واکنش بازارهای امریکا به حوادث اوکراین: حباب ها می ترکند

بازارهای مالی امریکا و انگلیس با حباب مواجه شده اند و کارشناسان پیش بینی می کنند بزودی این حباب ها بترکند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،روزنامه گاردین در تحلیلی که از بازار سهام آمریکای شمالی و انگلیس که مهمترین بورس جهان هستند ارایه کرده، نوشته است که این دو بازار سهام دارای حبابی هستند که مدام قیمتهای سهام را بالا می­ برد و مشتریان و مشاوران خرید سهام نیز ناچارند که با تحلیل هایی خود را توجیه کنند؛ از جمله این که به دلیل دخالت بانکهای مرکزی در تزریق پول، این اتفاق رخ داده است.

گاردین  نوشته بود که در نیمه دوم سال 2013 شاخص های بازار بورس ایالات متحده و انگلیس به شدت رشد داشتند و این صعود، تاریخی خوانده شد اما حقیقت این است که این بازار سهام دارای حباب هایی اند که نیازمند سیاست های مالی سفت و سخت­ تری هستند اما مشکل این جاست که اگر سیاستهای مالی سخت­ تری اعمال شوند، ممکن است این حباب بترکد و همه بازار را با آشفتگی روبه ­رو کند. در هر حال، بدون توجه به حبابی که در بازار وجود دارد، باید گفت که شاخص های مهم بازار سهام ایالات متحده توانستند نزولی را که در ژانویه داشتند جبران کنند و حتی به ارقامی بالاتر از آن چه سال را با آن شروع کرده بودند، برسند.

شاخص اس اند پی 500 همان میزان افتی را که در ژانویه کسب کرده بود، جبران کرد و عملا در پایان فوریه در جایی نشست که از آن جا سال نو را آغاز کرده بود. در شروع ماه فوریه 2014، شاخص اس اند پی 500 به اندازه 1741 بود و فراز و نشیب زیادی را طی کرد اما روند ماهانه این شاخص کاملا صعودی بود و در انتهای ماه شاخص به 1854 رسید که 6 درصد رشد را در ماه دوم سال جدید میلادی نشان می­داد. شاخص در ابتدای ژانویه 2014، 1831 بود و افت شدیدی داشت اما در ماه دوم سال، این سقوط جبران شد.

شاخص میانگین صنعتی داوجونز هم تقریبا همان راهی را رفت که شاخص اس اند پی 500 طی کرد؛ همان افت و خیزهای کوچک را داشت اما در انتهای ماه شاخص روندی صعودی را ارایه داده بود. شاخص داوجونز هم از 15372 به 16272 رسید که نشان­دهنده 5.8 درصد رشد بود.

شاخص نزدک نسبت به دو شاخص مهم دیگر بازار سهام آمریکا، وضعیت بهتری را داشت و بسیار بالاتر از جایی نشست که در ماه میلادی گذشته از آن نقطه سقوط خود را شروع کرده بود. نزدک با این که تا اواسط ماه رشد کرد، در بقیه ماه سیر نزولی داشت و فوریه را با میزان 3996 شروع کرد و در اواسط ماه د، شیب بسیار تندی گرفت و ماه را با رقم 4318 به پایان رساند که نشان­دهنده 8 درصد رشد است.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =