غلامحسین کرباسچی به خبرگزاری ایرنا گفت:

 

*برجسته کردن برخی از خبرها اصولا به زیان مردم و کشور است. موضوع انتقال پایتخت نیز از اینگونه موارد است. برخی می خواهند سر مردم را گرم کنند به اموری که چندان اهمیت ندارد.بحث هایی نظیر انتقال پایتخت انحرافی است و نیاز امروز ما نیست.

 

*8 سال دولتی در راس کار بوده است. کاری با این نداریم که 800 میلیارد دلار درآمد نفتی از بین رفته است. آمارهای وزارت نفت نشان می دهد که حداقل در این 8 سال 1200 میلیارد دلار زیان کرده ایم. یعنی به دلیل ناکارآمدی ها، این مبلغ را از منابع مشترک از دست داده ایم.

*اگر در یک اداره کسی 10 هزار تومان پول را از دست بدهد، یقه او را می گیرند، این البته درست هم است. قانون هم همین را می گوید. همان اول باید یک ماه او را بازداشت کنند. اما در این مورد نگفتند چرا سرمایه کشور به هدر رفت.

*وقتی ما در این کشور مدیر بودیم. کارمند شهرداری را گرفتند، به او می گفتند که در کنار غذای خود نوشابه هم گرفته اید، یکی از افراد که اکنون هم مسوولیت دارد، می گفت که اگر نوشابه نمی خوردید، می مردید؟بازجویی شد که شما در اموال بیت المال اسراف کردید. چرا غذای خود را بدون نوشابه نخوردید؟ این افراد هنوز هم در راس کار هستند.

*این افراد باید بگویند این جریانی که در 8 سال گذشته روی کار بود و تا این میزان هم در 8 سال از سوی شما تایید شد، باعث شده که 1200 میلیارد دلاری که از جیب ملت ایران رفته، کجا رفته است؟ یکی باید به این موضوع حواب دهد. وضعیت بیکاری، تورم و فقر ناشی از عدم سرمایه گذاری در این سال ها چه وضعی به وجود آورده است؟

*مجلسی که برای دولت شاخه و شانه می کشد و هر هفته 10 وزیر را به مجلس می کشاند، چرا این مسایل را در دولت قبل ندیده است، اگر درباره این 1200 میلیارد دلار فکری کرده و حرفی زده اند، بگویند.

* دولت آقای روحانی چه کاری می تواند بکند؟ کشوری را دست ایشان داده ایم، که این همه تورم، بیکاری و توقعات و انتظارات مردمی دارد. در مقطعی گفته شد که بیاییم منابع انرژی را هدر ندهیم و قرار شد یارانه نقدی را به نیازمندان بدهیم، اما با بدترین وضع آن را اجرا کرده و آن را بین همه مردم توزیع کردیم. به گونه ای که معاون اول رییس جمهوری گفتند که تعداد یارانه بگیران از جمعیت کشور نیز بیشتر است.

*حالا دولت چه کار می تواند بکند؟ دولت بخواهد اکنون یارانه ها را قطع کند، همین افراد که با دولت قبل همراهی می کردند اکنون مرتب ایراد می گیرند، فریاد می کشند و در خیابان راه می افتند.

*یک نفر که موتوری پیک بادپا بوده، با ارتباطات در 8 سال گذشته به فردی تبدیل شده که خود ادعا می کند که 500 میلیارد تومان ثروت دارد. تنها یک نفر هم نیست. اگر بگردیم افرادی بالاتر و پایین تر از این فرد نیز می یابیم.

*دولت روحانی مظلوم ترین دولت تاریخ ایران است. این شرایط را در هیچ دوره ای نداشتیم. در دوره جنگ نیز ما این شرایط را نداشته ایم

* عده ای در مجلس هستند که می خواهند کمک کنند، اما متاسفانه جمعی در مجلس هستند که تمام تلاش آنها این است که اقدامی کنند که کسی به سراغ گذشته آنها نرود، تلاش می کنند شرایطی به وجود آورند که سراغ عملکرد گذشته آنها نروند.

*فرض کنید در یک دانشگاهی یک فرد را برداشته و نفر دیگری را گذاشته اند، یک دانشجویی را بیرون کرده یا وارد کرده اند، واقعا این موضوع نسبت به مشکلات اقتصادی کشور چه اهمیتی دارد؟ آیا این موضوع کشور را زیر و رو می کند؟ این افراد مسایلی را برجسته می کنند که مسایل اصلی کشور که مسایل کلان است و عمده مقصر آن خود آنها هستند، در آن دیده نشود.

*جریانی نظیر جبهه پایداری، باید پاسخ دهد که این عملکرد گذشته که از آن حمایت شده است چه بوده است؟ اگر بحث اختلاس است در کدام دوره اختلاس تا این حد بوده است؟ در کدام دوره با این ثروت در کشور تا این حد کم کار شده است. چرا این افراد از گذشته خود فرار می کنند؟ باید از مردم عذرخواهی کرده و به کنار بروند. نمی توانند دوباره مدعی شوند.


*همین جریان افراطی به عنوان نمونه جبهه پایداری جوسازی می کنند و با انتساب افراد به فتنه و مسایل دیگر اجازه نمی دهند، کار صورت گیرد. البته تلاش می کنند جا برای خودشان باز شود.


*به عقیده من پیش کشیدن موضوع انتخابات مجلس از هم اکنون همان دامن زدن به بحث های انحرافی است.

تا انتخابات فرصت زیادی باقی است و اکنون نباید بحث انتخابات را مطرح کرد.

1717

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 341936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    17 3
    احسنت.........................
  • بی نام IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    30 2
    خداپدر مادرتو بیامرزه , حرف حساب جواب نداره...
    • بی نام IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
      0 8
      این که یه دزد که اتفاقا محکوم هم شده و به زندان هم رفته بیاد از یکی انتقاد کنه نشاندهنده سالم بودن اون شخصه... اگه امثال کرباسچی از احمدی نژاد حمایت می کردن حق داشتیم به سالم بودن احمدی شک کنیم...
  • زارع A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    22 3
    كرباسچي مدير لايقي است كه بخوبي معني "مظلوميت" را چشيده است. حمايتت از روحاني قابل تقدير است.
  • روح ا... A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    18 3
    آقای کرباسچی حرف مردم را زدند.آفرین بر ایشان
  • بی نام IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    12 2
    احسنت....
  • سامان IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    7 8
    دوستان شما بحث انتخابات مجلس را پیش می کشند و اصول گرایان را تهدید می کنند اقای کرباسچی بهتر نیست برای پی بردن به بعضی از ریشه های فساد به دولت سازندگی مراجعه کنید خواهشا شعار مبارزه با فساد را ندهید
    • lkhnd IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
      12 1
      نیاز به رجوع به 10 سال گذشته نیست! شما به همین چند ساله گذشته که به سن شما می خوره مراجعه کن
  • حاج رمضون A1 ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    11 2
    احسنت ارائه نظر و تجربه شما در همکاری با دولت محترم روحانی مزید تشکر است .
  • ناصر IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    3 1
    تو کل دنیا اگه یه مقام سیاسی یه دلار خرج کنه، به مردم توضیح می ده و اگه به هدر بده توبیخ میشه . ولی تو این هشت سال 1200 میلیارد پول ملت کجا رفت؟! چرا آقای دکتر بوقققققققققققق محاکمه نمیشه ؟!!! حامیان این جریان و دولت چرا لال شدن؟؟!!!
  • بی نام EU ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    1 3
    مقصر دولت روحانیه باید از مدیران دولت قبلی شکایت کنه و تک تک اونهارو به دادگاه بکشونه