صبح امروز نماینده ویژه رئیس جمهور آذربایجان در تهران با دو معاون وزیرامور اقتصادی و دارایی و همچنین معاون وزیرصنعت خصوصی انجام داد.

این فرستاده ویژه آذربایجان از سوی مسعود و مهدی کرباسیان میزبانی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کمال الدین حیدراف برای بررسی وضعیت سیاسی، صنعتی و همچنین تجاری ایران به تهران سفر کرده بود که به نظر می رسد پس از این دیدار، روابط اقتصادی دو کشور بیش از گذشته توسعه پیدا می کند.

در این دیدار دو طرف مشکلات وموانع توسعه روابط تجاری میان دوکشور را مطرح و علاقمندی خودرا برای افزایش سطح مبادلات تجاری اعلام کردند. 

مسعود کرباسیان معاون وزیر و رئیس کل گمرک در ابتدای این دیدار ضمن خوشامدگویی به هیأت بلند پایه جمهوری آذربایجان وبه خصوص شخص کمال الدین حیدر اف وزیر حوادث غیرمترقبه و رئیس کل اسبق گمرک آذربایجان از ظرفیت های موجود جهت گسترش سطح مبادلات تجاری سخن گفت و ایجاد مناطق آزاد تجاری و صنعتی میان دو کشور و راهکارهای مهم برای برون رفت از سطح مبادلات موجود و توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور مطرح کرد. 

مسعود کرباسیان در ادامه از وجود برخی ناهماهنگی ها در مرزهای دو کشور انتقاد کرد و افزود : یک بازنگری به مقررات مرزی باید انجام شود تا ناهماهنگی های موجود برطرف گردد.

وی درادامه اخذ ویزا توسط کشور آذربایجان را مانعی برای تویعه همکاریهای جاری دوطرف عنوان کرد و اظهار داشت : هم اکنون بهترین موقعیت برای تقویت همکاری های دو جانبه است . بنابراین گزارش کمال الدین حیدراف وزیر حوادث غیرمترقبه و رئیس اسبق گمرک آذربایجان نیز در این دیدار گفت : باید ما بتوانیم کالاهایی که در آذربایجان تولید می شود را بدون عوارض به ایران صادر کنیم.

وی سپس به برخی مشکلات موجود جهت ترانزیت کالاهای کشورش به اقلیم کردستان عراق سخن گفت و از افزایش تعرفه های خدمات بندری برای کشور آذربایجان در بندر انزلی انتقاد کرد. پس از این دیدار امکان حضور بیشتر سرمایه گذاران آذربایجانی در ایران نیز مهیا می شود.

در این دیدار که مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت ورئیس سازمان معادن و صنایع معدنی ایران نیز حضور داشت ، موضوعاتی در خصوص معادن و صنایع معدنی نیز مطرح و مقرر شد دو طرف از ظرفیت های یکدیگر بهره ببرند.

مهدی کرباسیان در سخنانی خواستار برقراری همکاری های خوب میان ایران و آذربایجان در بخش معادن و صنایع معدنی شدو از اکتشاف و انجام امور پژوهشی توسط کشورمان در جمهوری آذربایجان استقبال کرد.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =