امروز چی بخوریم؟ / سیزدهم فروردین، آشخوری در سیزده بدر + ساندویچ مرغ

عید تمام شد. به همین سرعت و به همین سادگی. امروز اما قرار است تلخی‌ها و بدی‌های زندگی‌تان را بدر کنید. از خانه بیرون می‌زنید و در دل طبیعت انرژی لازم را برای شروع یک سال جدید کسب می‌کنید.

قطعا در این گشت و گذار یک روزه باید فکری هم برای شکمتان بکنید بلکه ناله گرسنگی‌اش به آسمان بلند نشود.

برای شما دو پیشنهاد ساده پیک نیکی و البته پیشنهاد طبخ آش رشته را داریم. به هر حال طبق رسم و رسوم بعد از ظهرهای روز سیزده بدر بساط آش خوری برپاست اما برای ناهار دو نوع ساندویچ مرغ را آموزش می‌دهیم.

ساندویچ‌ها را خیلی تمیز و بی‌دردسر در ظرف کوچکی جا بدهید و از خانه بیرون بزنید. طبیعت منتظر شماست. در ضمن در حفظ زیبایی‌های طبیعت هم از هیچ تلاشی فروگذار نکنید.

 

مواد لازم:

مرغ: یک عدد یک کیلویی

سیب زمینی: 4 عدد متوسط

هویج: 4 عدد متوسط

کلم بروکلی: نصف یک کلم متوسط

سس فرانسوی: به مقدار دلخواه

نمک و فلفل: به مقدار کافی

گوجه و خیارشور: به مقدار لازم

فلفل دلمه‌ای: نصف یک عدد کوچک

 

ساندویچ مرغ شماره یک :

برای ساندویچ مرغ اول کار سختی در پیش ندارید. در این مرحله فقط شکل طبخ مرغ مهم است تا آن را خوشمزه‌تر کند. بنابراین دستور طبخ مرغ بیشتر حائز اهمیت است.

در همین راستا برای تهیه ساندویچ مرغ در ابتدای کار مرغ را داخل قابلمه‌ای پر از آب بگذارید و با یک عدد پیاز متوسط و کمی نمک و فلفل آن را بپزید. نکته حائز اهمیت اما برای گرفتن بوی بد مرغ است و همین جاست که فلفل دلمه‌ای کاربرد دارد؛ فلفل دلمه‌ای را خرد کنید و در داخل قابلمه‌ای که مرغ آن در حال طبخ است بریزید. به این ترتیب بوی بد مرغ خیلی راحت از بین می‌رود.

بعد از اینکه مرغ پخته شد، کمی روغن داخل تابه بریزید و بعد از داغ کردن آن تکه‌های پخته شده مرغ را داخل روغن سرخ کنید. مرغ شما به این ترتیب حسابی برشته و البته خوشمزه می‌شود.

بعد از آنکه مرغ سرخ شده را از روی روغن برداشتید می‌توانید آن را خرد کنید و داخل هر مدل نانی که دوست دارید بگذارید و همراه گوجه و خیارشور و البته سس فرانسوی ساندویچ را نوش جان کنید.

البته نان باگت در اولویت قرار دارد در ضمن فراموش نکنید که بهتر است سس را همان لحظه که قصد دارید ساندویچ را میل کنید به آن اضافه کنید وگرنه ممکن است به مرور سس داخل ساندویچ ماسیده شود. نوش جان.

ساندویچ مرغ شماره دو :

در این مرحله مرغ را به همان شیوه‌ای که در ساندویچ قبلی توضیح داده شد طبخ کنید اما بعد از پخته شدن مرغ هنگاهی که می‌خواهید آن را سرخ کنید حتما استخوان‌ها را از گوشت جدا کرده و کوشت مرغ را ریش ریش کنید و داخل روغن داغ برای سرخ شدن بریزید.

همینطور که در حال تفت دادن مرغ‌ها هستید که البته بهتر است با حرارت کم باشد. سیب زمینی‌هایی را که از قبل پوست کنده و خرد کرده‌اید به مرغ‌های در حال سرخ شدن اضافه کنید ، کمی بعد هویج‌ها را هم به همین ترتیب خرد کنید و داخا ماهی‌تابه بریزید. حالا می‌توانید حرارت را کمی بیشتر کنید تا مواد داخل ماهی‌تابه حسابی سرخ شوند.

باید مرتب مواد را هم بزنید تا نسوزند. وقتی تقریبا همه مواد سرخ شدند کلم بروکلی را هم خرد و ریز کرده و فقط به مدت یکی دو دقیقه همراه بقیه مواد تفت بدهید. همین زمان کافی است تا ماهی‌تابه را از روی حرارت بردارید و مواد داخل آن را لا به لای نان ساندویچی که بهتر است باگت باشد بریزید و برای پیک نیک آماده شوید.

بهتر است سس را همان زمانی که قصد دارید ساندویچ را میل کنید به آن اضافه کنید.

 

آش رشته

مواد لازم :

رشته آش: 750 گرم

سبزی آش پاک شده: دو کیلو

نخود، لوبیا و عدس از هر کدام به مقدار مساوی: 750 گرم

پیاز داغ: 5 قاشق سوپخوری

کشک ساییده غلیظ: 5 لیوان

نمک و فلفل: به مقدار کافی

 

روش تهیه :

1- بهتر است حبوبات را از قبل خیس کنید و بعد از اینکه حسابی خیس خوردند آنها را همراه پیاز داغ تفت دهید.

2- بعد از تفت دادن آب کافی به حبوبات اضافه کنید و اجازه بدهید آنها بپزند. می‌توانید در این مرحله کمی زردچوبه هم به حبوبات اضافه کنید.

3- سبزی‌هایی را که قبلا پاک کرده و البته خرد کرده‌اید در این مرحله به حبوبات اضافه کنید.

4- در این مرحله دوقاشق سوپخوری آرد را در آب سرد حل کنید و داخل آشی بریزید که حبوباتش در حال پختن است. این آرد برای لعاب دار شدن آش شما مورد نیاز است. در ضمن فراموش نکنید که در این مرحله باید مرتب آش را هم بزنید.

5- حالا رشته‌ها را هم به آش اضافه کنید.البته مراقب باشید که رشته‌ها خرد نشود و درسته پخته شود.

6- در آخرین مرحله که آش تقریبا پخته شده است آن را از روی حرارت بردارید و با کشک مخلوط کنید و حسابی هم بزنید تا کشک به خورد آشتان برود. آش شما آماده سرو شدن است. می‌توانید آن را با کشک و نعنا داغ و پیاز داغ تزئین کنید و بعد در عصر دلنشین سیزده به در نوش جان کنید.

به امید اینکه سالی سرشار از سلامت و سعادت در پیش داشته باشید.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    4 0
    در این سیزده روز برای ما زحمت کشیدید سپاسگزایم .امید وارم همیشه پر برکت باشید