فارس نوشت:

وزیر کشور گفت: تفکر هر ایرانی یک خودرو، نگاهی مبتنی بر کسب سود و منفعت بود باید با توسعه حمل و نقل عمومی و ارزان شرایطی را فراهم کنیم که خانواده ها حتی به فکر داشتن ماشین هم نباشند یا اگر آن را می خرند، فقط برای مواقع تفریح از آن استفاده کنند، نه برای تردد در شهرهای شلوغ.

سیزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک که از روز سه شنبه ششم اسفند در سالن همایش های برج میلاد تهران آغاز به کار کرده بود، با حضور وزیر کشور، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و جمعی از استادان و صاحبنظران امور حمل و نقل و ترافیک داخل و خارج کشور با صدور بیانیه پایانی به کار خود پایان داد.

رحمانی فضلی، وزیر کشور گفت: اصلاح قوانین مربوط به هدفمندی یارانه ها و سوخت، تقویت حمل و نقل عمومی و گسترش حمل و نقل ریلی از عمده اقدامات دولت برای ساماندهی حوزه حمل و نقل در کشور است.
او در مراسم اختتامیه سیزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک با اعلام این خبر گفت: هر چند می بایست در کوتاه مدت اقداماتی در جهت بهبود اقتصاد حمل و نقل، کاهش مصرف بیش از حد انرژی، اصلاح محیط زیست و... انجام شود، اما برای اصلاح وضعیت کنونی حمل و نقل می بایست نگاهمان برمبنای توسعه پایدار باشد.

