وزیر راه و شهرسازی پیش بینی کرد در ایام نوروز 2 میلیون و 100 هزار مسافر جا به جا شوند.

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به آمادگی برای سفرهای نوروزی 1393 از استقرار 1375 گروه راهداری نوروزی و آمادگی 207000 راننده و کمک راننده خبر داد و اعلام کرد: « پیگیری های لازم در خصوص تأمین شناور مسافری ایمن و استاندارد، ‌افزایش 30 درصدی فروش اینترنتی بلیت قطار نسبت به سال گذشته و پیش بینی حدود 15هزار پرواز داخلی و خارجی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین عباس آخوندی که امروز از پایانه‌های مسافری جنوب و غرب تهران بازید می کرد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: « استقرار 1375 اکیپ زمستانی و نوروزی در بیش از 210 هزار کیلومتر از راه‌های سراسر کشور، استقرار 12506 نفر راهدار با 7659 دستگاه ماشین آلات و ایمن سازی جاده‌ها از طریق نصب علایم و اتمام عملیات راهداری تا 20 اسفند 1392 و آمادگی دستگاه های فوق مدرن برف خور به تعداد 88 دستگاه از جمله اقدامات وزارت راه و شهرسازی در حوزه راهداری و حمل ونقل جاده‌ای است. » 

وی گفت: « 649 باب راهدارخانه برای اسکان مسافران نوروزی در شرایط غیر عادی جوی و کولاک و ... که امکان ادامه سفر وجود نداشته باشد، آماده سازی شده است و تعداد 1656 دستگاه ماشین آلات راهداری  به سیستم موقعیت یاب  GPS مجهز شده اند که در طول ایام نوروز تحت عنوان گشت راهداری در خدمت هموطنان خواهند بود. » 

آخوندی افزود: « امسال با توجه به بارشهای شدید برف به ویژه در استانهای شمالی کشور به مقدار لازم مخلوط شن و نمک خریداری شده و در انبارهای شن و نمک راهدارخانه‌ها ذخیره شده است. » 

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: « آماده سازی پایانه های مرزی جاده ای جهت تردد مسافران خارجی نوروزی، آمادگی کامل و تجهیز مراکز پیش فروش بلیت در سطح کشور، بکارگیری حدود 19500 دستگاه اتوبوس (غالبا از نوع ویژه و VIP می باشند)، 35900 دستگاه مینی بوس و 35800 دستگاه سواری کرایه در طرح نوروزی امسال از دیگر اقدامات در دست انجام وزارت راه وشهرسازی است. » 

وی ادامه داد: « همچنین از دیگر اقدامات وزارت راه و شهرسازی در حوزه راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شناسایی ایام و مسیرهای دارای بیشترین تقاضای سفر توسط ادارات کل استانی با توجه به تجارب سال گذشته و وضعیت تعطیلات سالجاری و برنامه ریزی به منظور بهره گیری از حداکثر توان ناوگان موجود و افزایش کنترل نامحسوس از ناوگان حمل ونقل عمومی مسافری است. » 

وزیر راه وشهرسازی گفت: « سازمان بنادر و دریانوردی در ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در سفرهای نوروزی برنامه‌های خود را در سه محور ایمنی شناور‌ها، مسیرهای تردد و پایانه های مسافری مدنظر قرار داده است. » 

وی بیان داشت: « در بخش ایمنی شناورها پیگیری های لازم در خصوص تأمین شناور مسافری ایمن و استاندارد با توجه به ظرفیت پیش بینی شده مسافر، آماده سازی و پخش فیلم آموزشی رعایت نکات ایمنی شناورهای مسافری به منظور افزایش آگاهی مسافران در سطح شبکه استانی و در صورت نیاز از طریق شبکه ملی، الزام همه شناورها به رعایت سرعت مطمئنه و تأکید بر نظارت بنادر و عدم استقرار مسافر در خودروهای حمل شده توسط شناور (لندینگ کرافت) و حصول اطمینان از بر تن کردن جلیقه نجات توسط مسافران مستقر بر روی شناور صورت گرفته است. » 

آخوندی تصریح کرد: « از دیگر اقدامات وزارت راه وشهرسازی در بخش ایمنی شناورها انعقاد تفاهم نامه با تعاونی های مسافری، عدم استفاده از شناورهای نظامی برای حمل و نقل مسافر، اجرای دستورالعمل مرتبط به لندینگ کرافت ها و برگزاری دوره آموزشی برای پرسنل ذیربط در شناورها و آماده بکارگیری مؤسسه های رده بندی برای هرگونه همکاری و بازرسی مورد نیاز شناورهای مسافری بوده است. » 

وی گفت: « در بخش ایمنی مسیرهای تردد، شناورهای مغروق در محل شناسایی، پاکسازی و یا علامتگذاری شده‌اند و اخطاریه های دریانوردی به موقع در این خصوص به اطلاع دریانوردان رسانیده می‌شود. »

