مهرنوشت:

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان درباره پرداخت وام فرهنگیان از طریق بانک سرمایه گفت: برای دادن وام به فرهنگیان باید از طریق بانک سرمایه اقدام کرد، اما این بانک دچار مشکلات عدیده ای در بخش سهامش شده است. در سال 84، 73.5 درصد سهام بانک سرمایه معتعلق به جامعه تعلیم و تربیت بود در آن زمان بانک به سرمایه 355 میلیارد تومان ثبت شد که امروز نیز سرمایه این بانک به همین میزان است. در زمانیکه شهرداری به دنبال تاسیس بانک سرمایه بود در صدد برآمد تا 37.5 درصد سهام بانک را خریداری کرده اما پس از خرید با مشکل ثبتی در بانک مرکزی مواجه شد در نهایت شهرداری سهام خود را فروخت به یک فرد که او نیز نتوانست سهامش را در بانک مرکزی ثبت کند. در حال حاضر این 37.5 درصد سهام بانک سرمایه دچار مشکل است و ما در صدد هستیم تا با کمک مراجع قضایی این سهام را دوباره به بانک سرمایه برگردانیم در صورت حل این مشکل و برگرداندن این سهام به بانک می توان کارهای ویژه ای برای فرهنگیان از جمله دادن وام انجام داد.
شهاب الدین غندالی روز دوشنبه در نشست خبری با بیان این مطلب گفت: دولت گذشته سهم پرداختی خود به این صندوق را بیشتر در قالب واگذاری سهام پرداخت می کرد و بدهی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان 300 میلیارد تومان است که در بودجه سال 93 این میزان بدهی لحاظ شده است و امیدواریم پرداخت آن کامل باشد.
او درباره اینکه آیا امکانی فراهم می شود تا فرهنگیان بتوانند سرمایه خود را در صندوق افزایش دهند، گفت: در سال 84 شرکتی با عنوان شرکت فرآیند برای سرمایه گذاری فرهنگیان ایجاد شد که تا امروز این شرکت به صورت نیمه تعطیل برآمده و ما در صدد احیای آن هستیم.
غندالی ادامه داد: قرار شده است تا دفاتر این شرکت در استان ها ایجاد شود و از ظرفیت های استانی برای سرمایه گذاری استفاده کنیم.
غندالی ادامه داد: در حال حاضر با هماهنگی وزیر آموزش و پرورش قرار شده بیمه تکمیلی و مجموعه فعالیت های بیمه ای به صورت مرحله ای و استان به استان از طریق بیمه معلمان انجام شود.
غندالی درباره مشکلات ایجاد شده برای طرح فرهنگ و اینکه معلمان باید برای تهیه کارت بانک سرمایه مبلغی را هزینه کنند، گفت: در حال حاضر برای اینکه امکان حضور فرهنگیان در فروشگاه فراز افزایش پیدا کند، اعلام کرده ایم هر معلمی با هر کارتی که حقوق خود را دریافت می کند می تواند شماره کارت را با حضور در فروشگاه های فراز به مسئول مربوطه داده و سپس از تخفیف های لازم برخوردار شود حتی هر کسی که عضو طرح نیست، می تواند با حضور در فروشگاه ها تنها با ارائه شماره کارت عضو طرح فرهنگ شود تا امکان خرید کردن آن در فروشگاه ها افزایش یابد.
45231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =