سر تیتر اخبار جهانی فناوری اطلاعات در روز چهارشنبه 14 اسفند 1392

اپلیکیشنی که تلفن همراه را شفاف می کند

مهندسان اپلیکیشینی را برای تلفن های همراه ساخته اند که تلفن را شفاف کرده و فرد می تواند در حین راه رفتن و پیامک نوشتن، زیر پای خود را نیز ببیند. به گزارش خبرگزاری مهر، امروزه در سطح شهر، شاهد افرادی هستیم که در حین راه رفتن ، از تلفن همراه خود برای نوشتن و ارسال پیامک استفاده می کنند و اغلب به مسیر عبوری خود توجهی ندارند. اینها افرادی هستند که در خطر برخورد با موانع در پیاده روها قرار دارند.اما دانش پژوهان با عرضه اپلیکیشن جدیدی، توانسته اند این مشکل را حل کرده و به این افراد کمک کنند در حین نوشتن پیامک به مسیری که در آن راه می روند نیز نگاهی بیاندازند.این اپلیکیشن جدید Type n Walk نام دارد از دوربین تلفن همراه استفاده می کند تا پیاده رو برای کاربر نشان داده شود. در حالی که فرد در حال نوشتن پیامک است صفحه نمایشگر تلفنش ، زمین را نیز نشان می دهد.


عرضه جدیدترین رایانه پوشیدنی/ ساخت گوشواره کمک کننده به افراد مسن و معلول

پژوهشگران ژاپنی نمونه اولیه از یک رایانه پوشیدنی جدید را آزمایش کردند که نمونه اولیه این رایانه گوشی مانند یک دستگاه کمک شنوایی به نظر می رسد و 17 گرم وزن دارد . به گزارش خبرگزاری مهر، این رایانه جدید که "رایانه پوشیدنی گیره گوش" نام دارد توسط مهندسان دانشگاه هیروشیما ساخته و شرکت NS West آن را آزمایش کرده است.نمونه اولیه این رایانه گوشی مانند یک دستگاه کمک شنوایی به نظر می رسد و 17 گرم وزن دارد .این دستگاه به یک جی پی اس، حسگر ژیروسکوپ، قطب نما، فشار سنج هوا، میکروفون و بلندگو تجهیز شده است.
این سیستم می تواند از طریق بلوتوث به آیپد و یا دیگر گجت ها متصل شده و به کاربر امکان می دهد از طریق برنامه های رایانه ای با استفاده از بیان چهره مانند بالا بردن ابرو، فشار دادن دندانها، پلک زدن و یا تکان دادن بینی مسیر و جهت مورد نظر خود را بیابد. گفته می شود این دستگاه با استفاده از حسگرهای فروسرخ این حرکات را تحت نظارت می گیرد. سازندگان این دستگاه مدعی هستند این گوش رایانه ای، دستگاه سودمندی است که می تواند مانند دست آزاد (هندز فری) کار کند.

این دستگاه که می تواند بر ضربان قلب و دمای بدن نظارت کند ویژگی هایی دارد که می توان با آنها به یاری افراد معلول ، ناتوان و پیر شتافت. سازندگان این رایانه گوشی می گویند کاربران می توانند مانند به گوش کردن گوشواره ، این دستگاه را بپوشند.


رکورد شکنی کنسول بازی ژاپنی؛ فروش 6 میلیون دستگاه در 4 ماه

سونی اعلام کرد که کنسول جدید PlayStation 4 این شرکت از زمان عرضه به بازار در طول مدت 4 ماه توانسته به فروش 6 میلیون دستگاه در سراسر دنیا دست یابد.

