۰ نفر
۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۳

موج نوشت:

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: طبق بررسی های صورت گرفته شده از سوی کارشناسان، در حال حاضر آلودگی هوا به عنوان اصلی ترین عامل سرطان در کلانشهرها مطرح است.
محمد سالاری با بیان این مطلب گفت: متاسفانه طی سال های اخیر سن سرطان در کشور به شدت کاهش یافته و هم اکنون شاهد هستیم که سن سرطان در ایران به زیر 30 سال رسیده است.
او گفت: این آمار به شدت نگران کننده است و می طلبد که مسوولان زیر ساخت های لازم برای جلوگیری از عواملی که سبب بروز بیماری های مختلف از جمله سرطان در کشور می شود را فراهم کنند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به هشدار سازمان بهداشت جهانی به مسوولان کشور در رابطه با آمار نگران کننده سرطان در ایران گفت: سازمان بهداشت جهانی، ایران را رتبه دار آمار سرطان در خاورمیانه معرفی کرده و این موضوع می تواند هشدار جدی برای مسوولان کشور باشد.
سالاری با ناکافی دانستن تعداد بیمارستان هایی که در حال حاضر در سراسر شهر تهران به بیماران سرطانی خدمات ارائه می کنند گفت: تعداد بیمارستان هایی که هم اکنون در سراسر پایتخت به بیماران سرطانی خدمات درمانی ارائه می کنند چندان کافی نیستند و برای برطرف شدن این خلاء، وزارت بهداشت به تنهایی قادر به حل تمام مشکلات نیست.
او گفت: تمام ارگان های دولتی می توانند برای ساخت بیمارستان سرمایه گذاری کنند ضمن اینکه بخش خصوصی نیز می تواند بیش از پیش در این مسیر فعالیت کرده و به یاری بخش دولتی آید.
عضو شورای اسلامی شهر تهران افزایش قیمت داروها را اصلی ترین معضل حال حاضر بیماران سرطانی دانست و گفت: طی سال های اخیر و به دلیل شرایط ویژه کشور، قیمت داروها به خصوص قیمت داروهایی که بیماران سرطانی مصرف می کنند افزایش قابل توجهی داشته و این میزان افزایش توان ادامه درمان را از بسیاری از خانواده گرفته است.

231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رعنا A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    1 0
    عمه من هم به دلیل الودگی هوا سرطان خون گرفت که چون زود رفته بود دکتر درمان شد