وزیر راه و شهرسازی ابراز داشت: « همچنین تردد در شب تحت هیچ شرایطی به استثناء ترددهای خروجی از جزیره قشم که باید با هماهنگی کامل مقامات بندری صورت پذیرد؛ مجاز نمی باشد. این موضوع به اطلاع مسئولان استانی مبنی بر عدم مسئولیت سازمان بنادر و دریانوردی در صورت تردد غیرمجاز در شب توسط ادارات کل بنادر اعلام شده است. » 

وی افزود: « با توجه به شرایط محلی از هرگونه تردد شناورها در شرایط آب و هوایی نامساعد جلوگیری به عمل خواهند آورد و انتشار اخطاریه های دریانوردی (weather warning) در فواصل زمانی منظم و استفاده از همه ابزارهای اطلاع رسانی از جمله پیامک در شرایط آب و هوایی خاص پیش بینی شده است. » 

آخوندی گفت: « استفاده از vts و als به عنوان یک ابزار مؤثر پایش شناور و هماهنگی کامل بین ایستگاه های برج کنترل در سطح استان به منظور نظارت بر تردد شناورهای مسافری، تعیین محدوده تردد برای قایق های تفریحی و جت اسکی و اجرای این طرح برای همه بنادر و نظارت بر اجرای دقیق آن و توجه ویژه به مسیرهای جدید جابه‌جایی مسافر (لاوان - مقام، شیب دراز- هنگام، جنگل های حرا، سیربک - هرمز، نخیلو - دیر ...) و ضرورت نظارت و کنترل بر شناورهای فعال در این مناطق در سفرهای دریایی در ایام نوروزی مدنظر قرار دارد. » 

وی تصریح کرد: « سفرهای دریایی (سفرهای دریایی، سفرهای تفریحی و گردشگری) به طور متوسط سالیانه از رشد 20 درصدی برخوردار بوده است و پیش بینی می شود در نوروز 93 (بازه زمانی 25/12/92 تا 15/1/93) بیش از 5.6 میلیون نفر سفر دریایی در مناطق و مسیرهای دریایی انجام شود. » 

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: « با توجه به اقدامات مؤثر سازمان بنادر و دریانوردی در تأمین زیرساخت های لازم از جمله ساخت بنادر مسافری و تأمین منابع مالی خرید شناورهای مسافری مدرن و ایمن با همکاری بخش خصوصی، با تأمین 56 فروند شناور مدرن مسافری و 57 فروند شناور لندینگ کرافت (ویژه حمل خودرو) در بنادر مسافری کشور، ظرفیت حمل مسافر به 5847 صندلی و ظرفیت حمل خودرو به 2537 دستگاه رسیده است. » 

وی بیان کرد: « ترددهای ساحلی تفریحی (گشت دریایی) در مناطق دریایی شمال و جنوب کشور انجام می شود و هموطنان عزیز باید توجه داشته باشند که حتماً از قایق ها و محل های تعیین شده و با اطمینان از نظارت سازمان‌های متولی و با رعایت ایمنی کامل اقدام کنند. » 

وزیر راه و شهرسازی با تشریح ادامه اقدامات نوروزی وزارت راه وشهرسازی در بخش ریلی بیان کرد: « صندلی ایجادی روزانه 3 درصد تغییرات داشته است و صندلی ایجادی روزانه قطارهای منتهی به مشهد 7 درصد تغییرات دارد، در ضمن درصد تغییرات تعداد قطار 1 درصد است و صندلی های موجود در سیستم فروش اینترنتی 37 درصد ، حضوری (آژانس ها) 63 درصد است. » 

وی اضافه کرد: « افزایش فروش اینترنتی از 10 درصد سال قبل به حدود 40 درصد در امسال، افزایش حدود 10 درصدی تعداد آژانس ها نسبت به سال گذشته، یکپارچه شدن سیستم فروش و تفکیک محورهای مختلف در سه روز، اطلاع رسانی به متقاضیان و نظارت بر فروش همه آژانس های کشور توسط کمیته نظارت بر فروش که منجر به تعلیق 5 آژانس شده است، از اقدامات صورت گرفته در این بخش است. » 

آخوندی گقت: « امسال در محور تهران - مشهد 9 رام قطار سریع السیر در سیر است در حالی که این رقم سال قبل 3 رام سریع السیر بوده است و اکنون زمان سیر ترن ست در محور تهران - مشهد 5.7  و قطار کوپه ای سریع السیر 9 ساعت است. »

وی ادامه داد: « وزارت راه وشهرسازی در بخش هوایی نیز شرکت های هواپیمایی را ملزم به جایگزینی هواپیمای پشتیبان به هنگام بروز نقص فنی در هواپیماها کرده است. » 

آخوندی تصریح کرد: « پیش بینی جابه‌جایی 2 میلیون و 100 هزار مسافردر ایام نوروز، افزایش 1000 صندلی به صندلی های موجود، نظارت مستمر و نامحسوس توسط تیم بازرسی به منظور جلوگیری از فروش بلیت خارج از قیمت مصوب از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط سازمان هواپیمایی کشوری است. » 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 343328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =