خانه ملت نوشت:

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صنعت فولاد مجلس با بیان اینکه 80 درصدقراردادهای طرح های فولادی با چینی ها بسته شده است، گفت: رانت‌خواران بسیاری درصنعت فولاد رخنه کرده‌اند که این امر مانع تولید فولاد در داخل شده است.

نادر قاضی پور در تشریح جلسه شب گذشته کمیته تحقیق و تفحص از صنعت فولاد گفت: در این جلسه که با حضور کارشناسان مربوطه و نمایندگان دیوان محاسبات برگزار شد بحث قرار دادهای هشت طرح فولادی مطرح شد که قرار بود 60درصد چینی و 40 درصد اروپایی باشند اما متاسفانه در حال حاضر 80 درصد قراردادها با شرکت های چینی منعقد شده است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان این که هزینه نگهداری صنایع فولاد توسط چینی ها بسیار بالاست گفت: این کار هزینه هنگفتی دارد و در موقع افزایش تولید ظرفیت های موجود دیگر کارایی نخواهد داشت.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صنعت فولاد گفت: به دنبال این هستیم تا هر چه زودتر گزارش تحقیق و تفحص صنعت فولاد به هیات رئیسه مجلس ارائه شود.
او با بیان این که در این جلسه بدنبال آن بودیم تا طرح جامع فولاد کشور عملیاتی شود و در افق 1404 باید به تولید 55 میلیون تن دست یابیم گفت: اکتشاف،استخراج ،کنستانتره و کنجاله با تولید فولاد یکسان نیست و این امر موجب شده تا کارخا نه ها با ظرفیت 60درصد اقدام به تولید فولاد کنند.
قاضی پور گفت:در حال حاضر شرکت ملی فولاد مبارکه فولاد مورد نیاز خودرو را از کشورهای بحرین و هندوستان وارد می کند این درحالی است که سنگ آهن خام صادر می کنیم .
او گفت: نیاز کشور به فولاد در حال حاضر 25 میلیون تن است که 13 میلیون تن فولاد نیاز کشور در کار خانه های داخل تولید می شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس درباره زمان ارائه گزارش کمیته تحقیق و تفحص به صحن علنی مجلس گفت:در جلساتی که برگزار می شود رانت‌خواران بسیاری درصنعت فولاد رخنه کرده‌اند که مانع تولید فولاد در داخل شده است و تجاری که در این صنعت هستند دیگر تمایلی به فعالیت در صنعت ندارند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به واردات خودرو اشاره کرد و گفت: اختاپوس واردات خودرو نمی گذارد خودروسازان داخلی فعالیت کنند بطوری که امسال نسبت به سال 91 واردات هشت برابر تولید بوده که در سال 1390واردات خودرو 2/0 درصد تولید بود که امسال 16 درصد بیشتر از تولید داخل بوده است.

23231

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 343639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =