مهر نوشت:

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت با اشاره به توافق با یک شرکت روسی به منظور انجام پیگرانی هوشمند خطوط لوله نفت ایران از احتمال لغو بزرگترین قرارداد نفتی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در ساخت دو پروژه جدید خط لوله خبر داد و گفت: سوآپ نفت فعلا متوقف است.
عباسعلی جعفری نسب امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر متوسط عمر خطوط لوله نفتی ایران حدود 30 سال است، گفت: به منظور شناسایی نقاط ضعف و تدوین برنامه‌های نوسازی و بازسازی تاکنون حدود 9500 کیلومتر پیگرانی هوشمند در سطح شبکه انتقال نفت کشور انجام شده است.
مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با اعلام اینکه در دولت یازدهم قراردادی با یک شرکت روسی به منظور انجام 6500 کیلومتر پیگرانی هوشمند در سطح شبکه انتقال خطوط لوله نفت امضا شده است، تصریح کرد: بر اساس این قرارداد این شرکت روسی با مشارکت شرکت‌های ایرانی به ازای پیگرانی هوشمند هر یک کیلومتر خط لوله نفتی 1200 دلار دریافت خواهد کرد.او در ادامه با اشاره به تاخیر در اجرای برخی از طرح های جدید ساخت خطوط لوله نفت و فرآورده های نفتی، گفت: با گذشت حدود سه سال از امضای قرارداد ساخت خط لوله نفتی سبژاب - ری و آبادان به ری اما تاکنون این دو پروژه خطوط لوله نفتی توسط پیمانکار اجرایی نشده است.
جعفری نسب، پیمانکار ساخت این دو خط لوله بزرگ نفتی کشور را قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا عنوان کرد و گفت: با توجه به تاخیرهای پیمانکار، امکان لغو قرارداد قرارگاه خاتم الانبیا وجود دارد.
مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با بیان اینکه قرارگاه خاتم الانبیا تاکنون موفق به تامین منابع مالی و یا فاینانس ساخت این دو خط لوله نفتی نشده است، گفت: علاوه بر این دو خط لوله ساخت برخی از خطوط انتقال نفت و فرآورده نفتی کشور هم با تاخیرهایی روبرو است.
این مقام مسئول همچنین از امکان انجام سوآپ معکوس نفت بین ایران و روسیه از نظر فنی و عملیاتی خبر داد و گفت: در این بین باید مجموعه سیاست‌ها توسط وزارت نفت برای اجرا به شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ابلاغ شود.
وی در پایان با اشاره به آغاز انتقال بنزین تولیدی پالایشگاه نفت شازند با استاندارد یورو چهار به تهران، کرج، گفت: محدودیتی از نظر عملیاتی برای انتقال بنزین یورو چهار این پالایشگاه به انبارهای نفت کن، کرج، قوچک و مغانک تهران وجود ندارد و حتی امکان انتقال روزانه 16 میلیون لیتر بنزین یورو چهار فراهم است.
45231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =