دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی می گوید عسگراولادی فرد عادلی بود که از مسیر عدالت و اعتدال بیرون نمی رفت.

غلامحسین کرباسچی در گفت و گو با خبرآنلاین با بیان اینکه درگذشت حبیب‌الله عسگراولادی مایه تاسف دوستداران انقلاب است، گفت: آقای عسگراولادی نه تنها از آغاز انقلاب، بلکه قبل از آن نیز چهره شناخته شده و زندان کشیده‌ بودند. در واقع ایشان از انقلابیون قبل از انقلاب بودند نه از انقلابیون بعد از انقلاب.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی چهره‌هایی که امروز خیلی انقلابی شدند، دارند جبران جدایی از انقلاب را در گذشته‌ می‌کنند. کسانی که قبل از انقلاب هیچ سابقه‌ای نداشتند حتی مخالف امام بودند الان احساس می‌کنند باید جبران کنند و ژست انقلابی بگیرند.

این چهره سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه عسگراولادی قبل از انقلاب پیرو امام بودند، تاکید کرد: بعد از انقلاب هم با وجود آنکه اختلاف سیاسی با برخی افراد داشت اما حداقل این انصاف را داشت که سوابق و وقایع تاریخی را نادیده نگیرد و انکار نکند.

کرباسچی، عسگراولادی را فرد عادلی دانست و تصریح کرد: ایشان اگر با کسی مخالف بودند این مخالفتش از مسیر عدالت و اعتدال بیرون نمی‌رفت.

وی با اشاره به مواضع یک سال اخیر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره حوادث بعد از انتخابات سال 88، گفت: این مواضع یک سال اخیر آقای عسگراولادی هم در همین راستا بود. امیدواریم که ارزش‌هایی که ایشان به آن پایبند و معتقد بودند و برای آن مبارزه کرده بودند که همان ارزش اسلامی و انقلابی بود در جامعه به فراموشی سپرده نشود.

دبیرکل حزب کارگزاران با بیان اینکه قطعا تلاش ایشان در تلطیف کردن فضای سیاسی تاثیر داشت، افزود: با این وجود من مواضع ایشان را از این بعد که اثر داشت یا نداشت نگاه نمی‌کنم، آنچه مهم است وجود این خصلت در یک چهره سیاسی انقلابی است که حتی برای کسانی که با آنها اختلاف‌نظر سیاسی دارد از مسیر اعتدال و عدالت خارج نمی‌شدند. مصداق همان آیه شریفه که تاکید دارد انسان با کسانی که دشمن هم باید در مسیر اعتدال و عدالت پیش برود. اظهارات یک سال اخیر آقای عسگراولادی از موضع موافقت یا مخالفت سیاسی شاید نبود. ایشان از موضع مبارزه با بی‌عدالتی و خروج از مسیر میانه روی و اعتدال تلاش می‌کردند و این ارزش بالایی دارد که ما در مورد مخالفان‌مان هم از مسیر عدالت خارج نشویم.

/27220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فردوس توسی A1 ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    8 1
    روحش شاد باد موافقم