"نگاه پناهندگان" در آسمان تهران می درخشد/ برگزیدگان مسابقه عکاسی پناهندگان مشخص شدند

در مسابقه عکاسی که کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و وزارت کشور برگزار کردند، 3 عکاس توانستند رتبه های برتر را به خود اختصاص دهند

به گزارش خبر آنلاین جایزه اول به اثرآقای عباس حاجی محمدی تعلق گرفت، نفرات دوم خانم بهاره محمدیان و آقای هادی محسنی و جایگاه سوم مسابقه را خانم خدیجه نویدی به خود اختصاص داد.
کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و اداره کل امور اتباع و مهاجریان خارجی وزارت کشور گرفتند تا " زندگی از دید پناهندگان" (توسط خود پناهندگان) و " زندگی پناهندگان از اعماق چشم آنان" (توسط سایرین ) را به تصویر بکشند.
به این ترتیب مسابقه عکاسی و نمایشگاه عکس " نگاه پناهندگان" شکل گرفت و شرکت همگی ما را طلبید و در نتیجه ی آن عکسهای بسیاری ثبت شدند.
40 عکس برتر این مسابقه به نمایش گذاشته شده و مراسم افتتاحیه این نمایشگاه چهار شنبه شب 14 اسفند ماه در گالری سازه راس واقع در برج میلاد تهران صورت گرفت. در این مراسم تعدادی از سفرا، مقامات سفارت ها، هیئت دولت، سایر دفاتر سازمان ملل، سازمان های غیر دولتی و هنرمندان حضور داشتند.
در این مراسم آقای دکتر کاظمی، مدیر کل محترم اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی گفت: " بسیار خوشحالم که می بینم موضوع پناهندگان از زاویه متفاوت و جدیدی نیز نگاه می شود و آن دیدگاه هنری است و از هنرمندان بابت این مسئله متشکرم".
در فضای هنری که با موسیقی زنده سنتی افغانستان همراه بود، نفرات اول تا سوم که پیشتر توسط هیئت داروی تخصصی تعیین شده بودند، اعلام و جوایز خود را دریافت کردند.
برنارد دویل، ریاست آژانس پناهندگان سازمان ملل ضمن تبریک به برندگان گفت: " این عکس ها که توسط هنرمندان ایرانی و افغان گرفته شده اند، نشانگر این مطلب است که هنر های بصری وجه مشترک دیگر بین این دو فرهنگ است".
ادامه نمایشگاه که در گالری زیر گذر برج میلاد تهران از تاریخ 15 الی 23 اسفند ماه 1392 از ساعت 9 صبح الی 9 شب برقرار است.
45231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =