طوفان‌های خورشیدی و امواج مغناطیسی، عامل بروز اختلالات روانی

دانشمندان می گویند: جرقه های ناشی از طوفان های خورشیدی و امواج مغناطیسی سبب بروز اختلالات روانی در سطوح مختلف کم تا خطرناک می شود.

ایرنا نوشت:

دانشمندانی که در مورد تاثیر امواج مغناطیسی و طوفان های خورشیدی بر انسان مطالعه می کنند، می گویند: جرقه های ناشی از طوفان های خورشیدی و امواج مغناطیسی سبب بروز اختلالات روانی در سطوح مختلف کم تا خطرناک می شود.

دراین تحقیقات دانشمندان به مطالعه تأثیرگذاری فضا بر انسان می پردازند. از جمله تأثیر جرقه های خورشیدی و طوفان های مغناطیسی که پس از آن بروز می کند.

کوکلسکی مرکز این گونه تحقیقات درشهر آپاتیت در یک منطقه قطب شمال است. دراین محل امواج مغناطیسی زمین به شکلی است که خطوط نیروزا بر فراز قطب، قیفی درست می کنند.

براساس این گزارش، ذرات خورشیدی و پرتوهای فضایی در این مرکز انوار نوری شمالی را در آسمان ایجاد می کند که این امواج در بدن انسان باعث بروز اختلال می شوند. سالخوردگان و نوجوانان نسبت به تأثیرات فضایی حساس هستند.

آلا مارتینووا کارمند علمی بخش مسائل طبی - بیولوژی مرکز علمی کولسکی در این باره گفت: عکس العمل بچه ها در وضعیت های متفاوت ، حساس تر است. آیا می توان چنین رفتاری را دعوای بچه گانه نامید؟ یک چیزی بر ارگانیزم تأثیر می گذارد و کودک احساس ناراحتی می کند و کم توجه می شود. درنتیجه کودک نمی خواهد درس بخواند.

شدت پرتوهای فضایی در شمال بیشتر است که تأثیر اضافی اشعه رادیو اکتیو و تغییرات را موجب می شود.

خون بهترین شاخص تغییرات ایجاد شده در انسان است. در مرکز علمی کولسکی با کمک ˈ اسپکتروفوتومترˈ به آنالیز خون می پردازند. معلوم شده است هر چه فعالیت ژئو مغناطیسی بیشتر باشد خون چسبناک تر می شود. حال هیپوتونیک ها در چنین دوره ای خوب است و افراد دارای فشار خون بالا باید قرص بخورند. اما تغییرات در ˈ مگنوتوسفرˈ تنها خطر نیست.

در مرکز علمی « کولسکی» به مطالعه آمار پزشکی و پلیسی نیز می پردازند. مطالعه آنها نشاندهنده آن است که وقتی طوفان های فضایی آرام می گیرند، طوفان مشابهی در سر انسان به پا می خیزد. از همینجاست که رفتار خشونت آمیز بروز می کند.

ناتالیا بلیشِوا رئیس بخش مسائل طبی - بیولوژیکی مرکز علمی کولسکی در این باره گفت: آخرین تحقیقات نشان می دهند که اختلالات روانی و حتی خودکشی ، اعتیاد به الکل و از جمله جنون الکلی با فعالیت ژئومغناطیسی و خورشیدی، پارامترهای مشخص وضعیت محیط بین سیاره ای مرتبط است.

دانشمندان ارتباط انسان با فضا را بدین شکل توضیح می دهند: بشریت یک ارکستر بزرگ است که در آن هر انسانی یک ساز موسیقی جداگانه به حساب می آید و فضا رهبر این ارکستر.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =