۰ نفر
۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۳

ایسنا نوشت:

نتیجه یک پژوهش جدید نشان داد کودکانی که مدارس آنها اغلب تغییر می‌کند در معرض خطر ابتلا به علائم روان‌پریشی هستند.
محققان دانشگاه نیوکاسل، اطلاعات مربوط به حدود شش هزار و 500 خانواده را در یک مطالعه طولانی مدت در جنوب غربی انگلستان مورد بررسی قرار دادند.
براساس این بررسی، کسانی‌ که سه بار یا بیشتر در دوران نوجوانی مدارس خود را تغییر داده بودند، 60 درصد بیشتر نسبت به سایرین افزایش خطر ابتلا به حداقل یک علامت روانی را داشتند.
سوران، سرپرست این تحقیق گفت: تغییر مدارس می‌تواند برای دانش‌آموزان بسیار پرتنش باشد.
او گفت: تحقیقات نشان می‌دهد تغییر مدارس ممکن است به خودی خود خطر ابتلا به علائم روان‌پریشی را افزایش دهد. همچنین ممکن است عزت نفس نوجوانان را نیز کاهش دهد؛ بنابراین مدارس باید استراتژی ای را برای کمک به این دانش آموزان برای استقرار در محیط جدید فراهم کنند.
این تحقیق در مجله آکادمی آمریکایی روانپزشکی کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهنگی ۲۹ سال سابقه IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    21 1
    به عنوان یک فرهنگی موافقم و حتی معتقدم تغییر کلاس بعد از گذشت یکی دو روز اول مهر تاثیر مخرب تری خواهد داشت و گاها اولیا بدون توجه به این موضوع تقاضای جابجایی مینمایند.
  • بی نام IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    24 1
    اين مسأله واقعيت داره.حدود 17 سال پيش كه در آستانه ي ورود به پنجم دبستان بودم ناچار شديم كه شهر محل سكونت و در نتيجه مدرسه ام را تغيير دهيم و به علت معدل بالايي كه داشتم به يكي از مدارس نمونه ي شهر رفتم. حدود سه يا چهار ماه اول به شدت دچار افت تحصيلي شدم و حتي معلم و بقيه ي بچه ها علناً من رو مسخره مي كردند و خيال مي كردند كه من يه پسر كودن ام كه با پارتي بازي به اينجا اومدم . اين تحقيرها اعصاب من رو كامل بهم ريخته بود .اما به تدريج كه به شهر و مدرسه ي جديد خو گرفتم ،وضعيت درسي ام بهتر شد و حتي در پايان سال در امتحانات نهايي رتبه اول مدرسه شدم! خلاصه اينكه در پايان سال درس عبرت جانانه اي به اون خانم معلم از خود راضي دادم.
  • تقی IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    3 1
    وقتی بچه بودیم به دلیل نقل مکان به خونه جدید راه مدرسه برام دور شد ولی از اینکه مدرسه م رو عوض نکرده بودم راضی بودم
  • ریحان IR ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    3 0
    من هم در سال دوم دبستان مدرسه و محل زندگیم را تغییر دادند و فاجعه ای بود که هرچند درسم دوباره خوب شد و توانستم خودم را ریکاوری کنم.... فقط هم خودم به تنهایی خودم را ریکاوری کردم هرگز حتی خانواده ام هم نیم دانست دردم چیست و همه حتی معلم فقط سرزنش می کردند که چرا درس نمی خوانم... و ... ولی اثر افسردگی و رنج روحی آن سال ها هنوز که 50 سال از سنم می گذرد در من باقی مانده وتمام زندگی مرا و بخصوص روابط و عزت نفس مرا حتی تا امروز احساس می کنم تحت شعاع قرار داده است.