ترافیک سنگین در شمال و افزایش بار ترافیکی در جنوب/ جاده های شمشک-دیزین و قم-گرمسار بسته است

ترافیک در جاده کرج- چالوس، جاده هراز ، جاده رشت-قزوین نیمه سنگین است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس راهور، برابر آخرین اخبار دریافتی در اکثر جاده های استانهای خراسان شمالی و خراسان رضوی، گیلان ( جاده اسالم به خلخال ) و گلستان ( جاده خوش ییلاق ) بارش برف و در استانهای مازندران، سیستان و بلوچستان( جاده زابل - زاهدان و زاهدان - خاش) و خراسان جنوبی ( جاده بیرجند) بارش باران گزارش شد و سایر جاده ها در استانهای سراسر کشور از جوی آرام و پایدار برخوردار می باشند و بر اساس همین گزارش ترافیک در جاده کرج چالوس، جاده هراز، جاده رشت-قزوین ( محدوده منجیل و رودبار و آزادراه تهران - قم) نیمه سنگین گزارش شد.


محدودیت تردد در جاده شمشک به دیزین

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با تشریح آخرین وضعیت ترافیک جاده‌ای و جوی کشور از محدودیت تردد در جاده شمشک به دیزین و قم به گرمسار به علت خطر ریزش بهمن و عملیات راهسازی خبر داد.

سرهنگ محمد حسین حمیدی با اشاره به آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور به ایسنا گفت: در جاده های شمالی کشور از جمله کرج به چالوس،‌ جاده هراز،‌ جاده های رشت و قزوین و آزادراه تهران به قم شاهد حجم سنگین ترافیک هستیم.

وی افزود: در استان‌های گیلان،‌ گلستان‌، مازندران،‌ خراسان رضوی‌، اردبیل به آستارا،‌ سیستان و بلوچستان‌، زابل به زاهدان و خراسان رضوی با بارش باران مواجهیم.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا ادامه داد: در اکثر جاده های خراسان شمالی، خراسان رضوی از جمله جاده مشهد به قوچان‌، مشهد به تربت حیدریه و در ارتفاعات مازندران از جمله هراز،‌ فیروزکوه و چالوس و در استان گیلان محورهای اسالم به خلخال و آستارا به اردبیل شاهد بارش برف هستیم.

وی با بیان اینکه در دو جاده شمشک به دیزین و قم به گرمسار نیز محدودیت‌های ترافیکی داریم اظهار کرد: جاده شمشک به دیزین به علت خطر ریزش بهمن و قم به گرمسار به علت عملیات راهسازی بسته است.

سرهنگ حمیدی تاکید کرد: رانندگانی که جاده های طولانی از جمله تهران به مناطق جنوبی از قبیل بوشهر،‌ کرمان و هرمزگان و همچنین جاده های سمنان به خراسان را برای سفر انتخاب کرده‌اند لازم است به علت طولانی بودن مسافت جاده‌ای هر دو ساعت یک بار 10 تا 15دقیقه در محل مناسبی استراحت کرده و پس از تجدید قوا به رانندگی ادامه دهند.

وی ادامه داد: در سنوات گذشته و اخیرا نیز شاهد هستیم یکی از علل مهم در تصادفات جاده‌ای خستگی و خواب‌آلودگی راننده است که منجر به واژگونی خودرو می‌شود لذا رانندگان باید در مسیرهای طولانی استراحت مناسب داشته باشند.

وی همچنین درباره وضعیت جوی کشور در 24 ساعت آینده گفت: طبق پیش بینی سازمان هوا شناسی در نقاط مرتفع شمال شرقی شاهد بارندگی خواهیم بود لذا رانندگان و مسافران باید تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند و هوای بهار آن‌ها را غافل نکند چرا که در حال حاضر در برخی از مسیرها و محورهای کشور شاهد بارش برف هستیم.


افزایش بار ترافیکی در جنوب

گزارشهای مرکز کنترل ترافیک پلیس راه کشور از وضعیت ترافیکی جاده ها و محورهای پر تردد، حاکی از ترافیک نیمه سنگین است.

به گزارش مهر، سرهنگ همایون اسفندی، رئیس پلیس اداره تصادفات راه کشور گفت: بر اساس آخرین وضعیت ترافیکی در جاده کرج - چالوس تونل کندوان به سمت مرزن آباد جاده هراز محدوده های تونل تکاور 2 ، منظریه و از سه راهی لاسم تا آب اسک ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است. در جاده رشت - قزوین محدوده منجیل و رودبار و آزادراه تهران به قم ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است. در سایر جاده ها و معابر کشور وضعیت ترافیکی عادی و روان گزارش شده است.

سرهنگ محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راههای کشور نیز از افزایش بار ترافیکی جاده های جنوبی کشور خبر داد و گفت: در استانهای جنوبی کشور از جمله اصفهان، شیراز، هرمزگان و بندرعباس، بار ترافیکی پرحجم است. در استانهای جنوبی کشور وضعیت جوی آرام است و پیش بینی می شود سامانه بارشی به راههای جنوبی کشور برسد.

 

ترافیک سنگین اما روان درجاده های گیلان

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان گفت: ترافیک در جاده های استان سنگین اما روان است.

به گزارش مهر، سرهنگ مهیار رستگار افزود: با شروع تعطیلات رسمی نوروزی از 29 اسفند ماه، از عصر دیروز شاهد حجم سنگین ترافیک در جاده های استان به ویژه محور قزوین به رشت بودیم که این شرایط از صبح امروز با شدت بیشتری قابل مشاهده است.

