پاکسازی جنگل‌های بارانی آمازون در برزیل، منجر به کشف سنگ‌نگاره‌هایی اسرار آمیز از ساکنان اولیه این منطقه شد.

به گزارش میراث آریا،باستان‌‌شناسان برزیلی به کمک تصاویر ماهواره‌ای گوگل ارث جنگل‌های بارانی آمازون موفق به کشف عوارضی شدند، که شباهت فراوانی به نقش و نگارهای بزرگ سنگی یا ژئوگلیف داشتند.

به گفته دانشمندان این حکاکی‌ها توسط ساکنان اولیه این منطقه درحدود 700 سال پیش کشیده شده اما هنوز دلیل مشخصی برای خلق این آثار ذکر نشده است.

آلچئو رانزی، سرپرست تیم تحقیق گفت: تاکنون نزدیک به 300 سنگ ناگره در مناطق مختلف آمازون شناسایی شده که امید می‌رود با کمک تصاویر ماهواره‌ای و همچنین ادامه روند پاک سازی جنگل‌ نمونه‌های بیشتری از این شکل‌های هنسی عجیب و جالب توجه نمایان شود.

وی افزود: بررسی‌های اخیر محققان در این منطقه، منجر به شناسایی پنج مجموعه هندسی مختلف با محیط‌هایی به شکل دایره، میدان و خطوط ممتد شد که در حدود یک مایل امتداد داشته است.

این باستان‌شناس تصریح کرد:‌ تعیین دقیق موقعیت این حکاکی‌ها از روی زمین سخت است اما با استفاده از تصاویر هوایی موجود در گوگل ارث دسترسی به این آثار آسانتر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌توان آنها را روی زمین دید. اگرچه تفاوت‌هایی با رنگ پوشش گیاهی دارند اما این تفاوت‌ها بیسار ناچیز بوده و به همین خاطر بودن وجود تصاویر ماهواره‌ای امکان دستیابی به آنها تقریباً غیر ممکن است.