مهر نوشت:

دبیر شورای عالی امنیت ملی تنها راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی را اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که جهادگران و رزمندگان خط‌شکنان بی‌بدیل این عرصه‌اند دانست و تصریح کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیازمند همت و مجاهدت است و این مهم آزمونی است که پیشکسوتان جهاد و شهادت در ۸ سال دفاع مقدس از آن سربلند و پیروز خارج شدند.

علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر امروز در همایش «پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت» مدیریت اقتصاد در زمان جنگ را نمونه‌ای از اجرای اقتصاد مقاومتی دانست و تاکید کرد کشور در سخت‌ترین شرایط، استقلال و عزت خود را حفظ و با روحیه و مدیریت جهادی بر مشکلات و دشمنی‌ها پیروز شد.

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی با مشارکت و حضور همزمان مردم و مسئولان محقق می‌شود. در زمان جنگ نیز حضور و حمایت مردم نمونه عینی این مسئله بود.

دبیر شورایعالی امنیت ملی گفت: اقتصاد مقاومتی ریاضتی و یا اقتصاد جنگی نیست بلکه رویکرد آن مقاوم‌سازی اقتصاد در برابر هجمه‌های سازماندهی شده خارجی و همچنین خارج شدن اقتصاد کشور از فضای انفعال و رکود است.

شمخانی با برشماری شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی از جمله اقتصادی فعال و پویا، قانونمند و منضبط، دانش‌بنیان و آینده‌نگر به گونه‌ای که باعث حفظ تعامل نظام‌ اقتصادی در برابر شوک‌های خارجی و ثبات و پایداری داخلی خواهد شد، افزود: پایه‌های اقتصاد مقاومتی مقاومت در برابر راحت طلبی و بی‌مسئولیتی، دیدگاهها و روحیات یاس آلود و خود کم‌بینی است.

وی در ادامه یکی از اولویت‌های اصلی در اقتصاد مقاومتی را شفاف‌سازی ساز و کارهای نظام مالی کشور و مبارزه با فساد اقتصادی دانست و اذعان داشت در این زمینه شورایعالی امنیت ملی با جدیت موضوعات را رصد و پیگیری می‌نماید.

دبیر شورایعالی امنیت ملی تصریح کرد: کاهش وابستگی به نفت و خارج شدن از اقتصاد تک محصولی، افزایش قدرت مقاومت اقتصادی و افزایش اثرگذاری در بازارهای جهانی به ویژه در حوزه جهانی، اهداف مورد توجه اقتصاد مقاومتی است.

شمخانی در این همایش ایمان به پیروزی در صورت مقاومت بر برابر فشارها و تحریم‌ها را راهبرد دینی و برگرفته از انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: حاکم بودن روحیه و مدیریت جهادی در سراسر دوران جنگ تحمیلی بر رزمندگان، مسوولان و مردم راز موفقیت کشور بود.

دبیر شورایعالی امنیت ملی کشورمان با اشاره به نامگذاری دهه پیشرفت و عدالت از سوی رییس جمهور،‌ اقتصاد مقاومتی را تامین‌کننده زیرساخت‌های حرکت سریع به‌سوی ایجاد پیشرفت و تحقق عدالت دانست.

وی همچنین با تاکید بر لزوم توجه بیش‌تر به سرمایه‌های انسانی در این عرصه بر مردمی شدن اقتصاد و اولویت دادن به محصولات و خدمات راهبردی و محصولات پیشرو خاطرنشان کرد: ورود بخش خصوصی، توسعه همیاری‌های مردمی و تعاون در امور اقتصادی و واگذاری امور دولتی از جمله مولفه‌های مردمی شدن اقتصاد است.

شمخانی تصریح کرد: کاهش وابستگی به نفت و خارج شدن از اقتصاد تک محصولی، افزایش قدرت مقاومت اقتصادی و افزایش اثرگذاری در بازارهای جهانی به ویژه در حوزه جهانی، اهداف مورد توجه اقتصاد مقاومتی است.

وی در این همایش ایمان به پیروزی در صورت مقاومت بر برابر فشارها و تحریم ها را راهبرد دینی و برگرفته از انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: حاکم بودن روحیه و مدیریت جهادی در سراسر دوران جنگ تحمیلی بر رزمندگان، مسئولین و مردم راز موفقیت کشور بود.

دبیر شورایعالی امنیت ملی کشورمان با اشاره به نامگذاری دهه پیشرفت و عدالت از سوی مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی را تامین‌کننده زیرساخت‌های حرکت سریع بسوی ایجاد پیشرفت و تحقق عدالت دانست.

شمخانی همچنین با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به سرمایه‌های انسانی در این عرصه بر مردمی شدن اقتصاد و اولویت دادن به محصولات و خدمات راهبردی و محصولات پیشرو خاطر نشان کرد: ورود بخش خصوصی، توسعه همیاری‌های مردمی و تعاون در امور اقتصادی و واگذاری امور دولتی از جمله مولفه‌های مردمی شدن اقتصاد است.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    4 0
    همون ریاضتی است ۰۰۰ نمیخاد فرافکنی کنید
  • الفبای اقتصاد A1 ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    با این گندی که رییس جمهور قبلی زده و پایه های اقتصادی کشور را نابود کرده اقتصاد مقاومتی هم راه به جایی نمیبره..............تنها را که امتحانشو پس داده و حتی کشورهای چین و روسیه هم به این نتیجه رسیدن ولی ما هنوز نرسیدیم اینه که دولت تصدی گریشو ورداره واقتصاد به بخش خصوصی واگذار بشه و مفسدان اقتصادی که کله گنده ها هم هستن بیان زیر چتر قانون و با انها هم مثل مردم عادی برخورد بشه.به غیر از این راه ، راههای دیگر به ترکستان ختم میشود.این راهها را هر کسی که الفبای اقتصادی را بلد باشه میدونه