مهمترین سخنان وزیر کشور در این کنفرانس:
-امروزه بحث حمل و نقل مجزا از دیگر علوم نبوده، جایگاهی فرابخشی و میان بخشی دارد که در صورت بی توجهی به این جایگاه وارد یک مدار بسته خواهیم شد. مهندسان حمل و نقل می بایست با همفکری متخصصان امور اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی نسبت به طراحی سیستم های حمل و نقل اقدام کنند.
-شعاری پیش از انقلاب در زمینه داشتن هر ایرانی یک خودرو می شد، این طرز نگاه مبتنی بر کسب سود و منفعت و با نگاه اقتصادی بود در حالی که می بایست با توسعه حمل و نقل عمومی و ارایه آسان و ارزان به خانواده ها شرایطی را فراهم کنیم که خانواده ها حتی به فکر داشتن ماشین هم نباشند یا اگر آن را می خرند، تنها برای مواقع تفریح از آن استفاده کنند، نه برای تردد در شهرهای شلوغ.
-در صورت بی توجهی به پیامدهای آلودگی های هوا و سایر آلودگی های محیطی در آینده نه چندان دور شاهد آثار منفی جسمی و روانی ناشی از ترافیک بر شهروندان خواهیم بود.
45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 341297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    32 20
    فقر داره کمرم می شکند به روحانی رای داده ام ولی پشیمانم شنیده ام قبض برق نیز افزایش پیدا میکنه واقعا واقعا گرانی سرسام اوری در پبیش است وتشکر از شما رسانه ها فکری کنید برای شکم های گرسنه
    • بی نام IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
      47 33
      اون موقع که به احمدی نژاد رای دادی باید پشیمان می شدی. اینها نتیجه همان کاغذپاره ها و اختلاس های چپ و راست است.
  • بی نام A1 ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    51 0
    هر وقت حمل و نقل عمومی بالاخص مترو و منوریل درست شد ما هم از خودروی شخصی برای تفریح استفاده میکنیم. فقط بلدید مقایسه کنید؟!
  • بی نام A1 ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    61 0
    تفریح چی هست حالا؟؟!!
    • بی نام IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
      3 0
      آقای وزیر این نظریه ی شما به درد یه شهری مثل پاریس میخوره با چندین و چند خط مترو و حمل و نقل عمومی درست حسابی نه تهران و شهرای دیگه ی ما
  • بی نام A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    31 0
    این شهرهای شلوغ چرا اینقدر شلوغ شده؟؟!! تازه اون برجها و مجتمع هایی که بخصوص در غرب تهران ساخته شده هنوز تکمیل نشده اونوقت ببینید چی میشه؟؟؟!!! چه کسی مجوز مسکونی به اون زمینها داد؟
  • بی نام A1 ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    26 0
    من مترو سيدني، پاريس، بارسلونا و رم رو از نزديك ديدم. از فرظ شلوغي و وضعيت طاقت فرسا فقط از رم بهتريم!! در سيدني مترو ها دو طبقه هستند و در پاريس و بارسلونا ميتوني قرار هاي كاريتو بدون هيچ تاخيري با مترو انجام بدي!! مهم الان براي مترو عدم دسترسي به تمام تهران يا نبود پاركينگ كنار ايستگاه هاي حاشيه اي نيست فقط، مهمترين كم بود واگن و شلوغيه زياده. اگر هر دو دقيقه فاصله حركت هر قطار باشه خوب ميشه درباره نبردن ماشين فكر كرد!!
    • بی نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
      1 8
      عزیز دل برادر اذیت نکن دیگه. در خیلی جاها از جمله تهران در برخی خطوط مترو 2 طبقه است. تو رم که من 2 طبقه ندیدم اما تو سیدنی و پاریس چرا. خود رم چند خط مترو داره؟ فکر کنم 3 تا بود. توی پراگ 2 تا بود الآن فکر کنم شده باشه 3 تا. تو سر مال نزن عزیزم....توسعه مترو در ایران خیلی خوبه. با تکمیل خطوط در دست احداث قطعا مشکلات ما حل می شود. در مورد پارکینگ شما درست میگی.قبول دارم.
  • بهلول US ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    22 0
    جناب وزیر اول یه نگاهی به زیرساختهای حمل نقل کشور بیندازید بعد نظر آب کنید.به امید مترو هزاره سوم.
  • بی نام IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    14 1
    تکلیف من که برای تفریح دوست دارم تو شهرهای شلوغ تردد کنم چیه ؟ چون میخوام تفریح کنم میتونم از خودروی شخصی استفاده کنم !!!؟؟؟
    • حسین IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
      1 0
      بی نام جان، خیلی خوشحالم که مسئولین هوای شما رو دارند که به جای خواسته میلیونها آدمی که از آلودگی های وحشتناک هوا، بیماری های عجیب غریب، ترافیک های غیرقابل تحمل، آلودگی های صوتی و اعصابهای خراب خسته شده اند؛ به خواسته شما توجه کرده و کمک میکنند ترافیک بیشتر بشه!!!
  • بی نام IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    20 0
    یعنی انقدر راه های تفریح تو این کشور کمه که یکی از تفریحات میشه استفاده از خودروی شخصی!
  • مقیمی A1 ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    11 0
    یعنی رفتن به پارکها ، موزه ها ، رستورانها و مراکز تفریحی داخل شهر تفریح محسوب نمی شه !!!!
    • حسین IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
      1 0
      مقیمی جان، این رو به شما نگفته که فقط با ماشینت میری پارک و موزه و رستوران و ... بلکه به اون همشهریهایی گفته که صبح تک سرنشین میرن سر کار و شب تک سرنشین بر میگردن! اونایی که اگه صبحها توی ترافیک چپ و راستت رو نگاه کنی خیلی خیلی زیادن
  • حمید IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    6 0
    آقایان اول میگن ماشین برای تفریحه بعد این روند ادامه خواهد یافت تا بگن تنفس هم فقط باید در وقت ضرورت انجام بشه برادر من چرا تو دبی همه ماشین دارن و خیلیا تک سر نشینن و مشکلی نیست چون نمیخوان خودرو خوب و خارجی بدون تعرفه وارد بشه این حرفها زده میشه برای کاهش آلودگی شما که گاز رسانی کردین چطور نمیتوانید سلول خورشیدی وارد کنین تا در مصرف انرژی صرفه جویی بشه
    • حسین IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
      2 0
      حمیدجان، اولا این که حرف شما کاملاً صحیح! خودروها استاندارد نیستند... این که شما دبی رو دیدین حتماً و میدونین که جمعیتش یک پنجم تهران هست و مساحتش شش برابر؛ پس مقایسه ای که کردین یه خورده مع الفارق است! شما احیاناً می تونین با شهرهای پرجمعیت دنیا مقایسه کنی که ببینی واقعاً خودرو استفاده نمیشه ضمن این که مشکل این که همه با خودرو تردد کنند؛ نه فقط آلودگی هوا، بلکه آلودگی صوتی و ترافیک نیز به همراه داره... ضمن این که خودروهای خورشیدی هنوز بلوغ کافی رو ندارند و حداکثر سرعتش الان 80 کیلومتره و خیلی گرون... حرف ایشون بسیار حرف پسندیده ایه به نظرم! باید به جای این که کارخانه های خودروسازی را بی دلیل حمایت کنیم تا بی کیفیت تولید کنند، به فکر توسعه حمل و نقل عمومی باشیم...