تسنیم نوشت:

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اجرا کردن دانشگاه اسلامی از دیگر دغدغه‌های ماست و امیدواریم با همدلی که بین مجموعه دانشگاهی کشور ایجاد شده است، بتوانیم سند دانشگاه اسلامی را پیش ببریم.

رضا فرجی دانا که در دیدار با آیت‌الله جوادی آملی سخن می‌گفت، اظهار کرد: در ابتدای فعالیت در وزارت علوم، به خدمت حضرت عالی رسیدیم تا از ارشادات شما بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به آمار دانشجویی کشور و موسسات آموزش عالی افزود: ۲۵۰۰ موسسه آموزش عالی و بیش از ۴ میلیون و چهارصدهزار نفر دانشجو در کشور وجود دارد و لذا باید بر توسعه کمی و افزایش سطح کمی دانشگاه توجه کنیم و تولید علم را در اولویت اول قرار دهیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: مهارت‌یابی برای ورود به بازار کار و کسب شغل از دیگر وظایف ماست تا خروجی‌های دانشگاه وارد بازار کار شوند و در حال فعال کردن ساز و کارهایی هستیم که از ۱۰ سال قبل در کشور ایجاد شده بود تا معضل بیکاری در فارغ التحصیلان دانشگاهی کمتر شود.

وی خاطرنشان کرد: آمار بیکاری در تحصیل کردگان دو برابر سایر اقشار است و برای کم کردن این میزان، برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

فرجی دانا افزود: اجرا کردن دانشگاه اسلامی از دیگر دغدغه‌های ماست و امیدواریم با همدلی که بین مجموعه دانشگاهی کشور ایجاد شده است، بتوانیم سند دانشگاه اسلامی را پیش ببریم و اخلاق را در کنار علم در جامعه دانشگاهی نهادینه کنیم و این دو را همراه با هم پیش ببریم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =