استاندار تهران : تشکیل 9 کمیته تخصصی برای سفرهای نوروزی /صرفه جویی نشود آب جیره بندی می شود

استاندار در جمع خبرنگاران برنامه های ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،سید حسن هاشمی استاندار تهران گفت: دولت مصوبه ای را برای اولین بار درباره گردشگری و سفرها نوروزی مصوب کرده است که راهکارها و دستورالعملهایی که باید به مسافران ارائه شود در آن آمده است.
او با بیان اینکه 9 کمیته تخصصی برای سفرهای استانی تشکیل شده است گفت: این کمیته ها شامل بهداشت و درمان، کمیته بررسی مشکلات، کمیته امداد و نجات، کمیته ارزیابی عملکرد و رسیدگی، کمیته اسکان و پذیرایی و کمیته نظارت و تنظیم بازار هستند.
هاشمی ادامه داد:متاسفانه در سالهای قبل توزیع کالا به طور مناسب انجام نمی شد اما امسال ذخیره کالا و محصولات ایام نوروز مانند سیب و پرتقال و گوشت قرمز و مرغ، ذخیره مناسبی داریم .
او بااشاره به اینکه امسال همزمان با ایام فاطمیه شده است گفت: باید فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی شود تا بیشتر از گذشته رعایت شود.
استاندار تهران تاکید کرد: برای امنیت در ایام نوروز جلسه برگزار کردیم و امیدوارم کاهش سرقت و تصادفات داشته باشیم.


کمبود آب
استاندار تهران با بیان اینکه بارش بارندگیها نسبت به قبل یک چهارم بود گفت: اگر مردم تهران 20 درصد صرفه‌جویی در مصرف آب داشته باشند ما بحران آب را نخواهیم داشت.
او گفت: صرفه‌جویی در آب باید در اولویت شهروندان تهرانی باشد اما در کشور ما چون ارزان است کسی قدر آن را نمی‌داند.

او با تاکید بر اینکه اگر صرفه‌جویی در مصرف آب جدی گرفته نشود باید آب را در تهران سهمیه‌بندی کنیم ادامه داد: در این زمینه فرهنگ سازی لازم است.


ساخت و ساهای غیر مجاز

موضوع دیگری که استاندار به آن اشاره کرد ساخت و ساز‌های غیرمجاز بود. او گفت: متاسفانه در سالیان گذشته ساخت و ساز غیرمجاز در استان تهران بسیار زیاد بود اما الان کمیته‌ای برای مبارزه با ساخت ‌و سازهای غیرمجاز در استان تهران تشکیل شده است.
هاشمی ادامه داد: دفتر مقام معظم رهبری نیز درباره ساخت و ساز‌های غیرمجاز اخطارهایی داده است، بنابراین سازمان اطلاعات استان تهران، فرمانداری‌ها، بخشداران و شهرداران موظفند موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز را بررسی کنند.


پرونده‌های جدید زمین‌خواری


هاشمی با بیان اینکه قبلا برخی از پرونده‌های ساخت و سازهای غیرمجاز رسیدگی نمی شدند گفت: اما الان با حضور نمایندگان مجلس و مسئولان استان کمیته‌ای تشکیل شد و این پرونده‌ها در حال بررسی است و به قوه قضائیه ارجاع داده خواهد شد.

او تاکید کرد: به دنبال ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید هستیم. قرار است این شهرک‌ها در سه نقطه جانمایی شوند اما هنوز جانمایی آن قطعی و نهایی نشده است. این طرح به زودی برای دریافت مجوز به دولت خواهد رفت. سرمایه‌گذاران برای اجرای این طرح مشارکت کنند.

46232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صاحب نظر EU ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    1 0
    من موافق جیره بندی هستم ولی خواهش میکنم به شکل سبد کالا عرضه نشود. سبدآب راساماندهی نمایید
  • بی نام IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    1 0
    مهندس سید حسین هاشمی درمورد ایام فاطمیه وسخن بجایی شما ممنون