رئیس پلیس راه گیلان از تمامی مسافران و مردم استان با توجه به شرایط خاص جوی در این روزها و همچنین افزایش تقاضای سفر در ایام نوروز خواست با رعایت کامل مقررات و توجه به توصیه های پلیس اقدام به رانندگی و از عجله و شتاب بی مورد در زمان سفر خودداری کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ترافیک در جاده های استان سنگین اما روان است، اعلام کرد: شماره تماس 7755004 مرکز کنترل ترافیک پلیس راه گیلان به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی آخرین وضعیت راه های استان به هموطنان است.



ترافیک نیمه سنگین در راه های مواصلاتی قم

رئیس پلیس راه استان قم از ترافیک نیمه سنگین در جاه های این استان خبر داد.

سرهنگ اردشیر جمشیدی راد ضمن تبریک آغاز سال جدید به مهرگفت: جاده های قم که شامل آزاد راه قم - تهران، جاده های قم - سلفچگان و محور جعفریه است ترافیک نیمه سنگین برقرار است.

رئیس پلیس راه استان قم با بیان اینکه بقیه جاده ها ترافیک عادی است افزود: از آغاز طرح ترافیکی پلیس که از 25 اسفندماه بوده است تاکنون فوتی ها و مجروحین حادثه های ترافیکی نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. با توجه به اینکه سرعت و سبقت غیر مجاز، انحراف به چپ و خستگی و خواب آلودگی موجب بیشتر حوادث ترافیکی است، رانندگان با صبر و حوصله رانندگی کنند و مسیر را جزو سفر خود بداند نه اینکه تنها به مقصد فکر کنند.

جمشیدی راد با بیان اینکه رانندگان حتی برای لحظات کوتاه هم که شده در استراحتگاه های جاده ها استراحت لازم داشته باشند بیان داشت: طبق پیش بینی ها ترافیک محورهای مواصلاتی به قم تا چهارم فروردین نیمه سنگین بوده و از آن به بعد عادی می شود.

 

ترافیک هراز سنگین است

رئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان با اشاره به وضعیت بارندگی شدید در منطقه، ترافیک محور هراز را سنگین بیان کرد.

به گزارش مهر، علی نوری پور گفت: ترافیک محدوده امامزاده هاشم به سمت پلور بسیار سنگین است .

وی با اشاره به اینکه همچین حجم ترافیک 40 کیلومتر قبل از ورود به شهر آمل نیز سنگین است، افزود: خوشبختانه تاکنون تصادف منجر به مرگ نداشتیم ولی چندین فقره تصادف جرحی گزارش شده است. به رغم آنکه ترافیک سنگین است ولی محور ارتباطی یک طرفه نخواهد شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان گفت: 12 اکیپ راهداری با ماشین آلات و تجهیزات از امامزاده هاشم تا پنجو در 10 نقطه مستقر هستند و به مسافران خدمات دهی می کنند.

 

جاده مریوان - پاوه در گردنه تته بازگشایی شد

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی کردستان از بازگشایی محور ارتباطی مریوان - پاوه در گردنه تته شهرستان سروآباد این استان خبر داد و به ایرنا گفت: جاده مریوان - پاوه به دلیل برفگیر بودن مسیر، کولاک خیز بودن منطقه، احتمال ریزش بهمن و صعب العبور بودن آن از آذرماه امسال توسط عوامل راهداری مسدود شده بود.

محمد راشد مدرس گرجی با اشاره به طبیعت زیبای منطقه و افزایش میزان ترددها در این محور در تعطیلات نوروز افزود: عوامل راهداری هفته گذشته اقدام به بازگشایی این محور کردند و هم اکنون تردد در این مسیر برقرار است.

وی با اشاره به اینکه در این گردنه همچنان برف وجود دارد و با توجه به گرم شدن دمای هوا و آب شدن برف ها، گفت: احتمال ریزش برف در این مسیر وجود دارد و رانندگان باید با احتیاط از این گردنه تردد کنند.

به گفته مدرس گرجی گردنه تته در محدوده شهرستان سروآباد، دو استان کردستان و کرمانشاه را به هم متصل می کند.

 

مه گرفتگی در برخی جاده های استان اصفهان

بارش باران و تگرگ موجب مه آلودگی و کاهش میدان دید در برخی محورهای مواصلاتی استان اصفهان شده است.

مسئول مرکز مدیریت راههای استان اصفهان به واحد مرکزی خبر گفت: بارش تگرگ از ظهر امروز شنبه تاکنون موجب مه آلودگی و کاهش میدان دید در گردنه ملااحمد جاده اصفهان - نایین شده و بارش باران هم سه راهی دامنه - خوانسار و محور داران- الیگودرز مه آلود کرده است.

کازرونی به رانندگانی که قصد تردد دراین جاده ها را دارند توصیه کرد وسایل نقلیه خود را به تجهیزات گرمایشی و زنجیر چرخ مجهز و هنگام رانندگی چراغ مه شکن خودرو را روشن و با احتیاط رانندگی کنند.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 345828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عسل IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
    0 0
    کاش زودتر به داد جاده ها برسن .که توی تعطیلات اینقدر همه جا ترافبک نباشه و همه عصبی نشن
  • بی نام A1 ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
    1 0
    محور قم گرمسار کی بازگشایی شده بود که بخواد بسته بشه