خطر جدی نصب خودکار نرم افزارها در گوگل پلی

نرم افزاری در گوگل پلی وجود دارد که بصورت خودکار اقدام به دریافت نرم افزارها از گوگل پلی کرده و آنها را بر روی گوشی نصب می کند. به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از مک آفی، کاربران اندروید در صورت دریافت فایل از گوگل پلی در حالت عادی با نمایش درخواست تأیید برای نصب مواجه می شوند که در صورت موافقت کاربر نرم افزار نصب می شود اما به تازگی نرم افزار مشکوکی در گوگل پلی وجود دارد که نرم افزارها را بطور خودکار نصب می‌کند. شرکت امنیتی مک آفی به تازگی وجود این نرم افزار را در گوگل پلی هشدار داده است. اگرچه این نرم افزار از گوگل پلی حذف شده است اما همچنان کاربران ژاپنی در معرض تهدید ایمن نرم افزار قرار دارند.

 

ورود اینتل به بازار مچ‌بندهای هوشمند

شرکت اینتل با خرید یکی از شرکت‌های تولید کننده مچ‌بندهای هوشمند درصدد است تا با معرفی مدل‌های جدید تجهیزات الکترونیکی هوشمند مشابه‌ سهم قابل توجهی از بازار این محصولات را به خود اختصاص دهد. به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از زد دی نت، بنا به گزارشات منتشر شده، شرکت اینتل اقدام به خرید شرکت بیسیک ساینس کرده است که این شرکت بازار قابل توجهی از فروش مچ‌بند را در اختیار دارد. ارزش این قرارداد بالغ بر 100 تا 150 میلیون دلار ارزیابی شده است و این اقدام بعنوان قدم نهادن اینتل به بازار تولید مچ‌بندهای هوشمند تلقی می‌شود.

 

ویندوز XP در چین زنده می‌ماند

تاریخ مرگ ویندوز ایکس پی همچنان 8 آوریل است اما این شامل کاربران چینی نخواهد شد چرا که مایکروسافت میخواهد همچنان این نسخه قدیمی ویندوز را در چین زنده نگه دارد. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پی‌سی ورلد مایکروسافت بروز رسانی‌های ویندوز XP را به بعضی از ناشران چینی واگذار کرده است.این تصمیم پس از آن اعلام شد که شرکت‌های بزرگ چینی از جمله شرکت‌های تنسنت، کینگ‌سافت و سوگو اعلام کردند که با همکاری یکدیگر تصمیم دارند تا از سیستم عامل ویندوز ایکس‌پی را پشتیبانی کنند. مدیر ارشد شرکت تنسنت با اشاره به اینکه یک چهارم از کامپیوترهای چینی همچنان با سیستم عامل ویندوز ایکس پی کار می‌کنند، گفت: قطع حمایت مایکروسافت از ویندوز ایکس‌پی برای کاربران چینی واقعا شوک‌ آور خواهد بود.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    10 1
    این اپلیکیشن که جدید نیس!!!!!
  • بی نام A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    18 2
    آقایون مخابرات و زیرساخت اگه میخواید مارو از استفاده از سایت گوگل و یاهو و ایملیشون به زور به سمت سایتها و ایملیهای داخلی بیارید این راهش نیس!!!!! الان یه هفته س این دوسایت و خصوصن ایمیلهاشون خارج از دسترسه!!!!!!! به شرکت سرویس دهنده هم زنگ میزنیم میگه مشکل از مخابرات و زیرساخته!!!!!!!!
    • بی نام A1 ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      15 1
      بله تایید میشه، برای من هم صفحه اول یاهو لود میشه اما صفحه مربوط به لوگین کردن ایمیل اصلاً لود نمیشه. جریان چیه؟؟
    • بی نام A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      2 0
      در اهواز با ارائه دهنده آسیاتک تایید نمیشه همه چیز عادی هست و ایمیل خیلی راحت بالا میاد
  • محمود IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 1
    این اپلیکیش اول جدید نیست ، دوم اینکه کاش از توسعه دهنده های ایرانی هم حمایت می کردین چون یکی از دوستان تقریبا 1 سالی میشه همچین نرم افزاری رو به فارسی ارائه کرده !