واحدمرکزی خبر نوشت:

پایگاه اینترنتی فارن افرز در گزارشی درباره چشم انداز رشد اقتصادی جهان در سال آینده میلادی نوشت : 
صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد رشد اقتصادی جهان در سال 2014 میلادی افزایش یابد و از دو و نه دهم درصد در سال میلادی کنونی به سه و شش دهم درصد برسد. 
مایکل اسپنس از شورای روابط خارجی آمریکا می گوید در حالی که احتمال می رود کشورهای در حال توسعه در سال آینده میلادی رشد اقتصادی نسبتا قابل توجهی داشته باشند ، آهنگ رشد اقتصادی در آمریکا روال معمول خود را طی خواهد کرد و اقتصاد اروپا رشدی بسیار کند خواهد داشت. 
در همین حال مارک زندی تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه مودیز پیش بینی کرده است آمریکا در سال آینده میلادی با توجه به کاهش ریاضت های اقتصادی در این کشور ، رونق بازار مسکن و بهبود شرایط شرکت های آمریکایی سریعترین رشد اقتصادی را طی یک دهه تجربه کند. 
ارنستو تالوی از موسسه بروکینگز می گوشد کشورهای آمریکای لاتین که وابسته به سرمایه گذاری خارجی هستند باید نرخ رشد مصرفی ، سرمایه گذاری و هزینه های عمومی خود را با یکدیگر تنظیم کنند. 
یوکان هوانگ از موسسه کارنگی نیز معتقد است چنانچه چین مشکل مربوط به بدهی های خود را حل و آهنگ تولید را افزایش دهد به رشد اقتصادی پایدارتری خواهد رسید. 
احتمال می رود در سال آینده میلادی شاهد افزایش نسبی رشد اقتصادی کشورهای در حال توسعه باشیم ، در آهنگ رشد اقتصادی آمریکا تغییری ایجاد نشود و رشد اقتصادی اروپا بسیار اندک باشد. 
با توجه به اینکه ایجاد توازن مجدد در ساختار اقتصادی اروپا زمانبر خواهد بود پیش بینی می شود این قاره رشد اقتصادی اندکی را در سال 2014 و پس از آن داشته باشد. 
به رغم اقدامات بانک مرکزی اروپا ، اصلاحات محدودی در زمینه افزایش انعطاف پذیری ساختاری بازار اروپا و تسریع تغییرات بنیادی در بخش های تجاری این قاره صورت گرفته است که نتیجه آن طولانی شدن مدت زمان ایجاد توازن مجدد در ساختار اقتصادی اروپا و کاهش رشد اقتصادی آن در سال آینده میلادی و پس از آن خواهد بود. 
چین نیز برنامه اصلاحات اقتصادی را ارائه کرده است که چنانچه در سال آینده میلادی و پس از آن اجرایی شود رشد اقتصادی این کشور به رشد اقتصادی پایدار تبدیل خواهد شد و افزایش درامدها را به دنبال خواهد داشت. 
بحران اقتصادی کشورهای پیشرفته ، اقتصاد کشورهای آفریقایی را نیز در یک دهه گذشته تحت تاثیر قرار داده است و به نظر می رسد این روند تا سال 2014 ادامه داشته باشد. 
پیش بینی می شود رشد اقتصادی منطقه یورو پس از دو سال روند نزولی ، سال آینده رشد یک درصدی را داشته باشد اما این میزان رشد اقتصادی برای کاهش نرخ بالای بیکاری در این منطقه که در اسپانیا به 26 درصد و در کل منطقه یورو به 12 درصد رسیده است کافی نیست. 
نرخ بیکاری 24 درصدی جوانان در منطقه یورو و افزایش 35 درصدی آن در برخی کشورهای این منطقه موید این مطلب است که خطری جدی آینده این منطقه را تهدید می کند. 
شاید جدی ترین چالش پیش روی اروپا در سال 2014 مسائل سیاسی است. نظرسنجی ها نشان می دهد برنامه های ریاضت اقتصادی آمادگی اروپاییها را برای دستیابی به وحدتی عمیق تر که لازمه مقابله با مشکلات اقتصادی است کاهش داده است.
احتمال می رود انتخابات پارلمانی ماه مه مخالفت شدید با برنامه های ریاضت اقتصادی در کشورهایی اروپایی را به دنبال داشته باشد.
3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =