۰ نفر
۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۴

فارس نوشت:

وزیر خارجه روسیه ضمن محکومیت اقدامات تروریستی اخیر در لبنان، تاکید کرد روسیه به ارسال کمک‌های انسان دوستانه برای آوارگان سوری ساکن این کشور و همکاری‌های نظامی-فنی برای تقویت توان دفاعی لبنان ادامه می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در دومین نشست گروه حامیان بین المللی از لبنان که در پاریس برگزار شد، اعلام کرد که جامعه بین الملل باید به دولت لبنان برای تحقق طرح.ی‌های مختلف سرمایه گذاری و حمایت از ساختارهایی که به ارائه کمک به آوارگان سوری در این کشور مشغولند کمک کند.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که در نتیجه سیل عظیم آوارگان از سوریه، کشور لبنان از لحاظ بودجه، سیستم درمانی و وضعیت اجتماعی و اقتصادی در شرایط بسیار دشواری قرار گرفته  و این وظیفه جامعه بین الملل است که به این کشور کمک‌های لازم در این رابطه را در اختیار مقامات بیروت ارائه دهند.

لاوروف در عین حال تاکید کرد که روسیه به ادامه ارسال کمک‌های انسان دوستانه به لبنان ادامه خواهد داد.

به گفته وی، از ماه آوریل سال 2013 تاکنون هفت پرواز هواپیماهای وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه بیش از 250 تن کالا و مواد غذایی، دارویی و لوازم اولیه زندگی را برای کمک به آوارگان سوری ساکن شده در لبنان اعزام کرده و این کمک رسانی در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

وزیر خارجه روسیه ضمن یادآوری لزوم فراهم شدن شرایط برای بازگشت آوارگان به سوریه، تاکید کرد: مهمترین مسئله ضرورت افزایش تلاش‌ها برای حل و فصل هرچه سریعتر مناقشه نظامی در سوریه است تا شرایط برای بازگشت آوارگان از لبنان فراهم شود.

این دیپلمات بلندپایه همچنین تاکید کرد که روسیه به همکاری‌های نظامی-فنی خود با لبنان برای تقویت نیروهای مسلح این کشور ادامه خواهد داد.

لاوروف گفت: لازم است تا به نقش ارتش لبنان و دیگر ارگان‌های انتظامی این کشور در برقراری ثبات و تامین امنیت آن اشاره داشت و دولت روسیه برای کمک به این امر، بخصوص با توجه به وخامت اوضاع در مرز با سوریه، به همکاری‌های نظامی-فنی خود با دولت لبنان ادامه خواهد داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین اقدامات تروریستی ماه‌های اخیر در لبنان که با هدف تحریک این کشور و بی ثباتی اوضاع داخلی آن صورت گرفته را بشدت محکوم کرد و یادآور شد که جامعه جهانی باید با چنین اقداماتی که در صدد ایجاد شکاف بین مذهبی در منطقه خاورمیانه است، برخوردی قاطع داشته باشد.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =