مهر نوشت:

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: زنگ خطر بادهای نمکی در حوزه دریاچه ارومیه به صدا درآمده و مسئولان باید برای پیشگیری از شیوع انواع بیماری‌ها و ضرر و زیان‌های اقتصادی ناشی از آن اقدامات جدی انجام دهند.

عیسی کلانتری شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این مطلب اظهار داشت: نسخه علمی و عملی نجات دریاچه ارومیه به دولت ارائه شده و فاز اجرایی آن از خرداد ماه سال آینده اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: برای احیای دریاچه ارومیه حداقل ۱۰ تا دوازده سال زمان نیاز است، موضوع دریاچه ارومیه یک موضوع ملی، اجتماعی، اقتصادی و به عنوان بحثی فرامنطقه‌ای است و نابودی آن در شمال‌غرب کشور در حقیقت فاجعه عظیم و جبران‌ناپذیر برای کشور بخصوص مناطق حاشیه دریاچه است.

کلانتری خاطرنشان کرد: ستاد احیای دریاچه ارومیه با مرکزیت دانشگاه شریف و همکاری دانشگاه‌های تبریز، ارومیه، تهران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر، با هدف تجمیع نظرات مختلف در امر نجات دریاچه ارومیه و ایجاد امکان بهره‌گیری از مشاوره با کشورهای دارای تجربه مشابه تشکیل شده است.

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه همچنین در ادامه گفت: این ستاد برای احیای دریاچه ارومیه و جلوگیری از بروز فاجعه زیست محیطی تشکیل شده است و در این راستا نیازمند حمایت‌های اجتماعی به خصوص حمایت‌های شخصیت‌های اجتماعی و دینی در سطح کشور و به خصوص استان‌های همجوار این دریاچه خواهیم بود.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بچه خوی A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    1 0
    خدا به دادمون برسه
  • ناشناس IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    ماهی را هر موقع از اب بگیری تازه است از همین الان اقدام کنید.
  • بی نام IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    2 0
    بهترین راه تخریب سدهاپشت دریاچه وهمچنین تخریب پل روگذردریاچه میباشد
  • بی نام A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    0 0
    با انتقال اب ارس نه تنها مشکل حل نخواهد شد بلکه با این کار مناطق حاصلخیز کشاورزی با کمبود اب مواجه خواهد شدبهترین راه نظر اقای بی نام است