تعطیلات نوروز از قرآن های خطی و سنگی دیدن کنید

تعطیلات نوروز می توانید از موزه ملی قرآن کریم در تهران به رایگان دیدن کنید.

به گزارش خبرآنلاین، موزه ملی قرآن کریم در روزهای نوروز سال 93 بدون تعطیلی و به رایگان آماده بازدید علاقه‌مندان است.

موزه ملی قرآن کریم یکی از اولین موزه های تخصصی قرآن در جهان اسلام بعد از کشور بحرین است. این موزه با زیربنایی به وسعت 10 هزار متر مربع در فضایی به ابعاد تقریبی 60 در 20 متر و عمق حدود چهارده متر در زیر زمین در ضلع شمال غربی تقاطع خیابان امام خمینی و خیابان ولی عصر (عج) ساخته شده است. این بنا دارای سه طبقه است که با معماری سنتی اسلامی ایجاد شده و بخش های مختلفی دارد.

سالن آمفی تئاتر با گنجایش چهارصد نفر، سرسرای اصلی موزه قرآن و کتب خطی نفیس و گالری ها از بخش های مختلف موزه ملی قرآن کریم هستند. این موزه همچنین دارای یک کتابخانه تخصصی با مجموعه ای بسیار غنی در زمینه کتب مرجع و علوم قرآنی در سه طبقه و به وسعت 465 متر مربع است که در حال حاضر 3500 نسخه کتاب در آن قرار داده شده است.

30 قرآن نفیس که به ثبت ملی رسیده است، نسخه های چاپی، خطی و سنگی قرآن، آثار گنجینه آیت‌الله گلپایگانی و آثار اهدایی توسط حجت الاسلام سید محمود مرعشی و صادق خرازی از جمله آثاری است که در این موزه قرار دارند.

علاقه مندان برای بازدید از موزه می توانند هر روز از ساعت 9 تا 19 به محل موزه ملی قرآن واقع در تهران، تقاطع خیابان ولیعصر(عج) و امام خمینی(ره)، ضلع شمال غربی مراجعه کنند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =