وزیر آموزش و پرورش از افزایش کیفیت تعلیم و تربیت اتباع خارجی خبر داد.

به گزارش خبر گزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آموزش، و پرورش علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در دیدار با کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل در تهران، از تحصیل 12 میلیون و 300 هزار دانش آموز، یکصد و 5 هزار مدرسه و جمعیت یک میلیون معلم و کارمند آموزش و پرورش سخن گفت و تصریح کرد: اعتقادات حاکم بر نظام جمهوری اسلامی ایران، اتباع دیگر کشورها را حبیب خدا تلقی می کند، چرا که مهمان حبیب خداست.

وی، رویکرد مواجه شدن با اتباع خارجی را به دو صورت دانست و افزود: رویکرد اول می‌تواند عدم پذیرش این اتباع باشد و رویکرد دوم این است که ما آنها را فرزندان خود به حساب آورده و نسبت به تعلیم و تربیت آنها همت گماریم.

فانی به سیاست وزارت آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: کیفیت تعلیم و تربیت اتباع بیگانه در کشور ما نسبت به سال های قبل افزایش چشمگیری داشته است.

وی به طرح های تدوین شده توسط دفتر فعالیت های بین المللی جهت رسیدگی ویژه به دانش آموزان افغانی، عراقی و سایر اتباع بیگانه اشاره کرد و اظهار داشت: ما در دل وزارت آموزش و پرورش یک وزارتخانه‌ برای اتباع بیگانه داریم.

فانی در ادامه‌ به برخی از طرح های تهیه شده توسط وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و طرح آموزش خانواده، تهیه‌ فعالیت های فوق برنامه جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان اتباع خارجی، ارائه‌ مشاوره به این دانش آموزان، پیش بینی فعالیت پژوهشی در رابطه با نیازهای دانش آموزان بیگانه، ارائه‌ راهکار برای حل مسائل آموزشی و تربیتی این دانش آموزان در قالب پروژه های تحقیقاتی را برخی از برنامه های تدوین شده‌ وزارت آموزش و پرورش دانست.

وزیر آموزش و پرورش، تقویت مهارت های زندگی و فعالیت های هنری، ارتقای سلامت جسمی و روحی دانش آموزان اتباع بیگانه، تربیت بدنی و افزایش فعالیت های ورزشی این دانش آموزان، توانمندسازی آنها مطابق با ایجاد فرصت های برابر آموزشی برای همه به خصوص برای دانش آموزان دختر دوره‌ ابتدایی را از دیگر فعالیت های سه ماهه‌ اخیر طراحی شده معرفی کرد.

فانی، اکثر این طرح ها را ترجمه شده دانست و اظهار داشت: نسخه‌ای از این طرح ها در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا به عنوان یک الگو در سایر کشورهای مهاجرپذیر مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه از آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت انتقال تجربیات ارزنده به سایر کشورهای مهاجر پذیر سخن گفت و یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران به دلیل برخورداری از مسائل اعتقادی دوست دار بچه‌های افغان و عراقی است و این دانش آموزان مسلمان بوده و فرزندان ما و برادران و خواهران دانش آموزان ما هستند؛ تلاش ما بر این است تا این عزیزان از یک آموزش مناسب برخودار بوده تا به هنگام بازگشت به کشور خود بتوانند عناصری مفید و موثر باشند.

فانی در پایان تلاش سوادآموزی را حل کننده‌ مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه‌ ما و جامعه‌ آینده‌ اتباع بیگانه ذکر کرد.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمودی A1 ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    21 7
    زنده باد دکتر. باز الان یه عده میان اینجا توهین میکنن و میگن که افغانیارو اخراج کنید و افغانیا فلانن و بهمانن. اینا همونایی هستند که تا بشون بگن فلان پلیس در فلان کشور به یه ایرانیی اهانت کرد رگ غیرتشون میزنه بالا و میان از حقوق بشر حرف میزنن. غافل از اینکه تحصیل نه عرب میشتاسه نه افغانی و نه ایرانی. یه حق اولیه برای همه است. من که در مشهد زندگی می کنم شاهدم بعضی از افغانی ها چقدر با استعداد و سختکوش هستند و حیفه که بعضی وقتا تنگ نظری ما باعث میشه به جایی نرسن
  • بی نام A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    21 7
    حرف حساب زدی دکتر. خونه آخرتتو میسازی. این یعنی مدیریت اخلاق مدار
  • بی نام IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    4 0
    یه مقدار از این پول زیاذی رو خرج دانشگاه جهاد کشاورزی بکنید که به بهانه کمبود پول کلاسای عملی رو برگزار نمی کنه
  • آرش A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    1 5
    من در سوئد هستم و خیلی از شنیدن این خبر خوشحال شدم. اگر کسی از وزارت آموزش پرورش اینجا را می خونه، از کشور سوئد خیلی می تونید الگو بگیرید. برای آموزش مهاجرین و جامعه پذیری آنها کارهای خیلی خوبی کرده اند.
  • بی نام IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    8 0
    اگر بخواندبرای غیره ایرانی پول خرج کنند باید مثل کشور سوئیس از مردم نظر خواهی بکنند و پول بیت المال رو بدون اجازه مردم حق ندارند برای شهروند غیر ایرانی خرج بکنند
  • بی نام A1 ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    7 0
    به همین غلظت از حق ابه ایران وخشک شدن هامون دفاع کنید
  • محمد حسن A1 ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    4 4
    درسته مهمان حبیب خداست ولی مهمونی 1 روز 2 روز .... 1ماه 2 ماه و.... 1 سال 2 سال و... اینا 30 ساله که مهمونن ! پس کی می خوان زحمتا کمک کنن؟
  • ایران IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    3 1
    به سخندانی نیست به عمل کار برآید جنابان سیاس.....شمارو به هر کی اعتقاد دارید بذارید بچه های افغانی مدرسه برن...توجه کنید کسانی که در کشورهای غربی درس می خونن و کاره ای میشن چقدر ارادت دارن به اون کشورها...
  • بی نام IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    1 4
    انسانها همه از ادمند و ادم ازخاک کسی ازدیگری برتر نیست مگر به تقوی .مگر همین هموطنیهای ما نیستندکه دراطراف واکناف دنیا پراکنده اندوبهترین اموزش گرفته اند وخدمات بسیارخوبی به کشورهای میزبانشان می دهند.پس دکترعزیز کارت درسته وان شاالله پایدار باشی