۰ نفر
۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۸

تسنیم نوشت:

یک رسانه کویتی از تلاش سه کشور عربستان سعودی،امارات و بحرین بر اعمال تحریم هایی ضد قطر که از جمله آن ممانعت از پرواز هواپیماهای خطوط هوایی قطر در آسمان این سه کشور است پرده برداشت.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه القبس کویت اعلام کرد: اختلافات سعودی-بحرینی و اماراتی با قطر همچنان در کانون توجه منطقه ای و بین المللی است.
این رسانه کویتی به نقل از منابع برجسته در کشورهای حوزه خلیج فارس آورده است: همه منتظر بازگشت امیر کویت از سفر درمانی هستند تا بر اثر تلاش های میانجی گرایانه وی اندکی از حجم تنش کاسته شود.
این منابع بیان کردند: کویت و سلطان نشین عمان تاکنون بیانیه ای درباره اقدام عربستان سعودی،امارات و بحرین در فرا خوانی سفیران خود از دوحه صادر نکرده اند.سکوت کویت بخشی از نقشه تحرکات برای حل مشکل است.
القبس به نقل از منابع آگاه بیان کرد: عربستان سعودی،امارات و بحرین بر دامنه اقدامات خود علیه قطر افزوده اند و آماده تحریم کامل قطر می شوند به طوری که از قطر برای شرکت درهیچ مناسبت، نشست یا گردهمایی در این کشورها دعوت نخواهند کرد خواه این نشست مربوط به شورای همکاری خلیج فارس باشد یا نشست سازمان های دیگر.

همچنین بر اساس این سه کشور قصد دارند مانع از پرواز هواپیماهای خطوط هوایی قطر بر آسمان این سه کشور شوند تا خسارات سنگینی به قطر وارد کنند.
این در حالی است که منابع دیپلماتیک وابسته به کشورهای حوزه خلیج فارس همچنین تاکید کردند که شکاف به وجود آمده میان کشورهای حوزه خلیج فارس تاثیری بر برگزاری نشست سران کشورهای عربی در اواخر ماه جاری میلادی نخواهد داشت.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پیمان RU ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
    5 0
    درود بر قطر که با این عیاش ها سرسازگار نداره
  • بی نام IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
    4 0
    حالا اينبار اعراب به جان هم افتادند!!! چه دعوايي بشه
  • مسعود IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
    7 0
    الان زمانی است که ایران می تواند از تنش به وجود امده برای خود نهایت استفاده را ببرد و سرمایه های بی حساب قطری ها را به سوی ایران سرازیر کند.وزارت خارجه و اقای ظریف زود بجنبید.
  • بی نام RO ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    1 0
    عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد جنگ ایران وعراق وخمایت این اعراب از صدام یادتونه؟