندی - تهدید و ناامیدی
  • بی نام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    2 0
    من مقداری وام گرفتم از بانکی که قسط می دهم و پول را به طور موقت در بانکی که سود بیشتری دارد گذاشتم تا قسطش را بدهم ومخارج زندگیم را با حقوقم بپردازم برای خرید خانه اگر بنده های خدا بگذارند که با این تصور سرمایه دار بودن من وقطع یارانه نمی دانم چه کنم پول اگر در خانه بماند امانی از دزدانه منطقه که کلانتری منطقه هم می شناسد نداریم ؟!!!!!!!!!!!!!!!!خدایا به تو پناه می برم .
  • يك ايراني IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    2 0
    ميخواستم بدوم اين اقتصاد دان ها از كدوم كشور دارند الگو ميگيرند.ازيك طرف قيمت اجناس را بي حساب وكتاب افزايش مي دهيد ودرعوض اين پول را به مردم ميدهيد كه راه حل نيست .براي 10 سال حداقل به قيمت ها دست نزنيد واين پول ها را هم به جامعه تزريق نكنيد.در اين كشور را بازكنيد با كشورهاي درست حسابي ارتباط داشته باشيد، اشتغال زايي نمائيد ، ماهي به مردم ندهيد ماهيگيري ياد مردم بدهيد .با تزريق اين پول كشاورزي نابود شد ،كشاورزي كه سر زمين كار ميكرد ،وقتي مي داند ماهانه ولو پول ناچيز دستش ميرسد زمين خود را رها كرده وهمچنين شغل هاي ديگر. صنعت را رونق دهيد .شما را به خدا يك فكر اساسي بكنيد. به اميد ايراني آباد .انشا ا...
  • متعجب IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    2 3
    این چه حرف اشتباهی بود که آقای روحانی زدند که ما نمی خواهیم در زندگی مردم سرک بکشیم و حساب هایشان را بررسی کنیم! این در واقع وظیفه ی دولت است که حساب های مردم را بررسی کند! بداند هر کسی از کدام منبع پول بدست آورده است و آیا مالیات آن را پرداخته است؟ این نه تنها حق دولت بلکه وظیفه ی دولت است! دولت در کارهای دیگر در زندگی مردم سرک می کشد امات جایی که وظیفه دارد نظارت داشته باشد تا جلوی پول های بی ضایطه و ناپاک را بگیرد می گوید نمی خواهیم سرک بکشیم!
  • بی نام A1 ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    7 0
    دولت یاس وناامیدی مبارک باد
  • بی نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    2 0
    دولت به جای اینکه از میلیاردرهای الکی که درست کرده پول بگیره گردن کارمند بیچاره رو سفت چسبیده ول نمی کند بابک از سرباز صفری با دست خالی با اشاره رانت دار میلیاردز شد عزیز من همین رانت دار اشاره کنه فقرا پولدار می شن این چه کاریه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    6 0
    مهم نی که یه سرمایدار نیاز به یارانه 500 هزار تومنی در سال نداره بلکه اون جو بی اعتمادی به دولت و محرمانه نبودن اطلاعاتشه که باعث میشه پولها از بانک ها خارج شن
  • يك ايراني IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    12 0
    خبر انلاين .همه مطالب را نمايش بده تا مردم داوري كنند.
  • بی نام FR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    1 0
    نصف املاک مسکونی وغیرمسکونی شهری ، تمامی املاک مسکونی و زراعی وباغات روستایی فاقد سند ثبتی هستند، چگونه می خواهید کنترل کنید؟ مشاغل آزاد و دلالها را چطور؟
  • یک ایرانی IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    7 1
    من نزدیک 20 سال است پول جمع کردم خانه بخرم از نان شب زن و بچه خودم گذشتم حالا امکان دارد یارانه من هم قطع بشه